Testat prin noroaiele româneşti: noul Nissan Qashqai 1.6 dCi ALL MODE 4×4-i

Publicat: 30 05. 2014, 10:21

Cel mai vândut model din Europa în ultimii ani este VW Golf. Nimic senzaţional. Însă cel mai vândut SUV din Europa nu este un Volkswagen, nici măcar nu provine din Germania, ci e o maşină japoneză fabricată într-o uzină britanică (la Sunderland) şi are un nume ciudat, care, în mod şi mai ciudat, are priză la publicul european.

Când spui SUV sau crossover, cel mai probabil primul lucru care îţi vine în minte este această siglă

Nissan Qashqai a pornit ca un experiment de la care nu prea erau aşteptări, dar care a dovedit un succes mult mai mare decât anticipaseră şi cei mai optimişti analişti. Şi asta deoarece s-a dovedit o alternativă bine gândită la hatchback-urile compacte, dar şi la SUV-urile mai voluminoase – iar dovada este prezenţa în TOP 10 cele mai vândute modele din Europa.

Personal, de fiecare dată când am testat un model Qashqai până acum, am rămas cu impresii bune şi foarte bune şi înţeleg de ce acest crossover are priză la public, mai ales la cel familist, fiind apreciat în special de mămici.

Doamnelor şi domnişoarelor, ştim că vreţi ca o maşină să arate lună. Dar, recunoaşteţi, şi după o tură prin noroi, noul Qashqai tot arată bine. Iar privirea aia cu faruri Bi-LED…

 

”Şoldurile” spate şi stopurile demonstrează că japonezii au pus mai mult accentul pe rafinament. Probabil o cerinţă a şoferiţelor…

Există, însă, şi un compromis pe care nu-l apreciez: noul Nissan Qashqai are garda la sol mai redusă, de numai 182 mm. E adevărat, acest lucru face silueta maşinii să arate mai dinamic, iar noul Qashqai e clar mai atractiv pentru cei care vor un crossover de şosea. Însă eu ţin minte că unul din avantajele precedentului Qashqai era distanţa la sol mai generoasă (200 mm), ceea ce-i conferea suficient spirit cutezător în afara asfaltului.

Să vedem cum se prezintă la interior noul Qashqai – PE PAGINA URMĂTOARE