TEST DRIVE Renault Koleos MY2018 – Uriaşul francez – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU acum 9 luni Test drive

Cel mai mare SUV din oferta Renault a primit un update tehnic şi tehnologic. Modificările exterioare sunt minore, însă interiorul este acum mult mai bine dotat, dar şi mai arătos.

Koleos este mare, fără să pară masiv, iar manevrabilitatea este neaşteptat de bună. Deşi are 4.673 mm lungime, 1.843 mm lăţime şi 1.678 mm înălţime, te obişnuieşti rapid cu dimensiunile. Pentru a uşura sarcina parcării, sunt oferiţi standard senzori de parcare pentru partea spate, dar nivelurile superioare de echipare vin cu senzori faţă-spate, cameră de marşarier şi asistent Easy Park Asist. Senzorii sunt utili, dar pentru deplasările în marşarier cu Koleos, camera video e de bază.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

La exterior, Koleos poartă blocurile optice tipice Renault, cu margine în forma literei C, însă spre deosebire de versiunea anterioară, farurile sunt full LED şi au sistem de spălare. Totodată, proiectoarele de ceaţă sunt cu LED. Grila cromată şi logo-ul Renault de mari dimensiuni arată bine, şi privit frontal Koleos este impunător. Protecţiile laterale cu inserţii cromate pe praguri au un aspect plăcut şi îi oferă lui Koleos o imagine echilibrată de SUV practic, dar şi elegant.

Interiorul este spaţios, iar ampatamentul de 2.705 mm înseamnă că 5 persoane au suficient loc în Koleos. Portbagajul este şi el generos, cu 538 de litri şi hayon electric. Pasagerii din faţă primesc în scaune reglabile electric în variantele superioare de echipare, iar cei din spate au la dispoziţie mufe USB, o priză tip brichetă şi guri de aerisire. Un detaliu care mi-a plăcut este că parasolarele pe care le primesc pasagerii din faţă sunt pe măsura parbrizului: late de vreo 25 de centrimetri şi lungi de vreo 40.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Propulsor diesel capabil, dar încă zgomotos

Renault Koleos MY02018 este oferit strict cu motorul diesel de 2 litri şi 174 CP, care dezvoltă 380 NM, alături de o transmisie CVT. Spre deosebire de varianta anterioară, motorul funcţionează mai silenţios sau antifonarea este mai bună – oricum, este un pas înainte. Chiar şi aşa, propulsorul este destul de zgomotos în funcţionare şi şoferul va trebui să se o obişnuiască cu zgomotul.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Disponibil cu tracţiune faţă sau integrală, Koleos vine cu o gardă la sol de 21 centimetri. Unghiurile de atac şi degajare sunt şi ele generoase, iar cine vrea să se aventureze în afara şoselelor o poate fără griji. Există trei moduri de rulare: 2WD, 4WD Auto şi 4WD Lock. În modul Auto, o pictogramă afişează pe cadranul digital procentul de putere livrat fiecărei punţi.

Update tehnologic pentru Koleos MY2018

Renault Koleos MY2018 vine acum standard cu sistem de frânare de urgenţă cu avertizare la coliziuni şi protecţie pentru pietoni şi avertizarea la părăsirea benzii de rulare. În variantele de echipare superioară există şi pilot automat adaptiv şi asistent pentru detectarea oboselii la volan.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Spre deosebire de modelul MY 2017, pe noul model anumite dotări nu au dispărut, ci au trecut pe o echipare superioară (Initiale Paris – indisponibilă momentan în România). Aici mă refer la trapa panoramică, scaunele ventilate şi oglinda retrovizoare electrocrom.

Varianta Renault Koleos testată avea un interior de piele albă, care făcea un contrast foarte plăcut cu planşa de bord neagră şi inserţiile de lemn. Totodată, sistemul de sunet Bose aduce o notă de premium. Atmosfera la bord a devenit mai distinsă cu aceste finisaje şi Koleos pare că a mai urcat o treaptă.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Materialele folosite la interior sunt de bună calitate, iar nivelul de finisare este peste medie.

Interior conceput în jurul ecranului tactil

Interiorul aminteşte de Talisman, având sistemul de infotainment R-Link 2, cu display de 8,7 inchi poziţionat central, tip portret. Practic, ecranul este planşa de bord. Toate opţiunile se regăsesc aici, cu câteva excepţii. Butoanele de pe marginea ecranului sunt capacitive. Când stai pe loc e uşor de folosit şi destul de intuitiv, însă în timpul mersului situaţia nu e mereu la fel. Din fericire, comenzile de bază au rămas cu butoane fizice. Poţi seta temperatura pe fiecare zonă şi chiar dacă nu ai si buton fizic pentru viteza ventilatorului, ai butonul AUTO la îndemână. Telecomanda audio montată în spatele volanului este şi ea foarte utilă. La capitolul noutăţi, trebuie menţionată şi rabatarea automată a oglinzilor, la încuierea portierelor.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

În varianta de top Zen, cadranul central din zona instrumentarului de bord este digital şi are 4 interfaţe diferite.

Spaţii de depozitare găsim multe şi încăpătoare, iar acum cel mai mare – de la baza consolei, este şi el iluminat. Sistemul de iluminare interior are numeroase culori, iar aceastea pot avea diferite intensităţi. La capitolul personalizare, Koleos stă destul de bine.

Verdict

Cel mai mare SUV Renault este spaţios, puternic şi elegant prin aspect şi finisaje, dar motorul putea fi o idee mai cizelat pentru a se potrivi mai bine cu imaginea promovată de Koleos.

Foto: Dragoş Savu / Mediafax Foto

Fisa tehnică

Motor L4 cu supraalimentare turbo

Cilindree 1995 cmc

Putere maximă 174 CP

Cuplu maxim 380 Nm

Viteză maximă (km/h) 201

Cutie de viteze CVT

Transmisie integrala

Dimensiuni

Lungime 4673 mm

Lăţime 1843 mm

Înălţime 1678 mm

Ampartament 2705 mm

Greutate 1829 kg

Volum rezervor 60 litri

Volum portbagaj 538 litri
 



Comentarii
Inchide