Premiera  Citroen C4 facelift - test in Franţa

Primul test cu noile motoare pe benzină de 120 şi 150 CP, construite de PSA împreună cu BMW.

Citroen C4 facelift - test in Franţa Citroen C4 facelift - test in Franţa

Primele teste cu Citroen C4 facelift au avut loc, logic în Franţa. Am foarte aproape de locul în care în urmă cu doar foarte puţin timp luasem loc lângă senzaţionalul Sebastien Loeb pentru cele mai rapide ture din viaţa mea la bordul unui Citroen.

Spun fără regrete că acest facelift este dedicat lui Loeb, deşi adevăratul motiv al îmbunătăţirii lui C4 este înoirea gamei în care, de acum, doar C3 este cu adevărat vechi.C4 este momentan cel mai important model pentru Citroen deoarece segmentul compact este în creştere pretutindeni.

În România, designul lui C4 a fermecat de la început fanii mărcii dar şi a fost capabil să fure clienţi importanţi de la concurenţa franceză. De exemplu, Peugeot 308 nu are practic nici un cuvânt de spus în faţa lui C4 atunci când vine vorba de cifre de vânzări.

“Facelift” înseamnă pentru C4 o parte frontală reviozuită serios, cu noi faruri, grilă, spoiler şi capotă. Modificările au crescut lungimea maşinii cu aproximativ 15 mm dar acest lucru este insesizabil. Pe scurt, C4 arată acum ami modern deşi eu personal l-aş descrie ca fiind mai agresiv, în special datorită spoilerului cu priză de aer decupată foarte generos. Şi spatele a fost modificat dar aici schimbările sunt chiar foarte mici, foarte vizibil fiind doar spoilerul cu o formă clar nouă.

La interior au apărut materiale noi – plasticul care acoperă o parte din panourile uşilor şi bordul are acum o textură nouă, mai moale dar care arată foarte asemănător cu cel folosit pentru modelul fără facelift. Un posesor de C4 vechi va recunoaşte schimbarea ca fiind subtilă.

Există şi o tapiţerie nouă, ca textură şi culoare pentru echiparile de top (excluzând aici VTR) şi este oferită standard. Pe lângă noile sisteme de navigaţie şi climatizare folosite, preluate de la C5, o modificare importantă este renunţarea la turometrul digital din spate volanului.

Indicatorul de turaţie a fost mutat deci pe display-ul central, este evident digital, are un design plăcut dar este prea mic şi Citroen a pierdut prin această mutare factorul spectaculos al interiorului. În plus, turometrul a devenit acum mai puţin lizibil şi oarecum “comun”. Când se atinge turaţia maximă el clipeşte cu totul, dar dacă şoferul este distrat poate să treacă uşor peste această atenţionare.

Pentru că tot am vorbit despre dotări, pentru noul C4 sunt disponibile două sisteme de navigaţie, cel mai complex, care include şi funcţie de Bluettoth, costă 900 euro cu TVA, dar va fi disponibil şi un sistem “simplificat” cu meniu ceva mai redus ca opţiuni dar cu hărţi incluse pentru toate ţările europene. Noul sistem se numeşte MyWay şi va avea un preţ extrem de competitiv după cum spune Citroen, care însă nu a comunicat însă valoarea exactă a acestui preţ.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.