Opel Astra TwinTop

Autor: Andrei Nan acum 13 ani Test in premiera

Richard Brown tocmai se trezeste in San Diego, in timp ce
noi inca mai stam tolaniti in fotoliile de la clasa Business, in
drum spre California. Tinar de culoare, Richard e un baiat norocos.
Cu parinti bogati, n-a gustat niciodata din viata de ghetou. Nu ca
ar exista vreunul in San Diego, oras poreclit si „The Finest City
in America”. Dar singele apa nu se face, iar Richard vrea sa fie un
gangsta. Prietenii il cunosc drept Rakeem. Este un playa
autoproclamat (un fel de baiat da baiat, ma-ntelegi…). Isi maninca
cerealele de mic-dejun stingher, in timp ce o asculta pe mama lui:
„Richard, iar te vad in hainele astea?! Ce o sa zica fata aia
draguta?”.

Da, e zi mare. Iubita lui, pe care a cunoscut-o in campus, vine in
vizita. Blonda, alba si inalta, dintr-o familie buna, de
politicieni, a fost atrasa de stilul lui „inconfundabil”. Iar
povestea de dragoste trebuie sa continue, mai ales ca lui nu-i
place sa doarma singur.

Estimp, avionul nostru tocmai ateriza. Studiam orasul lipiti de
hublouri, ochii nostri incercind sa retina cit mai mult din pleiada
de informatii cu care erau bombardati. Filtrul de securitate s-a
dovedit cam anevoios, bagajele au venit greu pe banda rulanta, dar
prima noastra zi peste Ocean a inceput bine: o blonda superba,
inalta, cu trasaturi fine si suprafete curbe potrivite ne deschidea
calea prin multime, in timp ce inaintam spre iesire.

Afara, sintem coplesiti. Normal, am venit cu multe idei
preconcepute si cercetam totul avizi sa primim confirmari. Aerul
miroase mai bine? Parca da (desi sigur e mai poluat). V8-urile suna
bine? Clar (si asa si e). Femeile sint bune? A, da. Unde e blonda
aia sa ne uitam mai bine la ea? O vedem cum se indreapta catre un
Charger negru, grav, pimp-uit la maximum.

Richard nu mai e prezent. Dar Rakeem a ramas pe pozitii. Sta
tolanit pe scaunul soferului. Abia vede ce se intimpla in jurul
masinii, dar, deh, pozitia e foarte importanta. O zareste pe
Brianna, insa nu schiteaza nici un gest. In schimb, calca
acceleratia, pentru ca V8-ul de 6,1 litri si 425 CP sa dea de veste
ca al ei „suga’ daddy” e prin preajma. Ea il vede si vine la
masina. Asta e! Momentul lui de glorie: coboara incet, sa-i vada
lumea (si, evident, ea) fesul FUBU, tricoul mulat, duzina de
lanturi, boxerii de matase, blugii care-i atirna pe la glezne
(toate negre) si ghetele imense, maro.

Noi, deja la volanul masinii, ajungem Charger-ul din urma, la
semafor. Un afroamerican imens ii povesteste aprins ceva blondei
din aeroport. Aceasta, usor plictisita, se uita nesanatos de mult
la masina noastra si-i zice: „Uite, draga, masina asta e frumoasa.
Tu de ce n-ai un cabrio?”. Oops…

Rakeem simte cum ia foc. Sa fie umilit de doi albi si de tinicheaua
lor?! I-ar impusca pe loc, dar pistolul din buzunar nu impusca
decit bacteriile: e umplut cu apa de gura. Ca sa-si mai spele
onoarea, tisneste ca din pusca (si plin de ciuda) de la semafor,
HEMI-ul miriind ascultator, din imensele evacuari, catre
„dusmani”.

Asta e, Charger e Charger, iar cei 180 de cai ai lui
TwinTop n-au nici o sansa. Dar CC-ul german, care, de curind, a
primit un facelift discret, are alte atuuri. Impreuna cu celelalte
variante de caroserie, a imbogatit vinzarile producatorului din
Rüsselsheim – de la prezentarea gamei H (2004) – cu 1,2 milioane de
unitati. Asta inseamna ca modelul Astra, per total, se claseaza pe
locul doi in Europa.

In parcul auto pus la dispozitia noastra de GM se aflau si alte
variante (cum ar fi GTC sau Caravan), dar TwinTop se preta cel mai
bine traseului care ne-a purtat din San Diego pina in Palm Springs,
paradisul pensionarilor bogati din America.

Opel a intirziat mult cu prezentarea acestei masini, multi punind
timpul mare de reactie pe seama neputintei. Insa, daca privesti
problema din alt unghi, parca se contureaza o tactica deloc
gresita, care s-a adeverit si pe parcursul testului. In loc sa ia
startul repede, de la vremea cind coupe-cabrioletele erau doar in
stadiul de tendinta, germanii au preferat sa-i lase pe concurentii
mai curajosi (Peugeot, Renault) sa-si prezinte modelele primii,
acestia cheltuind averi intregi cu promovarea. Cind segmentul a
devenit destul de promitator, pac, a aparut si TwinTop. Iata ca
anumite salarii sint pe deplin justificate la GM…

Transformarea unui Astra normal in cabriolet s-a facut la
fel ca in cazul modelelor precedente. Adica forma este armonioasa,
eleganta si frumoasa, interiorul – decent (chiar daca bancheta e
mai mult pentru show), iar portbagajul – incapator. Faceliftul
rafineaza si mai mult aceste idei de baza. La exterior, apare un
element cromat mai mare (pe grila), iar spoilerul frontal se
inchide intr-un V stilizat. De asemenea, la un anumit nivel de
echipare, interiorul farurilor este vopsit in negru. In habitaclu,
asa cum recunosc si oficialii, nu sint schimbari majore, doar ca se
pot alege capitonaje in culori noi, iar materialele si asamblarea
sint mai premium. Nou este si propulsorul turbo de 1,6 litri,
beneficiar al distributiei variabile, cu care Opel isi anunta
politica de downsizeing. Adica sint preferate motoarele mici,
supraalimentate, mai puternice decit unele de dimensiuni sporite (2
litri turbo, 170 CP), dar cu un consum mai redus (in acest caz, cu
13%). Propulsorul este dotat si cu o functie overboost, care ridica
cuplul maxim, pentru citeva secunde, cu 33 Nm (la 266 Nm).

Teoria suna excelent, iar practica o confirma oarecum. 1.6 Turbo se
misca bine, dar niciodata violent (cu toate ca se simt influente in
volan), feeling-ul fiind mediu. Oricum, puterea este arhisuficienta
pentru toate situatiile normale de trafic.

Trenul de rulare a reprezentat cea mai mare surpriza. Combinat cu o
directie OK, frine bune si o cutie manuala cu 5 trepte decenta,
ofera o dinamica sigura, lipsita de surprize, necompromisa de
pneurile cu talon mic (da, nici chiar drumurile americane nu sint
perfecte).

TwinTop are avantajul ca iti ofera experienta cabrio intr-un
„ambalaj” aratos (concurat doar de GTC), cu o functionalitate peste
medie. Iar daca si fetele frumoase intorc capul dupa el, parerea
mea, pachetul este complet.

Citește și...


Comentarii
Inchide