Test offroad: Mercedes G350. THE ONE AND ONLY

Autor: Dan Vache 22 apr. 2013 Test drive

Sub capota lui Mercedes-Benz G350 BlueTEC regăsim un motor diesel commonrail V6, de 3,0 litri, care dezvoltă o putere maximă de 211 CP/3.400 rpm şi un cuplu motor maxim de-a dreptul respectabil, de 540 Nm, obţinut într-un interval de turaţie foarte jos, 1.600-2.400 rpm.

În ciuda aspectului de Gargantua, G-Class am menţionat şi mai devreme că e, de fapt, mai compact ca şi gabarit. Totuşi, structura de offroader clasic (şasiu separat de caroserie, punţi rigide, tracţiune 4×4 cu reductor şi diferenţiale blocabile) duce la o masă proprie de 2,5 tone.

Hai, Ken Block, fă derapaje controlate cu G-ul! Dacă te lasă tracţiunea 4×4 mereu la post…

Aşa încât raportul masă/putere de 12 kg/CP este în mod clar defavorabil performanţelor dinamice bune, mai ales că şi coeficientul aerodinamic este slab, din cauza formei care rivalizează cu a unui… bolţar.

Să nu ne pripim, totuşi, cu concluziile doar bazându-ne pe teorie. În practică, principalul avantaj al dieselului V6 este nivelul de zgomot mult mai redus decât mă aşteptam. G350 BlueTEC nu este nicidecum un offroader necizelat, care să-ţi amintească de un tractor, nici măcar dacă turaţia depăşeşte 3.000 rpm.

Apoi răspunsul maşinii la apăsarea acceleraţiei este pur şi simplu decent, fără să vorbim de o întârziere supărătoare a cuplării transmisiei. Dimpotrivă, cele două tone şi jumătate de metal pleacă de pe loc foarte docil, aportul cutiei automate cu 7 trepte 7G-TRONIC PLUS fiind unul important.

Nu contează cât de murdară e maşina, în interior te simţi ca într-o limuzină elegantă, indiferent de coclauri

Într-adevăr, alte SUV-uri medii şi mari, cu motoare diesel similare ca putere, sunt ceva mai sprintene, dar, pe de altă parte, ar fi cel puţin iresponsabil să tratezi G350 BlueTEC precum un SUV sportiv. Pentru asta există G 63 AMG şi G 65 AMG…

Daţi-mi voie să repar o ”jignire”: G-ul nu este nicidecum un SUV. Prefer să-i spuneţi ”gipan” decât SUV, deoarece G-Class e un offroader care se comportă mai mult decât onorabil pe şosea.

Unde confortul la rulare este realmente peste aşteptări: punţile rigide ar trebui să ducă la zdruncinarea maşinii din toate încheieturile pe drumurile denivelate şi cu gropi, însă inginerii Mercedes-Benz au reuşit o setare excelentă a arcurilor şi amortizoarelor, iar G-ul se aşează bine la drum.

S-a enervat: am făcut greşeala să-l compar cu SUV-urile! Iertare, mister G, sunteţi un SIR printre offroadere!

La demarajele sau reprizele bruşte, ori la frânările urgente, tangajul caroseriei este mai mare decât într-un SUV obişnuit, dar marele avantaj al G-ului este impresia permanentă de siguranţă şi control pe care o simţi la volan.

Doar intrarea în viraje trebuie făcută cu mai multă atenţie decât în cazul altor maşini, deoarece raportul între lăţime (1.760 mm) şi înălţime (1.951 mm) favorizează apariţia unui ruliu accentuat, ţinut în frâu cu greu de electronică. Din nou, ar fi pur şi simplu o dovadă de idioţenie să foloseşti G-ul într-un stil dinamic pe viraje, ca şi cum ar fi o maşină sportivă. E o chestie de bun simţ şi logică, la urma urmei.

Însă G-ul reuşeşte să facă faţă chiar şi la limită, deoarece tracţiunea este integrală permanent, iar aportul electronicii pe şosea este vizibil în orice moment de pierdere a simţului responsabil.

Pe şosele normale (sau, mă rog, mai plane), comportamentul dinamic al G-ului e pur şi simplu decent

Practic, pentru o maşină offroad având construcţie clasică, Mercedes-Benz G350 BlueTEC pot spune că se comportă mai mult decât decent pe şosea, unde pune accentul pe siguranţa şi confortul în conducere, fiind o maşină numai bună pentru drumurile noastre cu multe surprize.

Iar dinamica G-ului devine cu atât mai interesantă dacă o raportăm la ceea ce ştie să facă maşina odată ieşită în offroad PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4 5

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide