Test drive Kia XCeed – Familia Ceed face un pariu îndrăzneț cu noul crossover

Autor: Marius Vișan 19 dec. 2019 Test drive

Familia Kia Ceed este în creștere. După versiunile hatchback și break, iată că apare acum și crossover-ul care are în denumirea sa numele Ceed. Producătorul coreean consideră că XCeed va deveni unul dintre modelele sale emblematice din Europa, piața pentru care este destinat exclusiv.

XCeed – Un pariu îndrăzneț

Într-adevăr, producătorul speră că această variantă va reprezenta 50% din vânzările viitoare ale familiei Ceed. Un pariu îndrăzneț, dar realist, având în vedere cererea crescută a acestui tip de caroserie pentru majoritatea clienților de mașini din Europa.

GALERIE FOTO

XCeed are un stil puternic (desenat în Frankfurt)

În față grila tip „Nas de tigru” a fost ușor lărgită, iar siluetă coupe a noului Kia XCeed este un produs al centrului de design Kia din Frankfurt. Rețeta acestui tip de crossover este simplă. Se ia un model standard, cum ar fi Kia Ceed, i se dă o gardă la sol mai ridicată, se adaugă un design cu accente de SUV (de exemplu: bare pe acoperiș, jate de aliaj, accente cromate, culori vii la exterior), iar rezultatul este o mașină care iese in evidență.

Noul XCeed este un crossover derivat din hatchback-ul Ceed: are același șasiu, aceleași motoare, același stil interior. Dar designul lui XCeed este foarte diferit, deoarece doar ușile frontale sunt comune celor două modele. Profilul său mai elegant a beneficiat de câteva trucuri inteligente de design care includ creșterea înălțimii capotei cu 65 mm, făcând XCeed cu 85 de mm mai lung decât hatchback-ul. Înălțimea poziției de rulare crește, de asemenea, cu 48mm, datorită suspensiei, ajungând la un total pentru garda la sol de 184 mm. XCeed este mai lat cu 26 mm decât Ceed.

Linia înclinată a acoperișului se continuă într-un hayon (opțional electric) care se deschide pentru a face loc unui portbagaj din 426 litri. Portbagajul lui XCeed include o pardoseală cu două niveluri pentru e ergonomie optimă a spațiului.

Plimbarea cu noul XCeed este destul de rafinată datorită insonorizării excelente. Zgomotul în mișcare, dar și cel al motorului nu sunt deranjante nici la viteze de autostradă.

La interior, printre cele mai importante noutăți este afișajul de 10,25 inci pentru sistemul de infotainment, și un alt afișaj digital pentru instrumentarul de bord care măsoară 12,3 inci. Dispune de un ecran luminos și clar, dar nu oferă casete configurabile ca pe alte modele din segment. Grafica este specifică modelelor Kia, însă nu este cu nimic mai specială. Există mai multe opțiuni diferite pentru tapițerie. Noi am primit un XCeed cu culori galbene care adaugă cusături de contrast strălucitoare și inserții colorate.

În ceea ce privește spațiul, există suficient pe locurile din față, XCeed oferind o poziție de șezut ușor ridicată. Lucrurile stau bine și în spate, cu suficient spațiu pentru un cuplu de adulți, deși nu este la fel de încăpător ca Sportage. Accesul în mașină se face mai ușor decât în hatchback, datorită înălțimii suplimentare.

Motoare pentru toate gusturile

Gama este împărțită în trei motoare pe benzină, și un diesel. O versiune 1.6 plug-in hybrid de 141 CP este programată să apară în 2020, în timp ce versiunea mild-hibrid (48 de volți) se va lansa chiar mai târziu și numai pe motoarele diesel.

Noi ne-am plimbat cu o Kia XCeed cu motorizarea pe benzină 1.4 T-GDI litri de 140 CP și transmisie automată cu 7 trepte. Este un motor plin de viață, care oferă performanțe suficiente pentru majoritatea cumpărătorilor pentru care a fost gândit – șoferi de oraș sau familiști.

În combinația cu cutia de viteze automată DCT mașina atinge 0-100 de km / h în 9,5 secunde. Cei care caută emoții la hot hatch vor fi dezamăgiți, însă pentru ei există ProCeed GT.

Kia XCeed este prevăzut cu suspensie independentă, iar asta însemnă o plimbare mai confortabilă. Există două moduri de condus: „Normal” și „Sport”. În funcție de ce selectează șoferul, XCeed își va ajusta ușor răspunsul la accelerație și direcție. Chiar și așa nu pot spune că am condus o maşină sport. Setările cutiei de viteze au fost făcute pentru a oferii maximul de confort.

Combinație ideală între performanță și economie

Totuși, unitatea de 1,4 litri este o combinație ideală între performanță și economie. Consumul mediu înregistrat în testul nostru a fost în jurul cifrei de 9 litri la suta de km. Transmisia cu dublu ambreiaj cu 7 trepte are din când în când o ușoară ezitare, dar în mare parte se apropie de cutia de viteze DSG folosită de Volkswagen Group.

În ceea ce privește manevrabilitatea, direcția este ușoară și oferă suficientă încredere pe drumurile șerpuite. În mod firesc, centrul de greutate mai ridicat produce un ușor ruliu în comparație cu versiunea hatchback, însă nu este nimic deranjant.

Alte opțiuni găsite pe mașina de test includ sistemul audio premium JBL cu tehnologie Clari-Fi, oglinzile exterioare încălzite și electrice, volanul încălzit, parbrizul încălzit, scaunele față încălzite și ventilate.

Concluzii

Kia XCeed este o mașină versatilă, ușor de condus atât în oraș cât și la drum întins. Prețul ei este avantajos în comparație cu multe alternative premium din segmentul crossover. Interiorul este dotat cu opțiuni noi de infotainment, materiale placute la atingere, rezistente, iar echipamentele disponibile în standard sunt destul de generoase.

Fișa tehnică KIA XCEED 1.4 T-GDi 7DCT STYLE +

Preț de start: 18.748 de euro TVA inclus

Preț mașină testată: 28,522 de euro TVA inclus

Combustibil – Benzină

Cilindree cmc – 1591

Putere maximă CP (rpm) – 204

Viteza maximă km/h – 220

Accelerație 0-100 km/h s – 7.5

Cuplu maxim Nm (rpm) – 265 (1500)

Cutie viteze – Automată

Tracțiune – față

Lungime mm – 4395

Lățime mm – 1826

Înălțime mm – 1495

Greutate kg – 1417

Ampatament mm – 2650

Volum rezervor litri – 50

Volum portbagaj litri – 426

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide