Test drive Dacia Duster Summer – Vino, vară, înapoi!

Publicat: 06 10. 2020, 12:21
Actualizat: 06 10. 2020, 12:33

Am prins ultimul soare. Ultima zvâcnire a verii. Am prins ziua perfectă pentru Dacia Duster Summer. Este prima și încă singura Dacia Duster decapotabilă din lume. Un service auto a transformat o daună totală într-o mașină de întors capete.

GALERIE FOTO 

Niciodată, dar chiar niciodată, nu am atras atenția cum am făcut-o acum. Încearcă să treci neobservat prin București cu un Duster decapotabil, alb strălucitor, cu jante negre glossy de 20 de inci, care depășesc gabaritul caroseriei de cabrio înălțat. E un tipar familiar pentru că l-au urmat – mai domesticit și mai rațional, ce-i drept – Range Rover Evoque Cabrio și Volkswagen T-Roc Cabrio.

Dacia Duster Summer nu e rațională. E o pasiune materializată. Duster-ul alb decapotabil de astăzi a fost, până nu demult, un Duster negru de primă generație, declarat daună totală. Service-ul putea bine merci să-l repare, ar fi trimis factura și mașina s-ar fi întors pe șosele ca și cum nimic nu s-a întâmplat. Dar i-a dat o șansă la o nouă viață. O viață total diferită față de ce a trăit înainte. O viață în care întoarce priviri de parcă ar fi vreun Mustang galben cu V8-ul în modul Sport Plus. Coloana sonoră a cabrioletului românesc îl diferențiază însă, de americanul cu evacuare tunătoare. Și asta pentru că sub capota sa funcționează un motor pe benzină de 1,6 litri, cuplat la o transmisie manuală și la un sistem de tracțiune integrală.

GALERIE FOTO 

Dacia Duster Summer, culturist pe steroizi

Dacia Duster Summer mai are doi frați. Este vorba despre un Logan Coupe și despre un Logan Cabrio, transformate cu ani în urmă Dar este de departe cel mai îndrăzneț membru al familiei… netradiționale românești. Arată ca un culturist pe steroizi. Își încordează mușchii din orice unghi. Umple banda de circulație cu o îndrăzneală ieșită din comun. Si, deși este vorba despre o Dacia la bază, cu suspensia ei coborâtă și jantele uriașe, așa cum n-a avut niciodată niciun Duster, are o atitudine de-a dreptul intimidantă. Ceilalți șoferi îi dau prioritate, iar pietonii îmi fac semn să trec. Insist totuși și ei traversează holbându-se la SUV-ul meu decapotabil.

GALERIE FOTO 

În câteva ore cu Dacia Duster Summer prin București, am primit întrebări cum ar fi “Ce e asta?” sau “Cât ai dat ca să o faci așa?”, plus admirativul “Wow”, repetat obsesiv. Și ce spuneați, că supercarurile întorc capete și Dacia nu? Ha ha! Mi s-au oferit două mașini la schimb pe Duster Summer-ul care nici nu e al meu.

Dacia Duster Summer e yacht de lux

Totul se schimbă la bord. Pentru că acest culturist are gusturi fine și dor de ducă. Scaunele sunt îmbrăcate într-o imitație de piele tipică suprafețelor de ședere aflate la bordul yachturilor. Senzația că navighezi de-a lungul Coastei Amalfitane este sporită și de prezența suprafețelor îmbrăcate într-un material fin, plăcut la atingere, care imită lemnul de tec folosit la bordul ambarcațiunilor de lux. Acesta se regăsește și pe podeaua lui Duster Summer, dar și în spatele banchetei.

Ecranul mare, cu dispunere verticală în consola centrală și display-urile amplasate în tetiere, dotare preluată de la modelele premium, aduc la bord o atmosferă high-tech. Mai e un pic de lucrat la ecranele din spate. Nu sunt încă funcționale. Dar efectul prezenței lor acolo se lasă cu același “wow” din partea celor care le văd. Și e greu să nu fie văzute, pentru că totul în mașină este la vedere.

GALERIE FOTO 

Procesul de transformare a inclus rigidizarea și ranforsarea caroseriei, dar și montarea unor praguri de BMW E36 coupe. De la același BMW donator au fost preluate și portierele. Capacul portbagajului și aripile spate au fost desenate și construite de specialiștii de la Autok9. Cei de la atelier știu că mai au ceva de lucru. La trecerea peste denivelări, mașina vine cu un scurt concert de zgomote.

SUV-ul decapotabil și-a păstrat ampatamentul, deci cei care iau loc pe bancheta din spate nu vor avea plângeri referitoare la spațiul alocat lor. Tot ca la modelele premium, acolo își va face apariția, la un moment dat, un minibar.

De ce Duster este Summer?

Numele îi vine mănușă SUV-ului alb strălucitor cu aripi îmbrăcate într-un desen care imită pânza de păianjen. Coordonatorul proiectului, domnul Eugen Lungu, povestește că a avut o listă lungă de idei. Apoi s-a votat și Summer a fost câștigătorul.

GALERIE FOTO 

A fost pe listă și “Mamaia”. “Aș fi vrut să promovez litoralul românesc”, explică domnul Lungu. Dar cum Duster Summer nu arată deloc ca o bunicuță, ci ca un culturist pe steroizi, “Mamaia” ar fi fost un nume total nepotrivit. Summer e chef de vacanță și aduce vara înapoi.