Test drive Renault Clio dCi 115 – Povestea de succes merge mai departe

Publicat: 13 01. 2020, 17:57
Actualizat: 27 08. 2021, 07:46

Povestea de succes a lui Renault Clio merge mai departe. Este cea mai populară mașină acasă, în Franța, este cel mai bine vândut model din segmentul său și al doilea cel mai bine vândut model din Europa din ultimii ani. Doar ultra-popularul Volkswagen Golf îl depășește în vânzări. Francezii l-au reinventat pe Clio pentru a-l păstra în cursă. Iar noi l-am luat la test, în versiune dCi 115, cu linie de echipare Intens și opțiuni foarte interesante.

Galerie foto

15 milioane de clienți au ales un Clio din 1990, de când modelul a venit pe lume, și până acum. Mai mult, a fost de două ori “Mașina Anului” în Europa, în 1991 și în 2006. Operații estetice la exterior, transformări radicale la interior și rățușca cea… demodată s-a transformat încet, dar sigur… într-un super mini, care se poate lua la trântă chiar cu Audi A1.

Test drive Renault Clio – Superstar

“Cel mai cel” Clio are faruri noi, care îl fac să pară, mai mult ca niciodată, un pui de Megane. Poartă nervuri proeminente pe capotă și stopuri cu o configurație nouă. Și este îmbrăcat în noua vopsea Bleu Celadon metalizat (410 euro), în contrast cu montantul central negru lucios, scoasă în evidență de pachetul de personalizare exterioară cu accente cromate și negre. Iar pentru ca imaginea de fashionist să fie completă, Clio de test are jante Vivastella de 17 inci, incluse în pachetul Look Full (400 de euro). Și gata, misiune îndeplinită: întoarce capete în trafic, de parcă ar fi un superstar.

Superstar te simți și în cabină, pentru că ai de-a face cu cel mai personalizabil Clio construit vreodată. Designerii știau că este nevoie de idei revoluționare pentru a păstra mașina în fruntea segmentului. După un brainstorming de succes, au desenat interiorul celei de-a cincea generații.

Renault Clio al nostru a primit elemente Gris Vision (sunt disponibile și portocalii, și roșii), în contrast cu pielea neagră care îmbracă scaunele (500 de euro). Lumină ambientală în funcție de modul ales (Sport, MySense, Eco) te face să uiți că ești într-un model de volum.

E mic, dar e practic Clio: există un loc special în consola centrală dedicat cartelei de acces. În spatele ei, au loc două sticle de apă.

Noul sistem multimedia Easy Link 9,3” aduce la bord instrumentarul digital cu grafică futuristă și tableta de 9,3 inci, prin care poți controla diverse funcții ale mașinii. Are o grafică simplă, un simplu swipe și ai găsit ce ai căutat. Reacționează intuitiv și îți creează senzația că te bucuri de un loc bun într-un cinematograf, deși n-ai plătit bilet.

Easy Link 9,3” îți aduce standard conexiune Android Auto și Apple CarPlay, dar și încărcarea telefonului mobil prin inducție. Sub ecran, stau aliniate comenzile climatizării.

Sistemul audio Bose vine și el la pachet cu Easy Link 9.3. Poți controla acum volumul cu ajutorul unui buton rotativ aflat în spatele volanului.

Acoperișul cu linie descendentă reduce vizibilitatea prin lunetă. Dar cei de la Renault au găsit o soluție salvatoare și pentru asta: clienții pot comanda opțional și o cameră Around View cu Hands Free Parking (400 de euro).

Test drive Renault Clio – Contra curentului

Într-o industrie în care mașinile cresc de la generație la generație, Clio a intrat la apă. Are acum 4.050 de milimetri în lungime, fiind cu 12 milimetri mai scurt decât modelul pe care îl înlocuiește. Renault a tăiat și ampatamenul cu 6 milimetri, ajungând acum la 2.583 de milimetri, dar și 48 de milimetri din înălțime în partea din spate. Lățimea a crescut, în schimb. Astfel, Peugeot 208 și Ford Fiesta sunt mai lungi, dar mai înguste.

Pentru că e un mini, Clio nu va fi extrem de generos cu cei care iau loc în spate. Acolo pasagerii nici nu au posibilitatea de a pune undeva o sticlă de apă sau de a încărca telefonul și nu vor fi răsfățați cu prea mult spațiu la cap sau la genunchi. Nimic anormal într-un mini.

 

Dar portbagajul a crescut în șapte ani cât altele în… șapte. Ah, distanța dintre cea de-a patra și cea de-a cincea generație anulează farmecul expresiei din povești. Cei de la Renault spun că spațiul dedicat bagajelor are acum un volum de 391 de litri. Cifre bizare înaintate de constructorul francez, care, la cea de-a patra generație, cu proporții asemănătoare, oferea 300 de litri.

Renault Clio – Cochet și discret

Ca să-l reinventeze pe Clio, ajuns la cea de-a cincea generație, francezii i-au făcut cadou o platformă nouă, CMF-B, la care au muncit cinci ani. Astfel, Clio a scăpat de 50 de kilograme, a primit o aerodinamică mai bună, chiar cea mai bună din segment, cu un coeficient de 0,64 Cd și, implicit, este mai silențios.

Versiunea testată este pusă în mișcare de un motor 1.5 dCi, care și-a dovedit fiabilitatea iar și iar, de generații, în game de modele Renault și Nissan. Unitatea dezvoltă 115 cai putere și 260 Nm și este cuplată la o transmisie manuală cu șase trepte.

Economic, afișând în bord un consum de 6 l/100 km în oraș, în condiții de mers bară la bară prin Bucureștiul ultra-aglomerat, Clio se strecoară cu un tors discret prin aglomerație, profitând din plin de avantajul proporțiilor și manevrabilității tipice mașinilor de oraș. Ah, dacă m-ar auzi… Nu, nu asta am vrut să spun. Clio de oraș e de încredere și în afara orașului. Se mișcă fin și agil pe autostradă, iar dacă alegi modul Sport, îl faci un pic mai sprinten, iar suspensia este compromisul ideal între sportiv și confortabil.

Cu o listă lungă de dotări care îl fac printre cele mai sigure mașini din segment, printre care faruri adaptive, cruise control adaptiv cu limitator de viteză, frânare de urgență, recunoașterea indicatoarelor rutiere, asistență la monitorizarea unghiului mort, Clio a primit cinci stele la testele de impact EuroNCAP.

Noul model de clasă mică are un preț de pornire de 11.900 euro și poate fi deja comandat în România. Mașina testată costă 20.610 euro.