Test drive BMW X7 şi BMW Seria 7 facelift. Cum poţi să alegi între ele?! – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vişan acum 6 luni Test drive

Când testezi două maşini din segmentul de lux este greu să te hotărăşti care dintre ele îţi place mai mult. Mai ales când ele poartă sigla BMW. Am avut o cazia să conduc două dintre cele mai aşteptate maşini ale producătorului german, iar după câteva sute de km la bordul lor trebuie să recunosc că mi-a fost cam greu să mă dau jos.

Este vorba de SUV-ul de dimensiuni mari BMW X7, şi sedanul Seria 7 facelift. Pe parcursul a două zile le-am condus pe asfalt bulgaro-grecesc, respectiv traseul Sofia-Salonic.

BMW X7 şi Seria 7 „joacă” în segmente diferite, ca să spunem aşa. X7 este o maşină de familie cu 7 locuri, pe când Seria 7 este un sedan cu o prezenţă relevantă în segmentul executive. 

Am fost nerăbdător să testez noul X7 pe care cei de la BMW îl plasează într-o categorie numită Sports Activity Vehicle (SAV), chiar dacă toată lumea o să îi spună în continuare SUV. Cel mai nou model din gama X este despre mărime, atât a dimensiunilor exterioare, cât şi a interioare, şi nu în ultimul rând al performanţelor tehnice.

Sunt multe de spus despre noul BMW X7

Ce atrage atenţia la nivel vizual este grila masivă. Este cea mai mare grilă pusă vroedată pe un BMW. Privit de la distanţă BMW X7 afişează proporţii uriaşe şi o siluată care nu are nimic în comun cu fratele mai mic X5, sau alt membru al familiei BMW.

Are o lungime de 5.151 de milimetri, o lăţime de 2.000 de milimetri şi o înălţime de 1.805 milimetri, pe când ampatamentul măsoară 3.105 de milimetri. Despre exterior mai spunem că BMW X7 este disponibil cu faruri LED încă din dotarea standard, în timp ce farurile BMW laser sunt opţionale. Maşina de test era dotată cu jante din aliaj uşor cu diametrul de 22 de inci care făceau ca trecerile peste gropi să nu producă disconfort la interior. În echiparea standard X7 vine cu jante din aliaj de 20 de inci.

În X7 nimeni nu stă înghesuit

X7 este primul BMW care oferă locuri pentru şapte persoane. Toate scaunele sunt acoperite cu piele şi pot fi reglabile electric. Chiar şi pe rândul din spate există cu cotiere, suporturi pentru pahare şi porturi USB. Opţional, rândul din mijloc poate fi compus din două scaune individuale. 

Cel mai mare SUV BMW vine din standard cu control al climatizării cu patru zone, dar, opţional, se poate opta şi pentru climatizare cu cinci zone, astfel încât toţi pasagerii să fie mulţumiţi de temperatura din interior. Cei care vor mai mult de atât pot alege pachetul Ambient Air cu opt arome. Din lista de dotări nu lipseşte încărcarea wireless a telefoanelor mobile, lumina ambientală în diverse culori, sistem audio Harman Kardon precum şi suporturi de pahare „termo” care păstrează temperatura recipientelor.

Pentru pasagerii din spate sunt disponibile, opţional, două monitoare touchscreen de 10,2 inchi, două porturi USB şi mufe pentru căşti. Alte două porturi USB sunt oferite pentru al treilea rând de scaune. 

La fel ca la BMW X5, portbagajul se deschide pe două zone pentru a uşura încărcarea şi descărcarea obiectelor din interior. Hayonul se îmbină cu partea de jos care la rândul ei se lasă prin apăsarea unui buton. Capacitatea portbagajului este de 326 de litri, dar poate ajunge şi la 2.120 de litri prin rabatarea scaunelor. Toate scaunele pot fi pliate prin intermediul unor butoane aflate în portbagaj.

Şoferul primeşte cea mai mare doză de respect

Odată ce păşeşti înăuntru dai peste un habitaclu foarte cunoscut de fanii mărcii BMW, cu o consolă centrală excelent configurată, scaune comode şi materiale dintre cele mai bune.

Poziţia înaltă la volan oferă o foarte bună vizibilitate asupra drumului. Chiar dacă maşina are dimensiuni foarte mari parcările se fac cu uşurinţă mulţumită senzorilor şi camerei 360 de grade. Opţional este disponibil Parking Assistant Plus care oferă şoferului posibilitatea de a apela o imagine 3D live a automobilului.

Încă una din opţiunile care uşurează viaţa şoferului este Reversing Assistant care memorează ultimii 50 de metri, cât timp ei au fost realizaţi la o viteză sub 35 km/oră, şi îi poate reproduce cu exactitate.

Garda la sol este de 221 mm şi poate variată cu până la 80 de milimetri. BMW X7 dispune standard suspensie adaptivă cu amortizoare controlate electronic şi suspensie pneumatică pe ambele punţi, aşa că denivelările şi gropile nu afectează drastic confortul din timpul călătoriei. 

Şoferul are la dispoziţie un panou de instrumente complet digital şi un display central, fiecare având o diagonală 12,3 inci. Asistentul Personal Inteligent BMW poate fi activat prin rostirea formulei „Hei, BMW!”.

Cum se conduce BMW X7 M40i 

Sub capota maşinii de test s-a aflat un motor pe benzină cu o capacitate de 3 litri care produce 340 de CP şi un cuplu de 450 Nm, conectat la o cutie automată cu 8 trepte.

