Mini Clubman Cooper S

Cu riscul de a duce acest articol în zona interzisă minorilor, trebuie să recunoaştem că asta este esenţa lui Mini Clubman: este mai lung cu 24 cm faţă de un Mini obişnuit. Chiar dacă mai are şi alte chestii interesante...

Informaţiile neoficiale despre Mini Clubman au pus multă lume pe jar, toţi fiind nerăbdători să vadă care este chestia inedită la un Mini mai lung. Pentru că, să fim serioşi, când spui Mini, te gândeşti la un automobil fun şi care se conduce ca un kart. Nu te interesează aspectul practic sau costul cât mai scăzut (deşi ultimul criteriu chiar era printre priorităţile lui Sir Alec Issigonis). Deci, la ce bun un Mini mai mare?

Încă de la sfârşitul anilor '60, simpatica citadină a primit o versiune care să satisfacă şi nevoia de spaţiu a unei clientele care nu voia să renunţe la imaginea devenită deja emblematică. Modelul Mini se numea Clubman Estate, fiind acompaniat de fraţii Austin Countryman şi Morris Traveller. Deci Clubman nu este o denumire nouă, însă acum este cum nu se poate mai potrivită pentru noua imagine pe care o atribuie bavarezii mărcii Mini. "Club" face trimitere clară la publicul preponderent pentru maşinile Mini, însă "man" va isca nişte proteste feministe, deoarece femeile se preconizează că vor cumpăra această maşină cel puţin în aceeaşi proporţie ca şi bărbaţii. Ne întrebăm dacă plus de 24 cm în lungime este de vină...

Da, doamnelor şi domnişoarelor, Clubman este mai lung cu 23,8 cm faţă de varianta normală (sau mai bine îi spunem hatchback, pentru a nu fi acuzaţi că suntem obsedaţi). Interesant, lungimea totală ajunge la 3.958 mm, deci Mini Clubman rămâne în categoria citadine sub 4 metri lungime. Desigur, din faţă nu vei remarca nimic neobişnuit, însă din celelalte unghiuri va fi clar că e un altfel de Mini.

În primul rând, spatele este atipic, hayonul fiind înlocuit acum de două uşi simetrice, denumite "splitdoor". Este adevărat că acestea arată mai cool decât ceea ce oferea Clubman acum 40 de ani, însă aspectul general surprinde prin masivitate şi utilitate, spiritul fun fiind prea puţin prezent. Ba chiar putem spune că spatele lui Mini Clubman arată la fel de banal ca şi cel al lui Logan MCV, doar mânerele cromate ale celor două portiere fiind un detaliu stilat. În plus, în varianta de top, Cooper S, cele două ieşiri ale evacuării, precum şi fantele din spoiler, aduc un foarte mic plus de sportivitate. Dacă vă încălzeşte cu ceva, pentru montanţii spate se oferă posibilitatea vopsirii individualizate faţă de restul caroseriei şi acoperiş, astfel combinaţiile coloristice crescând destul de mult.

Şi totuşi, adevărata găselniţă a spatelui nu ţine de designul exterior, ci de soluţiile constructive. Ambele portiere conţin şi părţile inferioare ale ornamentelor metalice ale montanţilor spate, care au decupături pentru stopuri - o idee preluată de la partea frontală, unde farurile nu mai sunt integrate în capotă, ca la precedenta generaţie Mini, ci se "potrivesc" în decupăturile de pe capotă. Nu este cool? Este adevărat, această idee pare a nu avea nici o raţiune din punctul de vedere al spiritului practic, însă nu este chiar aşa: soluţia constructivă a permis amplasarea unor mici amortizoare, care ajută la deschiderea fără efort a uşilor (apeşi pe butonul "clanţei", tragi puţin, iar portiera va continua singură mişcarea, am putea spune chiar elegant). Bineînţeles, ar fi fost un gadget mai util să comanzi deschiderea automată a portierelor de la un buton de pe telecomandă, dar soluţia asta tinde să devină deja banală...

În ceea ce priveşte portbagajul, aici se vede cel mai bine beneficiul creşterii în lungime a maşinii. Capacitatea minimă de încărcare este acum cu 100 de litri mai mare decât la Mini hatchback, ajungând la 260 de litiri. Care, într-o primă fază, par insuficienţi - şi asta pentru că trebuie ţinut cont şi de compartimentul de sub planşeul portbagajului. Altfel, veţi rămâne cu impresia că portbagajul e mai mare doar pe hârtie, nu şi în realitate. Totuşi, pentru a putea justifica cererea de mărire a contului de pe card, trebuie să ştiţi că, dacă se rabat spătarele scaunelor din spate, veţi putea face cumpărături care să ocupe aproape un metru cub de spaţiu. Mai exact, capacitatea maximă a portbagajului atinge 930 de litri, cu 250 de litri mai mult decât în cazul unui Mini normal. Pardon, hatchback. Numai că nu trebuie să vă aşteptaţi la o ergonomie prea bună, buza de încărcare fiind foarte sus, iar lăţimea portbagajului destul de modestă. Dar, dacă aceste lucruri primează, nu ar fi mai potrivit un Logan MCV?

Cam multe discuţii pragmatice, ar fi cazul să ne ocupăm de chestiuni mai interesante. Cum ar fi "clubdoor". Ceea ce, să recunoaştem, sună trendy.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.