Test drive Jeep Wrangler 2.2 CRD Sahara – Cel mai cunoscut model Jeep a primit dotări noi şi a devenit mai prietenos cu oraşul – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU acum 5 luni Test drive

Jeep Wrangler Unlimited nu este pentru oricine. Trebuie să apreciezi cu adevărat această marcă şi mai ales acest model pentru a înţelege de ce merită aproape 60.000 de euro.

Istoricul off-road al acestui model este indiscutabil, iar caracteristicile care l-au făcut faimos de-a lungul timpului s-au păstrat, însă acum Jeep Wrangler a primit şi câteva dotări care să-l facă mai practic în oraş.

Aspectul exterior este acelaşi dintotdeauna, cu mici modificări subtile, cum ar fi farurile şi stopurile LED. Pachetul de lumini Premium, oferit pe varianta Sahara, include farurile cu LED, lumini de zi cu LED, dar şi faruri de ceaţă cu LED. Şi nici nu ar trebui schimbat, pentru că atractivitatea acestui model era compusă din trei părţi: aspectul dur (care poate fi uşor modificat), abilităţi off-road şi motoarele puternice. Zic era, pentru că acum intervin elemente noi în ecuaţia. Interiorul nu mai este atât de rudimentar, poate fi numit chiar modern, şi deja Jeep Wrangler a devenit mai mult decât maşina împătimiţilor de ieşiri pe teren accidentat.

Jeep Wrangler Sahara – o experienţă în sine

Am condus un Jeep Wrangler Unlimited Sahara (4 uşi) vopsit portocaliu aprins (culoarea Punk’n – 900 euro) vreme de câteva zile şi a fost o experienţă pe care aş retrăi-o oricând.

Dimensiunile imense îţi asigură un fel de prioritate din oficiu pe orice drum. La aproape 4,9 metri lungime, Jeep Wrangler Unlimited are o lăţime de 1,9 metri şi o înălţime de 1,83 metri. Greutatea este de 2,2 tone, iar poziţia la volan foarte înaltă se datorează şi gărzii la sol de peste 25 de centimetri. Ampatamentul de 3.000 mm este imens, iar portbagajul are 533 de litri. Datorită formei clasice, toţi pasagerii, au suficient loc în zona capului, precum şi la picioare.

Nu a fost om lângă care să stau în trafic care să nu se uite la Wrangler. La un moment dat, stăteam la un semafor lângă un autobuz, la aproape acelaşi nivel cu şoferul şi ne uitam unul la altul. Asta e un alt efect, te face şi pe tine să ceri confirmarea involuntară că te remarci, iar aşa te trezeşti că te uiţi pe geamurile oamenilor.

Ca să te urci şi să cobori elegant din Wrangler, foloseşti mânerul de pe montantul A şi treapta de plastic.

Ce am apreciat a fost senzaţia de linişte avută al bord, chiar dacă motorul diesel de 2,2 litri este zgomotos. Dar nu te intereseză, când conduci un uriaş (portocaliu), ar fi şi ciudat să aibă un motor silenţios. Erau momente când dezactivam sistemul Start/Stop pentru că îmi lipsea zgomotul motorului. Stai în zgomot şi eşti liniştit pentru că te deplasezi în ritmul tău către destinaţie şi nimeni nu încearcă să interfereze în vreun fel cu traseul tău.

Îmi place posibilitatea de a metamorfoza Wrangler-ul dintr-un colos închis, într-o cochilie străbătută de un cadru metalic. Parbrizul se pliază, uşile se demontează cu totul, iar plafonul dispare. Nu exagerez când zic: aşa ceva mai rar!

Interior foarte bine dotat pentru Jeep Wrangler Sahara

Interiorul a avut parte de multe îmbunătăţiri în ultimii ani şi acum s-a ajuns la o variantă care oferă cam tot ce vrei. Mai mult de atât, arată bine. Aspectul rigid al exteriorului a fost îmblânzit, însă butoanele mari şi muchiile drepte s-au păstrat. Avem acum disponibil sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inchi sau 8,4 cu conexiune Bluetooth şi Android Auto/Apple CarPlay, screen mirroring, navigaţie şi multe altele. Mi-a plăcut şi gama de aplicaţii a sistemului Uconnect, printre care Off-road pages, ce monitorizează parcursul, oferind cadrane digitale pentru lichidele maşinii, precum şi unghiul de bracare al roţilor sau unghiul de înclinare. Ecranul aproape pătrat este perfect pentru Jeep.

Scaunele sunt comode şi mari, însă aici intervine o situaţie pe care doar fanii Jeep Wrangler o vor înţelege. Doar scaunul şoferului are mai multe reglaje, cel al pasagerului oferind doar reglajul spătarului. Majoritatea nu vor înţelege de ce o maşină de 60.000 de euro nu oferă un reglaj lombar sau reglarea scaunului pasagerului pe înălţime.

Parbrizul este atât de aproape încât poţi să-l atingi cu mâna, iar înclinaţia foarte mică a lui înseamnă o vizibilitate bună în faţă, chiar dacă dimensiunile lui Wrangler necesită puţină obişnuinţă. Planşa de bord are o grosime de vreo 15 centimetri de la marginea parbrizului şi pare ciudat cum cei de la Jeep au reuşit să monteze pe ea tot ce trebuie. În varianta Sahara, nivelul de dotări este foarte generos: climatizare cu două zone, sistem audio cu 6 difuzoare şi subwoofer în portbagaj, cadrane cu display color de 7 inchi între ele, jante de 18 inchi cu anvelope 255/70, asistenţă la urcare şi coborârea pantelor, pilot automatşi tot felul de sisteme de asistenţă la frânare şi controlul tracţiunii.

Peste 60 de sisteme de siguranţă

Cei de la Jeep spun că noul Wrangler este disponibil cu peste 60 de sisteme de siguranţă, precum Sistemul de Avertizare Unghi Mort, Sistemul de detectare a Obstacolelor din Lateral-Spate, Camera Marşarier, Senzori de Parcare faţă şi spate, ABS, Sistem Electronic de Control al Stabilităţii, Asistenţă la Frânare, patru airbaguri standard, caroserie pe şasiu şi altele.

Per total, avem tot ce îmi trebuia, dar, cum am zis mai sus, doar fanii mărci nu se vor întreba de ce lipsesc anumite dotări în acest interval de preţ.

Senzorii aflaţi de jur împrejurul maşinii la început te exasperează, mai ales când mergi pe străduţe înguste sau în traficul aglomerat, însă te obişnuieşi şi chiar ajungi să-i apreciezi pentru că-ţi readuc aminte că te afli într-un model mare şi că poate uneori eşti prea aproape. Totodată, pentru parcare sunt esenţiali, la fel şi camera video, sistem de care noi am beneficiat în cadrul versiunii Sahara.

Am rămas suprins cât de uşor se manevrează Wrangle în oraş, mai ales în cazul versiunii cu 4 uşi. Iniţial eşti reticent, dar prinzi curaj rapid. Direcţia e moale, poate prea moale uneori, iar suspensia e suficient de confortabilă încât să foloseşti această maşină în fiecare zi. Modelul nostru de test era echipat cu motorul diesel de 2,2 litri şi produce 200 de cai-putere, alături de un cuplu maxim de 450 de metri. Când accelerezi, simţi că Wragnler e puternic şi nu poate spune nimeni că e lent: 9,6 secunde şi o viteză maximă de 180 km oră sunt chiar performanţe foarte bune pentru modelul de 2,2 tone cu un coeficient de aerodinamicitate nefavorabil. Consumul a fost şi el decent: 12% în oraş cu aerul condiţionat pornit.

Motorul e zgomotos, însă nu aş fi vrut să fie altfel. Durează o secundă până intră turbina în acţiune, însă apoi marele Wrangler dă senzaţia că se năpusteşte pe şosea în direcţia stabilită de volan. E adevărat că nu te poţi arunca în viraje cu viteze foarte mari pentru că înclinaţia devine pronunţată, însă nu pentru viraje rapide cumpără oamenii Wrangler.

Wrangler vine şi cu un motor pe benzină de 2 litri şi 270 de cai-putere, însă am alege oricând dieselul pentru cuplul şi senzaţie. Transmisia automată cu 8 trepte schimbă treptele destul de lin nu aş avea ce să-i reproşez.

Calităţile off-road ale lui Wrangler nu sunt puse la îndoială de nimeni. Unghiul de atac este de peste 35 de grade, iar cel de degajare de 30,7, iar sistemul de tracţiune integrală standard este ROCK TRAC pentru Rubicon (performanţe superioare în off-road) sau COMMAND-TRAC pentru Sport şi Sahara. 

Concluzie Jeep Wrangler Unlimited

Jeep Wrangler Unlimited duce mai departe moştenirea lăsată de predecesorii săi, dar a devenit şi mai prietenos cu oraşul. Gama de sisteme de asistenţă este generoasă, motorizările puternice, iar senzaţia la volan este dintre cele mai speciale pe care le poate oferi un autovehicul unui om.



Comentarii
Inchide