Test-drive cu noua Mazda6 Break (Wagon)

Autor: Iulian Dnistran acum 7 ani Test drive

PERFORMANŢE

Noua Mazda6 este disponibilă cu trei motorizări pe benzină şi două diesel, cuplate fie la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, fie la o cutie automată cu şase viteze. Oferta de motoare pe benzină include un propulsor de 2,0 litri care e disponibil în două variante de putere – 145 CP şi 165 CP – şi un propulsor de 2,5 litri care produce 192 CP. Cele două motorizări diesel sunt reprezentate de o unitate de 2,2 litri care este disponibilă în două variante de putere – 150 CP şi 175 CP.

Maşina pe care am testat-o avea sub capotă motorul pe benzină de 2,0 litri cu 165 CP, cuplat la cutia de viteze automată cu şase trepte.

Propulsorul SKYACTIV de 2,0 litri aspirat natural este un adevărat deliciu pentru şoferii care preferă, din când în când, să plece la drum doar pentru călătoria în sine, şi nu pentru destinaţie. Odată ce treci de 4.000 rpm, motorul se trezeşte la viaţă şi te împinge hotărât către următoarea curbă, acompaniat de o coloană sonoră foarte dulce pentru urechi.

Nu degeaba se identifică Mazda cu sloganul Zoom-Zoom

Înainte de 4.000 rpm, motorul e puţin mai leneş şi te îndeamnă să mergi calm, dar îţi transmite, cumva, că dacă ai chef de hârjoneală, nu trebuie decât să apeşi puţin mai tare pe pedala de acceleraţie, iar el o să-ţi îndeplinească dorinţele.

Nu e cea mai rapidă maşină din lume, asta e clar. Cu cutia automată, sprintul de la zero până la 100 km/h durează 10,2 secunde, adică peste pragul psihologic de zece secunde, iar asta se simte la plecările în forţă. Dar să nu uităm că avem de-a face, totuşi, cu o maşină de familie.

Cutia de viteze automată cu şase trepte îşi face treaba mai bine decât m-am aşteptat. Dacă mergi relaxat, treptele se succed rapid pentru a favoriza un consum scăzut, iar dacă te mănâncă talpa, creierul electronic va încerca să îţi facă pe plac şi să schimbe aşa cum vrei tu, însă dacă nu apeşi hotărât până la capătul cursei pentru a forţa retrogradarea (kick-down), s-ar putea să te trezeşti în mijlocul unei depăşiri că eşti în treapta greşită şi că maşina nu trage.

Cutia de viteze automată se descurcă admirabil

Dacă vrei să simţi ce poate face această maşină cu adevărat, atunci trebuie să treci cutia de viteze în modul manual. Astfel, poţi să schimbi când vrei tu şi în ce treaptă vrei tu, fără să aştepţi prea mult.

În ceea ce priveşte suspensia, nu pot decât să îmi exprim admiraţia pentru inginerii Mazda. Nu ştiu cum au reuşit, dar Mazda6 break are o suspensie suficient de moale pentru a absorbi hârtoapele din drumurile patriei, şi, în acelaşi timp, suficient de tare pentru a ţine în frâu ruliul şi tendinţa de subvirare atunci când ataci acele de păr. La fel şi cu direcţia, care este îndeajuns de moale pentru circulaţia prin oraş, dar oferă un feedback bun la drum lung.

La început, nu prea îţi vine să crezi că o maşină care are aproape cinci metri lungime (4,8 m – mai exact) poate să se conducă atât de bine. Şi mai e şi break pe deasupra! Dar până la urmă te obişnuieşti şi vrei ca drumul să nu se mai termine. Bănuiesc că greutatea de 1.340 kg (cu şoferul inclus) are ceva de-a face cu acest comportament rutier minunat.

CONSUM

La sfârşitul testului, ecranul computerului de bord a arătat un consum mediu de 8,0 l/100 km, obţinut după câteva sute de kilometri prin Bucureşti şi prin împrejurimi. Faţă de consumul mediu teoretic anunţat de producător – 6,0 l/100 km, cred că maşina de test a avut un consum destul de bun, având în vedere că distracţia se obţine la turaţii ridicate.

CONCLUZII

Mazda6 Combi este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă un break pentru plusul de spaţiu pe care îl oferă. Cele câteva mici minusuri ale interiorului aproape că dispar odată ce treci la volan şi porneşti la drum, fiindcă noua Mazda6 Break se conduce excelent.

Preţurile pentru noua Mazda6 încep de la 21.690 de euro cu TVA inclus pentru varianta de bază 2,0i Emotion şi ajung până la 33.190 de euro cu TVA inclus pentru varianta CD175 Revolution AT. Indiferent de nivelul de echipare, breakul are aceleaşi preţuri ca berlina, spre deosebire de alţi producători care cer chiar şi 2.000 de euro în plus pentru varianta break a unui model.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide