TEST: VW Golf 7 1.6 TDI 105 CP. Golf-ul diesel accesibil

Autor: Adrian Mihălţianu 08 mai 2013 Test drive

Oficialii Volkswagen sunt foarte optimişti când vind vorba despre performanţele de consum ale versiunii diesel de bază VW Golf 1.6 TDI: consumul mediu teoretic se cifrează la numai 3,8 litri/100 km.

O valoare care pare foarte bună, deşi în condiţii reale (şi mai ales în România) e foarte greu de atins. Am văzut mai devreme că Golf 1.6 TDI nu e adeptul unui stil prea sportiv, privilegiind mai degrabă un condus mai liniştit, deci estimez că ar fi posibilă obţinerea unei medii de circa 4,5 litri/100 km.

Să nu exagerăm cu ”trei virgulă opt la sută”. Golf-ul 1.6 TDI e, mai degrabă, maşina de ”patru virgulă cinci la sută”

În cazul testului de faţă, care a presupus ”frecarea” maşinii în bună parte prin traficul foarte aglomerat din Bucureşti, dar şi o escapadă de câteva sute de kilometri în regim extraurban, mai puţin pe autostradă şi mai mult pe drumuri naţionale şi judeţene, cu reprize de ”hai să vedem ce poate”, consumul mediu a fost de circa 5,5 litri/100 km.

O valoare decentă, nici prea-prea, nici foarte-foarte, rezonabilă pentru un diesel de circa 100 CP. După cum spuneam, se poate coborî şi sub ”cinci la sută”, dar asta presupune utilizarea preponderentă a modului ”Eco” şi un compromis serios în ce priveşte performanţele dinamice în regim extraurban.

Golf 1.6 TDI e o maşină în general reuşită, ba chiar super pe alocuri. Dar are şi nişte minusuri

Rezumând până în acest moment, versiunea diesel de bază a noului VW Golf 7 se dovedeşte o maşină reuşită, decentă ca aspect, accentul fiind pus pe robusteţe, în timp ce capitalul de imagine câştigat până acum este extraordinar. Interiorul maşinii poate fi catalogat drept un etalon ca şi calitate a materialelor şi asamblării, în timp ce caracterul practic este la cote înalte.

Caracteristicile acestei motorizări transformă Golf 1.6 TDI într-o compactă doar decentă, atât ca performanţe, cât şi în ce priveşte consumul. Ca şi comportament general, Golf-ul pune accentul pe siguranţă, dar a câştigat destul de mult la capitolul confort, lucru vizibil cu atât mai mult pe drumurile noastre.

Hmm… 18.548 de euro preţ de bază pentru VW Golf 1.6 TDI? Interesant, te pune pe gânduri serios

În concluzie, cam cât aţi fi dispuşi să plătiţi pentru un VW Golf 1.6 TDI în aceste condiţii? Dacă v-aţi gândit la 18.000 de euro, sunteţi pe aproape – pentru varianta noastră de motorizare, de 105 CP, preţul de plecare este de 18.548 euro în versiunea de bază Trendline.

Acest nivel de echipare de bază se prezintă foarte bine la capitolul siguranţă: 7 airbaguri standard, control electronic al stabilităţii ESC, detector de oboseală, sistem de frânare automată ”Multi Collision Brake” sau sistem de monitorizare a presiunii din pneuri.

În ce priveşte confortul, echiparea Trendline este mai mult decât decentă, oferind standard decor ”Dark Silver Silk Mat” pe bord şi feţele interioare ale portierelor, frână de staţionare electronică şi funcţie auto-hold, patru geamuri electrice şi retrovizoare reglabile electric, aer condiţionat manual sau radio CD cu touch-screen de 4,7 inci.

În versiunea intermediară Comfortline, VW Golf 1.6 TDI are un preţ de bază la Midocar de 19.443 euro

Nivelul imediat superior Comfortline plusează cu jante din aliaj, faruri de ceaţă cu iluminare statică la virare, cruise control şi computer de bord ”Plus”, preţul de bază urcând cu aproape 1.000 de euro faţă de Trendline: în oferta Midocar, VW Golf 1.6 TDI Comfortline porneşte de la 19.443 euro.

La care se mai pot adăuga o grămadă de opţiuni de confort, care mai de care mai atractive, unele cu preţuri nu chiar aşa de mari cum te-ai aştepta: de exemplu, aerul condiţionat Climatronic (190 euro), sistemul Radio CD Compsition Media cu touch-screen de 5,5 inci şi senzor de proximitate (236 euro) sau selectarea modului de conducere cu patru programe (110 euro).

Adică nu e greu să depăşeşti suma de 20.000 de euro pentru un VW Golf 1.6 TDI mai bine echipat – în funcţie de nivelul de pretenţii, se poate merge mult peste bariera de 25.000 de euro chiar şi în cazul acestui diesel de bază, datorită generozităţii listei de opţionale.

Punem pariu că pot configura chiar şi acest diesel de bază să coste peste 25.000 de euro?

Ca o concluzie generală, noul Volkswagen Golf, mai ales în această versiune de motorizare diesel de bază, se dovedeşte o maşină foarte decentă. Preţul puţin peste media clasei justifică o imagine foarte puternică, un interior foarte bine finisat, un spaţiu foarte bun, un comportament rutier sigur şi un confort mult mai bun decât te-ai aştepta, precum şi un nivel de dotări rezonabil.

Printre minusurile notabile ale lui VW Golf 1.6 TDI se numără performanţele modeste ale propulsorului, penalizat în primul rând de cutia cu doar 5 trepte (care afectează puţin şi consumul). Apoi apelarea la multe opţiuni ne duce într-o zonă de preţ în care devine mai tentant dieselul 2.0 TDI de 150 CP sau chiar modele dintr-o clasă superioară.

Nu trebuie omisă concurenţa, majoritatea compactelor cu motoare diesel de cilindree similară oferind puteri mai mari, ceea ce se reflectă în performanţe în general mai bune. Iar, dacă vorbim de clienţi mai puţin pretenţioşi, penrtu care bugetul e primordial, aceştia pot găsi în curtea concurenţei modele diesel chiar şi cu câteva mii de euro mai ieftine – ce-i drept, în ecuaţie mai intră şi variabile ţinând de imagine, design, caracter practic şi dotări…

Golf-ul e una dintre cele mai reuşite compacte ale momentului. Dar în ecuaţie mai intră şi capitalul uriaş de imagine. De aceea Golf-ul ”riscă” să rămână The King

În concluzie, cel mai accesibil Golf diesel e o maşină… cu ”dus şi-ntors”. Are foarte multe calităţi, în special finisarea interiorului şi compromisul între confort şi stabilitate, dintre lucrurile mai puţin lăudabile ieşind în evidenţă performanţele mai puţin entuziasmante ale motorului.

E o compactă pertinentă, excelând în unele domenii şi fiind doar acceptabilă în altele. Punând în balanţă preţul atractiv la limită, VW Golf 1.6 TDI nu câştigă detaşat titulatura de cea mai bună ofertă în segmentul compactelor diesel. Dar e clar una dintre cele mai interesante în segmentul său.

Un segment pe care, să nu uităm, numele ”Golf” îl domină de câţiva ani, reputaţia foarte bună justificând în ochii multor clienţi suma ceva mai mare pe care o reclamă faţă de concurenţă. Atâta doar că, vorbind strict de versiunea 1.6 TDI, rivalitatea la acest nivel e mult mai acerbă decât înainte, iar unii dintre concurenţi sunt redutabili şi foarte bine pregătiţi.

Una peste alta, noul VW Golf e clar că va continua să aibă un mare succes pe piaţă în următorii ani. E pur şi simplu un ”iPhone” al lumii auto, care, pe lângă aplicarea mentalităţii ”lucrului bine făcut şi gândit pentru client”, se bazează şi pe inerţia notorietăţii.

CITIŢI ÎN REVISTA PROMOTOR NR. 101 (MAI) UN COMPARATIV AMPLU ÎNTRE:
VW GOLF 1.6 TDI
HONDA CIVIC 1.6 I-DTEC
FORD FOCUS 1.6 TDCI
KIA CEE’D 1.6 DSL
SEAT LEON 1.6 TDI
OPEL ASTRA 1.7 DTC

Date tehnice Volkswagen Golf 1.6 TDI (105 CP)

Motor: turbodiesel commonrail, 1.598 cmc
Putere maximă: 105 CP/3.000-4.000 rpm
Cuplu maxim: 250 Nm/1.500-2.750 rpm
Cutie viteze: manuală, 5 trepte
Lungime/lăţime/înălţime (mm): 4.255/1.799/1.452
Ampatament: 2.637 mm
Portbagaj (litri): 380/1.270
Viteză maximă: 192 km/h
Demaraj 0-100 km/h: 10,7 sec.
Consum urban: 4,6 litri/100 km
Consum extraurban: 3,3 litri/100 km
Consum mediu: 3,8 litri/100 km
Preţ de bază: 17.837 euro cu TVA

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide