Dacia Pick-Up – LANSARE NAŢIONALĂ!

Autor: Silviu Draganescu 21 feb. 2008 Test in premiera

Vehicul robust si modern, Logan Pick-Up se remarca si prin latura sa practica, unul dintre atributele fundamentale ale familiei Logan. Astfel, Dacia Logan Pick-Up dispune de o bena a carei lungime de incarcare este de 1,80 m si a carei sarcina utila este de 800 kg. In plus, cabina dispune de un spatiu de depozitare cu volumul de 300 de litri, situat in spatele scaunelor.


Noul model ocupă un segment de nişă pe care vechiul papuc l-a lăsat liber la ieşirea din fabricaţie. Avantajul noului model este că dispune de forţa de marketing a celor de la Renault, astel încât succesul pe pieţele străine este asigurat, mai ales dacă privim poziţia de monopol pe care o va ocupa Pick Up-ul.

Dacia Logan Pick-UpPlatforma tehnică a fost împrumutată de la versiunea MCV, din punct de vedere al greutăţii noul Pick Up fiind mai uşor în medie cu 100 kg, dar mai greu decât varianta sedan. La exterior, principalele modificări le regăsim în a doua jumătate a caroseriei, acolo unde se pot observa o benă realizată din tablă rezistentă la coroziune, protecţii din plastic ce pot suporta pănă la 100 de kilograme şi un prag profilat pe spoilerul spate, ce permite accesul în benă a unui muncitor cu o sarcină semnificativă.

Capacul de deschidere se manevrează cu uşurinţă, remarcându-se prin rigiditatea foarte bună, zgomotele ciudate în timpul mersului nefiind prezente. În ceea ce priveşte caracterul practic al benei, dimensiunile şi numeroasele puncte de ancorare sunt foarte folositoare în transportul oricărui tip de marfă, aşa cum se poate vedea şi în pozele alăturate.

Dacia Logan Pick-UpInteriorul este cunoscut în totalitate, fiind împrumutat integral de la versiunile deja existente. Spaţiul de depozitare din partea din spate este declarat ca având 300 de litri, dar este calculat probabil cu scaunele rabatabile în poziţia cea mai avansată. Chiar şi aşa, spaţiile de depozitare din stâlpii centrali, plasele de prindere şi cuierele montate sunt dovezi clare ale abilităţii constructorului Renault în domeniul organizării spaţiului interior.

Prima parte a testului a inclus un traseu din aglomeratul Bucureşti până la Braşov, via Cheia, pe unde am avut ocazia să testăm din plin prestaţiile dinamice ale versiunii dotate cu motorul de 1,6 litri MPI. Etajarea cutiei de viteze este excelentă, ghidajul schimbătorului fiind unul precis şi fără probleme. Primele două trepte de viteză scurte ajută mai ales în condiţiile unei încărcari maxime autorizate, în timp ce treapta a treia este cea mai potrivită pentru efectuarea depaşirilor – evident, cu o atenţie îndreptată spre menţinerea motorului într-o gamă înaltă de turaţii.

Treptele patru şi cinci sunt dedicate rulării la viteze constante, motorul având, surprinzător, suficiente resurse şi pentru o acceleraţie de la doar 1.500 rpm. Folosit corect, motorul pe benzină, chiar dacă este cel mai ieftin din gamă, oferă cel mai bun comportament dinamic. Dar acest lucru vine cu un preţ, consumul fiind pe măsură. La acest capitol, se remarcă însă modelul dotat cu dieselul de 1,5 litri, pe care l-am condus la întoarcere.

Deşi computerul de bord nu este nici măcar opţional, am rămas impresionaţi de “zgârcenia” motorului, care s-a încăpăţanat să nu mănânce nici măcar o liniuţă din afişajul litrometrului pe parcusul celor 180 de kilometri de test. Graţie cuplului de 200 Nm, motorul este mai puţin sensibil la unghiul rampelor sau la greutatea pusă pe maşină, fiind din acest motiv mai potrivit pentru specificul unui model utilitar precum Pick Up. Dar tot din cauza acestui cuplu foarte mare şi în condiţiile unei sarcini mari puse în bena, roţile faţă au tendinţa de a rupe aderenţa la acceleraţii puternice, un sistem ASR fiind totuşi prea scump pentru o asemenea maşină.