Puterea livrată de acest motor este suficientă pentru o maşină grea de 2.395 kg şi lungă de peste 5 metri. Maşină pleacă cu uşurinţă de pe loc, ruliul abia dacă îşi face simţită prezenţa, iar împreună cu suspensia completează cu brio imaginea unei maşini foarte relaxante.

Pe viraje maşina se simte foarte sigură, însă ce nu mi-a plăcut a fost răspunsul cutiei de viteze. Are unele ezitări la schimbarea treptelor, mai ales la urcarea pantelor. Uneori i-a luat ceva mai mult timp să accelereze la kick down, chiar dacă mă aflam în modul sport.

Consumul mediu a fost rezonabil. Nu am depăşit 12 litri la suta de km, în condiţii de drum cu multe serpentine şi drumuri naţionale.

Verdict

X7 este un alt produs superb realizat de cei de la BMW. Este spaţios, luxos, rafinat şi nu în ultimul rând bine echipat.

Bine te-am găsit BMW Seria 7 750i

Deşi este doar un facelift, BMW Seria 7 are câteva schimbări vizibile faţă de versiunea precedentă. Avem o nouă grilă, un logo mai mare pe capotă, o nouă bară faţă cu mai mult crom, iar în spate există o nouă linie luminoasă care uneşte stopurile. La interior cele mai importante noutăţi sunt sistemul de operare BMW 7.0 şi Asistentul Personal Inteligent BMW. Portofoliul de motoare a primit o nouă unitate cu opt cilindri, una cu şase cilindri în linie precum şi o versiune plug-in hybrid. 

BMW Seria 7 facelift este un sedan care nu trece neobservat

Dacă despre exterior lucrurile sunt destul de clare, BMW Seria 7 fiind unul dintre cele mai frumoase sedanuri de pe piaţă, despre modul cum se conduce pot spune că senzaţia de premium rămâne şi ea la cote foarte ridicate.

Există două opţiuni de ampatament, aşa că spaţiul interior nu este o problemă în BMW Seria 7. Calitatea materialelor şi a fabricaţiei sunt combinate pentru a crea o ambianţă rafinată. Scaunele sunt acoperite cu pielea Nappa, iar din loc în loc găsimi benzi decorative din lemn fin de stejar cu inserţie metalică. 

Şoferul are la dispoziţie scaune încălzite şi ventilate, cu funcţia de masaj, precum şi un sistem multimedia cu un panou de instrumente digital cu display de 12,3 inci şi un display central de 10,25 inci. Sistemul de sonorizare, precum şi preluarea apelurilor pot fi controlate prin gesturi, aceasta fiind o opţiune care nu se găseşte la nici un alt producător. 

În Seria 7 te simţi foarte important, fie că stai în spate, fie la volan

Şoferul şi pasagerii pot folosi şi comenzi vocale pentru a activa diverse funcţii de relaxare, cum ar fi iluminatul interior, aerul condiţionat, parfumarea, masajul, încălzirea şi ventilaţia din scaun.

Navigaţia, conectivitatea Wi-Fi, Apple CarPlay şi sistemul audio Harman Kardon sunt oferite încă din dotarea standard. Sistemul de infotaintment pentru pasagerii din spate dispune de două display-uri care oferă acces la servicii şi filme online. 

Cum se comportă la drum BMW 750i xDrive

BMW 750i xDrive are un motor V8 de 4,4 litri, care funcţionează în combinaţie cu o transmisie automată cu 8 trepte. Puterea maximă ajunge la 530 CP şi un cuplu de 750 Nm, iar suta de km se realizează în 4 secunde.

Motorul V8 sună şi se comportă exemplar. Acceleraţia în modul sport îţi taie pur si simplu respiraţia, aşa că poţi să faci pe şosea cam tot ceea ce îţi doreşti în materie de depăşiri.

Drumul lung şi anevoios dintre Bulgaria şi Grecia m-a făcut să mai scap şi câte o apăsare mai fermă pe pedala de acceleraţie, cu intenţia de a stârni cei 530 de căluţi nărăvaşi, dar în limita de viteză permisă, bineînţeles. 

Depăşirile în forţă nu sunt o problemă, asta doar dacă nu ai pasageri cam sensibili în spate. Suspensia pneumatică aproape îţi dă impresia că maşina levitează peste denivelările din asfalt. La asta contribuie suspensia adaptivă cu amortizoare controlate electronic şi suspensia pneumatică pe ambele punţi, cu autonivelare automată. 

Când vorbim despre o maşină ca Seria 7, consumul reprezintă doar nişte cifre scrise undeva pe bord, la care te uiţi destul de rar. În testul nostru, consumul mediu nu a depăşit 13 litri la suta de km, însă pentru cei interesaţi le spunem că versiunea hybrid are un consum mult mai mic, undeva în jurul a 8 litri la suta de km.

Verdict – Rafinamentul stă în detalii, iar cei de la BMW ştiu asta 

În BMW Seria 7 facelift totul este minuţios asamblat şi ergonomic. Poziţia la volan inspiră un sentiment de putere, iar vizibilitatea este bună şi îţi oferă o perspectivă suficientă asupra drumului. Motorul V8 este exact ce trebuie pentru o maşină pe care mulţi o numesc limuzină.



Comentarii
Inchide