Opel Astra TwinTop

Urmeaza o poveste despre felul cum viata bate filmul, iar Astra TwinTop – un Charger. Sau, ma rog, pe-aproape.

Opel Astra TwinTop Opel Astra TwinTop

Richard Brown tocmai se trezeste in San Diego, in timp ce noi inca mai stam tolaniti in fotoliile de la clasa Business, in drum spre California. Tinar de culoare, Richard e un baiat norocos. Cu parinti bogati, n-a gustat niciodata din viata de ghetou. Nu ca ar exista vreunul in San Diego, oras poreclit si "The Finest City in America". Dar singele apa nu se face, iar Richard vrea sa fie un gangsta. Prietenii il cunosc drept Rakeem. Este un playa autoproclamat (un fel de baiat da baiat, ma-ntelegi…). Isi maninca cerealele de mic-dejun stingher, in timp ce o asculta pe mama lui: "Richard, iar te vad in hainele astea?! Ce o sa zica fata aia draguta?".

Da, e zi mare. Iubita lui, pe care a cunoscut-o in campus, vine in vizita. Blonda, alba si inalta, dintr-o familie buna, de politicieni, a fost atrasa de stilul lui "inconfundabil". Iar povestea de dragoste trebuie sa continue, mai ales ca lui nu-i place sa doarma singur.

Estimp, avionul nostru tocmai ateriza. Studiam orasul lipiti de hublouri, ochii nostri incercind sa retina cit mai mult din pleiada de informatii cu care erau bombardati. Filtrul de securitate s-a dovedit cam anevoios, bagajele au venit greu pe banda rulanta, dar prima noastra zi peste Ocean a inceput bine: o blonda superba, inalta, cu trasaturi fine si suprafete curbe potrivite ne deschidea calea prin multime, in timp ce inaintam spre iesire.

Afara, sintem coplesiti. Normal, am venit cu multe idei preconcepute si cercetam totul avizi sa primim confirmari. Aerul miroase mai bine? Parca da (desi sigur e mai poluat). V8-urile suna bine? Clar (si asa si e). Femeile sint bune? A, da. Unde e blonda aia sa ne uitam mai bine la ea? O vedem cum se indreapta catre un Charger negru, grav, pimp-uit la maximum.

Richard nu mai e prezent. Dar Rakeem a ramas pe pozitii. Sta tolanit pe scaunul soferului. Abia vede ce se intimpla in jurul masinii, dar, deh, pozitia e foarte importanta. O zareste pe Brianna, insa nu schiteaza nici un gest. In schimb, calca acceleratia, pentru ca V8-ul de 6,1 litri si 425 CP sa dea de veste ca al ei "suga' daddy" e prin preajma. Ea il vede si vine la masina. Asta e! Momentul lui de glorie: coboara incet, sa-i vada lumea (si, evident, ea) fesul FUBU, tricoul mulat, duzina de lanturi, boxerii de matase, blugii care-i atirna pe la glezne (toate negre) si ghetele imense, maro.

Noi, deja la volanul masinii, ajungem Charger-ul din urma, la semafor. Un afroamerican imens ii povesteste aprins ceva blondei din aeroport. Aceasta, usor plictisita, se uita nesanatos de mult la masina noastra si-i zice: "Uite, draga, masina asta e frumoasa. Tu de ce n-ai un cabrio?". Oops…

Rakeem simte cum ia foc. Sa fie umilit de doi albi si de tinicheaua lor?! I-ar impusca pe loc, dar pistolul din buzunar nu impusca decit bacteriile: e umplut cu apa de gura. Ca sa-si mai spele onoarea, tisneste ca din pusca (si plin de ciuda) de la semafor, HEMI-ul miriind ascultator, din imensele evacuari, catre "dusmani".

Asta e, Charger e Charger, iar cei 180 de cai ai lui TwinTop n-au nici o sansa. Dar CC-ul german, care, de curind, a primit un facelift discret, are alte atuuri. Impreuna cu celelalte variante de caroserie, a imbogatit vinzarile producatorului din Rüsselsheim - de la prezentarea gamei H (2004) - cu 1,2 milioane de unitati. Asta inseamna ca modelul Astra, per total, se claseaza pe locul doi in Europa.

In parcul auto pus la dispozitia noastra de GM se aflau si alte variante (cum ar fi GTC sau Caravan), dar TwinTop se preta cel mai bine traseului care ne-a purtat din San Diego pina in Palm Springs, paradisul pensionarilor bogati din America.

Opel a intirziat mult cu prezentarea acestei masini, multi punind timpul mare de reactie pe seama neputintei. Insa, daca privesti problema din alt unghi, parca se contureaza o tactica deloc gresita, care s-a adeverit si pe parcursul testului. In loc sa ia startul repede, de la vremea cind coupe-cabrioletele erau doar in stadiul de tendinta, germanii au preferat sa-i lase pe concurentii mai curajosi (Peugeot, Renault) sa-si prezinte modelele primii, acestia cheltuind averi intregi cu promovarea. Cind segmentul a devenit destul de promitator, pac, a aparut si TwinTop. Iata ca anumite salarii sint pe deplin justificate la GM…

Transformarea unui Astra normal in cabriolet s-a facut la fel ca in cazul modelelor precedente. Adica forma este armonioasa, eleganta si frumoasa, interiorul - decent (chiar daca bancheta e mai mult pentru show), iar portbagajul - incapator. Faceliftul rafineaza si mai mult aceste idei de baza. La exterior, apare un element cromat mai mare (pe grila), iar spoilerul frontal se inchide intr-un V stilizat. De asemenea, la un anumit nivel de echipare, interiorul farurilor este vopsit in negru. In habitaclu, asa cum recunosc si oficialii, nu sint schimbari majore, doar ca se pot alege capitonaje in culori noi, iar materialele si asamblarea sint mai premium. Nou este si propulsorul turbo de 1,6 litri, beneficiar al distributiei variabile, cu care Opel isi anunta politica de downsizeing. Adica sint preferate motoarele mici, supraalimentate, mai puternice decit unele de dimensiuni sporite (2 litri turbo, 170 CP), dar cu un consum mai redus (in acest caz, cu 13%). Propulsorul este dotat si cu o functie overboost, care ridica cuplul maxim, pentru citeva secunde, cu 33 Nm (la 266 Nm).

Teoria suna excelent, iar practica o confirma oarecum. 1.6 Turbo se misca bine, dar niciodata violent (cu toate ca se simt influente in volan), feeling-ul fiind mediu. Oricum, puterea este arhisuficienta pentru toate situatiile normale de trafic.

Trenul de rulare a reprezentat cea mai mare surpriza. Combinat cu o directie OK, frine bune si o cutie manuala cu 5 trepte decenta, ofera o dinamica sigura, lipsita de surprize, necompromisa de pneurile cu talon mic (da, nici chiar drumurile americane nu sint perfecte).

TwinTop are avantajul ca iti ofera experienta cabrio intr-un "ambalaj" aratos (concurat doar de GTC), cu o functionalitate peste medie. Iar daca si fetele frumoase intorc capul dupa el, parerea mea, pachetul este complet.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.