La drum, principalele avantaje sunt confortul foarte bun şi rigiditatea caroseriei, rularea pe centura “bombardată” a Ploieştiului impresionând prin lipsa oricărui zgomot suspect, lucru care nu se poate spune despre maşini de familie mult mai scumpe. În ciuda unei amortizări foarte bune a denivelărilor, ţinuta de drum nu a fost afectată foarte mult, comportamentul modelului neavând cum să rezerve vreo surpriză unui şofer obişnuit de Pick Up.

Dacia Logan Pick-UpRuliul redus tinde să-l încurajeze pe cel aflat în spatele volanului să atace curbele mai tare, însă direcţia uşor imprecisă şi pedala de frână, ce necesită un aport semnificativ din partea şoferului, tempereaza puţin aceste ieşiri. Oricum, distanţa de frânare este una foarte bună, cu un comportament bun în timpul acesteia.

La viteze mari, coeficientul aerodinamic, forma caroseriei şi lipsa unui material fonoabsorbant în partea din spate a cabinei se traduc printr-un zgomot destul de mare, resimţit în habitaclu, ce îl acoperă uşor pe cel produs de motor, de altfel destul de redus în mers.

Deşi multe dezavantaje sunt datorate preţului mic de achiziţie, Renault a reuşit să realizeze un automobil fără multe puncte negative majore, care în mod sigur se va bucura de un succes foarte mare. Chiar dacă noi considerăm că succesul noului model va fi garantat, fabrica urmând să fie asaltată de cereri încă din primele luni, cei de la Dacia au ales să atace cu toată forţa piaţa şi să ofere o gamă largă de opţiuni încă din momentul lansării. Astfel, viitorii cumpărători vor avea de ales dintre dotări precum: kit de protecţie laterală a benei, dispozitiv de compartimentare a acesteia, senzori de parcare, cotieră centrală şi chiar sistem GPS, chiar dacă este un obişnuit accesoriu after market.

Opţiunea cea mai interesantă este suprastructura din fibră de sticlă, foarte populară la vechiul papuc. Acum costă 750 euro, putând fi comandată şi montată la orice dealer Dacia. De altfel producătorul argeşean a anunţat că se află în negocieri cu mai mulţi producători pentru realizarea unei game variate de suprastructuri, de la cele de tip frigorific sau atelier mobil până la ambulanţe complet echipate.

Un aspect interesant este poziţionarea ca preţ a noului model, astfel încât un Pick Up cu suprastructură opţională să fie suficient de scump pentru a nu periclita vânzarile modelului Van, oficialii Dacia fiind de părere că cele doua modele se adresează unor clienţi diferiţi. Dar, cum românul este fan al spaţiilor mari, o versiune carosată a Pick Up-ului se va impune tot timpul în faţa unui Van, în acest caz uzina fiind avantajată de profitul mai mare adus de preţul de achiziţionare corespunzător.

Dacia Logan Pick-UpCu ocazia lansării noului model, Dacia a anunţat şi programul de extindere a intervalului de revizii pentru toată gama de motorizări disponibilă pe Logan. Astfel, pentru motorizările diesel (1,5 dCi 70 CP şi 85 CP) revizia se va face la 15.000 km în loc de 10.000 km pe an (deci numărul de "schimburi de ulei" la 100.000 km se va reduce de la 10 la 6), iar în cazul motorizărilor pe benzină (1,4 şi 1,6 litri) intevalul se măreşte de la 15.000 la 20.000 km sau la un an.

Potrivit oficialilor Dacia, această mişcare este una combinată, de marketing şi tehnică, inginerii argeşeni ajungând la concluzia că o astfel de operaţiune se poate realiza fără riscuri majore, neprecizând însă dacă aceasta a presupus şi modificări fizice la motoare, care să justifice creşterea intervalului de schimbare a distribuţiei la motoarele diesel de la 60.000 la 90.000 de km. În lipsa unor asemenea modificări, posesorii actuali de motoare diesel ar putea lua în considerare pe viitor, în eventualitatea lipsei obligaţiei garanţiei, rearanjarea programului de revizii conform noii versiuni.

Apariţia noului model Dacia Pick Up va face Dacia să recapete măcar o parte din piaţa pierdută de vechiul papuc, producătorul având încă doua atuuri în mânecă pentru creşterea vânzărilor Dacia de anul acesta: viitorul model hatchback, ce se va lansa în curând la Geneva şi nu va purta numele de Sandero, precum şi faceliftul modelului Logan, ce a fost lăsat să se înţeleaga de către oficialii Dacia că va apărea la finalul acestui an.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide