Test drive cu noul Renault Clio – Cea mai vândută maşină a francezilor are mari şanse să-şi păstreze titlul – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 07 iun. 2019 Test drive

Lansat în 1990, Renault Clio a devenit cel mai bine vândut model la nivel mondial al Grupului. Anul acesta a ajuns la a cincea generaţie şi după ce l-am condus în cadrul testului internaţional din Portugalia, pot spune cu tărie că este o maşină total nouă. Are o platformă nouă, un look nou, materiale mai bune la interior, precum şi dotări şi sisteme de siguranţă actualizate. 

Clio V este construit pe o nouă platformă denumită CMF-B care are cu până la 85% piese noi şi este mai uşoară cu 50 de kg faţă de versiunea precedentă. Noua sa arhitectură electrică şi electronică permite electrificarea modelului, şi face loc pentru sosirea în gama a motorizării hibride E-TECH programată pentru anul viitor. Până la venirea acesteia pe piaţa am avut ocazia să testăm două noi motorizări – 1.0 TCe care produce 100 CP şi 1.3 TCe de 130 de CP, ambele pe benzină. 

Design exterior care exprimă dinamism

Pe lângă cele două noi culori (Blue Rion şi Orange Valencia) Clio V aduce noi „artificii” de design care îi oferă un nou look pe expresiv. Există noi faruri full LED care preiau semnătura luminoasă în formă literei C caracteristică modelelor Renault. Din lateral se pot observa jantele din aliaj de 17 inci, o bandă cromată în jurul ferestrelor şi noi decoraţiuni în partea de jos a uşilor cu logo-ul Clio. Luminile spate încorporează o nouă semnătură luminoasă în formă de C, la fel ca partea din faţă, iar al treilea stop se află în partea de sus a lunetei. Arhitectura portbagajului nu este afectată de sistemul audio BOSE montat în interior, aşa că volumul total ajunge la 391 de litri. 

O gamă largă de opţiuni de personalizare

Însă cele mai multe modificări se află la interior. Avem noi scaune, mult mai confortabile, un nou bord precum şi materiale care au crescut în calitate. Interiorul se poate configura în două culori, iar pentru bord şi feţele uşilor pot fi alese chiar şi plastice care imită foarte bine carbonul. Pot fi alese şi decoraţiuni cu sigla R.S sau un volan sport din piele perforată marcat cu sigla RS. Lista continuă cu un pedalier de aluminiu şi o ambianţă neagră cu detalii şi cusături roşii. Volanul nou este mai subţire, are un design mai elegant şi se simte foarte plăcut la condus. 

Scaunele noului Clio sunt confortabile. Le-am testat pe o distanţă de 500 de km şi pot spune că oferă o susţinere laterală bună. Carcasa lor semi-moale nu incomodează genunchi în cazul pasagerilor din spate, în timp ce noile tetiere, mai subţiri îmbunătăţesc vizibilitatea pasagerilor. Panourile uşilor de pe Noul Clio sunt disponibile din materiale plăcute la atingere, la fel şi pe bord şi pe cotiera centrală. 

Una dintre trăsăturile cu care se mândreşte noul Clio este display-ul central de 9,3 inci. Ecranul multimedia este unul dintre cele mai mari existente vreodată pe un model Renault. Cu noul sistem EASY LINK care cuprinde toate funcţiile multimedia, navigaţie şi infotainment m-am obişnuit foarte repede, are o grafică foarte plăcută şi răspunde bine la atingeri. Sistemul oferă conectivitate Android Auto şi Apple CarPlay. Pasagerul din faţă şi şoferul au la dispoziţie două slouri USB pentru încărcarea telefonului. 

Butoanele sistemului de climatizare sunt împrumutate de la alte modele Renault, iar cei care vor alege cutia de viteze manuală vor primi şi o manetă identică cu cea de pe Duster. Chiar dacă instrumentarul de bord (cu o diagonală de 7 inci) şi display-ul central sunt complet digitale, cei de la Renaul nu au renunţat total la butoanele fizice. Sub ecranul de 9,3 inci există câteva scurtături pentru selectarea modului de condus, blocarea uşilor, încălzirea în scaune sau a volanului. 

Prima zi de test a fost rezervată motorului 1.0 TCe

Recent introdus în gama Renault, motorul turbo 1.0 TCe este asociat unei cutii de viteze manuale cu 5 trepte şi s-a dovedit destul de vioi pe parcursul celor 200 de km pe care i-am parcurs. Cei 100 de CP, precum şi cuplul de 160 Nm m-au ajutat să ies cu bine din situaţii de trafic normale. Consumul mixt înregistrat a fost de 5,8 litri la suta de km.

Dacă ar fi să reclam ceva ar fi că levierul transmisiei este puţin prea lung şi nu te ajută la un condus „sportiv”. Să nu uităm totuşi că a fost vorba de un motor de doar 100 de CP, aşa că experienţă de condus nu putea să fie prea entuziastă.

Ziua doi a adus motorizarea mai puternică de 130 de CP 

Cu ocazia actualizărilor gamei de motoare şi-a făcut loc pe noul Clio şi unitatea 1.3 TCe care şi-a dovedit deja calităţile pe Captur, Megane, Scenic şi Kadjar. Acesta produce 130 CP şi 240 Nm, şi este asociat cutiei automate EDC cu 7 viteze. Unitatea pe benzină s-a dovedit suficient de dinamică, iar diferenţa de putere ce cealaltă motorizare fiind evidentă. Aceasta a făcut pereche bună cu cutia EDC cu dublu ambreiaj, consumul mixt fiind de 6,6 litri la suta de km. 

Pe aceată versiune am avut ocazia să testăm Highway and Traffic Jam Companion. Asistentul în trafic şi pe autostradă este o combinaţie dintre adaptive cruise control şi menţinerea traiectoriei maşinii între marcajele de pe şosea. Acest sistem funcţionează doar pe maşinile dotate cu cutie automată EDC. Este foarte folositor chiar şi în oraş, în traficul intens, pentru că păstrează distanţa cu vehiculele din faţa. Acesta este activ între 0 şi 160 km/h.

Suspensia este suficient de confortabilă la trecerile peste gropi, iar direcţia este suficient de precisă în viraje. Modelul pe care dispunea de mai multe moduri de condus, iar teorectic apăsarea butonului sport ar fi trebuit să întărească amortizoarele, direcţia şi să îmbunătăţească răspunsul pedalei de acceleraţie, însă nu mi s-a părut că modificările sunt perceptibile.

Dovada că noul Clio este un produs foarte matur sunt rezultatele la testele EuroNcap din această primăvară. La scorul de cinci stele au contribuit cele 6 airbag-uri, ABS cu asistenţă la frânarea de urgenţă, o cameră video pentru marşarier şi un radar care permite asistenţa la menţinerea benzii de rulare precum şi sistemul de frânarea de urgenţă.

Verdict Renault Clio

Cu noul Clio Renault şi-a continuat ascensiunea în lumea hatchback-urilor de familie. Noul Renault Clio este un produs matur, iar francezii au reuşit să combine cu succes pe noul Clio stilul, personalitatea, utilitatea şi dinamismul.

Date tehnice – Renault Clio 1.0 TCe 100 CP Man5

Preţ – Disponibil din toamna lui 2019

Combustibil – Benzină 

Cilindree cmc – 999

Putere – 100 CP 

Cuplu – 160  Nm

Cutie viteze – Manuală 5 trepte

Acceleraţie 0-100 km/h s11.8 

Viteză maximă – 187 km/h

Date tehnice – Renault Clio 1.3 TCe 130 CP AT7

Putere – 130 CP

Cuplu – 240 Nm

Cutie viteze – automată cu 7 trepte

Lungime – 4050 mm

Lăţime – 1798 mm

Înălţime – 1440 mm

Viteză maximă – 187 km/h

Greutate – 1178 kg

Ampatament mm – 2583

Volum rezervor – 42 litri

Volum portbagaj – 391 litri

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide