Test în România cu Nissan Micra facelift. Refresh

Autor: Iulian Dnistran 17 dec. 2013 Test drive

Ţinută de drum, performanţe

Oferta celor de la Nissan cuprinde, la momentul scrierii acestui text, două motoare pe benzină – ambele cu capacitatea cilindrică de 1,2 litri – care dezvoltă 80 CP, respectiv 98 CP. Propulsoarele pot fi cuplate fie la o cutie manuală cu cinci trepte, fie la o cutie automată CVT.

Maşina pe care am testat-o a fost configurată în nivelul de echipare de top, Tekna, cu motorul de 98 CP şi cutia manuală cu cinci trepte.

Propulsorul turbo cu compresor mecanic îşi face treaba cu onoare prin oraş, unde se trezeşte la viaţă încă de la 2.000 rpm. Cutia de viteze nu are, însă, cea mai precisă timonerie din lume. Altfel spus, trebuie să ai puţină răbdare atunci când schimbi treptele, fiindcă altfel o să te trezeşti că maneta schimbătorului agaţă ceva prin măruntaiele mecanice ascunse sub podea, mai ales când e foarte frig afară.

Direcţia este uşoară, potrivită pentru condusul urban, iar suspensia absoarbe foarte bine neregularităţile drumurilor patriei, ceea ce duce la călătorii suficient de confortabile.

Per total, maşinuţa se simte vioaie şi dornică să te ducă la destinaţie cu zâmbetul pe buze.

Consum

În cazul maşinii de test, fişa tehnică pretinde un consum mixt teoretic de 4,3 l/100 km şi un consum urban de 5,2 l/100 km. În traficul bucureştean, computerul de bord a afişat un consum de 8 l/100 km, ceea ce e destul de departe de valoarea oficială, însă trebuie să precizez că sistemul start/stop nu prea a funcţionat în timpul testului, iar circulaţia s-a desfăşurat în condiţii de iarnă.

Cred că, în condiţii de vară, când sistemul start/stop îşi poate face de cap, consumul urban are şanse destul de mari să atingă valoarea de 6 l/100 km.

Concluzii

Nissan Micra facelift nu este, nici pe departe, o maşină proastă. Oferă un interior care pune accentul pe caracterul practic şi are motoare capabile. Problemele apar, însă, când ne uităm la listele de preţuri.

Cel mai ieftin Nissan Micra facelift porneşte de la 11.750 de euro cu TVA inclus, în vreme ce cel mai scump model ajunge la 19.350 de euro cu TVA inclus, adică periculos de aproape de limita psihologică de 20.000 de euro.

În acelaşi timp, un Ford Fiesta cu motorul EcoBoost de 1,0 litri cu 100 CP şi cutie automată PowerShift ajunge la 15.900 de euro, un Hyundai i20 cu motor pe benzină în echiparea de top costă 13.917 euro, iar un Volkswagen Polo cu motor de 1,2 litri (105 CP) şi cutie manuală ajunge la 15.896 de euro în varianta de top Highline.

Astfel, pe o piaţă din ce în ce mai aglomerată a segmentului subcompact european, Nissan Micra facelift vine cu un plus de prospeţime, dar preţul destul de piperat face ca citadina niponă să fie departe de puterea de cumpărare a multor clienţi potenţiali. Japoneza mai poate câştiga teren în jocul vânzărilor doar cu ajutorul firmelor care caută să-şi împrospăteze flotele, însă numai dacă reducerile de preţuri sunt substanţiale.

Datele tehnice ale modelului testat, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide