Test în România cu noul Citroën C4 Picasso (2014): MPV-SF

Autor: Andrei Ştirbu 20 iun. 2014 Test drive

La capitolul interior, C4 Picasso se prezintă ca un MPV avangardist, însă nu atât de futurinst încât să necesite neologisme în descriere. Ca şi în cazul lui 308 – singurul cu care împarte deocamdată platforma EMP2 – s-a debarasat de butoane, ale căror funcţii au fost înglobate într-un ecran tactil cu diagonală de 7 inci. Şapte inci nu este o cifră mică, însă păleşte în faţa celor 12 inci ai ecranului care joacă rol de intrumentar de bord, computer de bord şi – de ce nu? – de panou de informaţii. Singurul lucru care te aduce în prezent este momentul în care vrei să schimbi grafica ecranului mare – da, normal că are mai multe teme grafice, că nu degeaba e aşa de mişto – şi aştepţi în jur de un minut să o încarce pe cea nouă şi să se restarteze. În cazul în care nu suferi de o stare agravată de indecizie, chestia asta nu ar trebui să te enerveze de mai mult de trei ori pe an.

Pe partea de tehnologie, C4 Picasso vine echipat cu o sumedenie de sisteme de siguranţă activă şi de asistenţi la şofat. Ce-i drept, multe dintre ele sunt şi opţionale, în cazul în care nu optezi pentru versiunea de echipare de top. Pentru cei care fac drumuri lungi, Active Cruise Control-ul ar merita toţi banii însă, iar pe timp de noapte faza lungă adaptivă te mai scuteşte de oboseală. C4 Picasso poate veni şi cu sistemul de monitorizare a unghiului mort, care avertizează prin intermediul unui martor LED situat pe oglinzile retrovizoare exterioare. O soluţie ingenioasă este Lane Departure System, care, în cazul părăsirii benzii fără semnalizare prealabilă, te trezeşte prin smucituri uşoare ale centurii.

Suprafeţele vitrate mari aduc un confort luminos sporit şi o vizibilitate ireproşabilă. În cazul lui C4 Picasso, alegerea unui plafon vitrat panoramic (806 €) depinde doar de dorinţa ta de a-i face mai fericiţi pe copiii de pe bancheta spate, căci parbrizul imens este suficient pentru tine. Iar pasagerul din dreapta are parte de tratament preferenţial – scaunul dreapta poate fi configurat ca recliner, cu un suport pentru gambe ajustabil electric. Şi, pentru că e Citröen, poate avea şi masaj în scaunele faţă – o opţională pe care aş pune-o, fără tăgadă, în capul listei.

Materialele folosite la interior sunt plăcute vizual şi tactic şi îi dau un aer premium lui C4 Picasso, care completează în mod plăcut minimalismul bordului. Există şi plastice, desigur, însă sunt subtilizate suficient de frumos încât să nu te împiedici de ele foarte des. Singurul lucru pe care nu l-am înţeles sau plăcut este spaţiul de depozitare – unul din multele – dintre scaunele din faţă, în care poţi să pui 12 telefoane mobile, nouă seturi de chei, trei chei franceze şi patru tablete. Dar care nu are niciun suport de niciun fel, ceea ce face căutarea vreuneia dintre cele de mai sus o provocare.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide