TEST: Driving, pur şi simplu: asta înseamnă Toyota GT86

Autor: Adrian Mihălţianu acum 8 ani Test drive

Aşa cum despre Toyota GT86 nu prea are sens să vorbesc în termeni de spaţiu interior sau caracter practic, la fel stau lucrurile şi în privinţa consumului. Într-un stil calm, GT86 reuşeşte să se menţină sub bariera de 10 litri/100 km,… dar de ce ai vrea să fii calm la volanul acestui coupe?

Mno uită-te la ea cât e de frumoasă!

Dând bice maşinii şi abuzând de mecanica robustă, cei 200 CP reuşesc să nu devină chiar hrăpăreţi, un comportament sportiv reclamând 12-13 litri/100 km în medie. Raportat la senzaţiile pe care le oferă maşina, consumul devine rezonabil, deşi ”fratele” Prius sigur ar avea multe de comentat privitor la emisiile de CO2. Şi la gramele de cauciuc lăsate pe şosea…

Prin urmare, mă voi lega doar de preţul maşinii: 32.800 euro cu TVA inclus. O sumă care, la prima vedere, pare cam mare pentru un coupe cu numai 200 CP şi o echipare corectă pentru acest nivel de preţ: nu lipsesc din standard climatizarea automată bi-zonă, farurile cu Xenon, jantele de 17 inci din aliaj, scaunele sport cu încălzire sau tapiţeria mixtă piele + alcantara.

E jucăria perfectă pentru a evada

Ca opţiuni, doritorii pot apela doar la vopseaua metalizată (418 euro) sau sistemul de navigaţie Toyota Touch&Go (1.120 euro), în rest maşina fiind suficient de bine echipată pentru gusturile clientului vizat în principal de japonezi.

Revin, însă, la preţ: 32.800 euro este o sumă care poate ridica nişte semne de întrebare dacă ne raportăm la concurenţa care oferă sportive compacte de 200 CP sau chiar mai puternice. Sincer, mă aşteptam ca Toyota GT86 să nu depăşească 30.000 euro.

Pe de altă parte, echiparea standard este corectă pentru aceşti bani, iar Toyota România aduce GT86 într-un singur nivel de echipare: DRIFT. Personal, cred că ar fi fost o idee bună să fie oferită pe piaţă şi o versiune mai ieftină, care să renunţe la unele dotări de confort.

Pentru că, până la urmă, GT86 e o jucărie pentru oameni serioşi, care sunt sigur că ar renunţa fără probleme, la fel ca mine, la unele elemente de confort pentru a se bucura din plin de senzaţiile sănătoase pe care le conferă coupe-ul japonez.

Pe de altă parte, în România, cine are 30.000 euro, sigur are încă 2-3.000 de dat în plus pe o maşină entuziasmantă, care, surprinzător, se dovedeşte civilizată şi în regim de zi cu zi. Caz în care confortul capătă o importanţă, într-adevăr, mare.

PREŢURI, DOTĂRI ŞI CARACTERISTICI TOYOTA GT86

CONCLUZIE

Toyota GT86 este una dintre cele mai plăcute surprize pe care am întâlnit-o până acum. Este o maşină creată pentru un public aparte, o maşină sport veritabilă care nu prea are concurenţă în realitate.

 

Nu cred că greşesc dacă spun despre GT86 că se conformează dictonului ”lupul în blană de oaie… verde”. Pentru că vorbim de o maşină care are suflet. Iar, pentru unii, acest lucru e mai important decât ”eco”, ”high-tech” sau ”trendy”.

 

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide