Test în premieră cu noul smart fortwo facelift

Cu peste un million de unităţi vândute în întreaga lume din 1998 şi până în prezent, smart fortwo a devenit o maşină cult a cărei istorie de fapt abia începe. Am fost în Germania pentru a conduce fortwo facelift, o îmbunătăţire serioasă a celei mai populare maşini de oraş de pe Planetă.

Test în premieră cu noul smart fortwo facelift Test în premieră cu noul smart fortwo facelift

De la o simplă idee nebună, la un success remarcabil. Acesta este smart fortwo, maşina care ar fi putut scrie o istorie mult mai spectaculoasă totuşi, dacă Mercedes-Benz s-ar fi limitat la a produce doar acest model şi nu s-ar fi aventurat cu roadster, coupe si forfour. Aceste trei modele au tras brand-ul smart în jos cu vânzările lor mai puţin decât satisfăcătoare. Chiar şi aşa însă, din 1998 şi până în prezent, fortwo a fost comercializat în peste 1.200.000 de exemplare.

De la o creaţie a inventatorului ceasurilor Swatch la un produs comercializat acum sub o marcă aflată în totalitate în proprietatea Mercedes-Benz, acesta este acum fortwo, the one and only smart, comercializat la nivel mondial în 43 de ţări. fortwo va fi comercializat de acum chiar şi în Argentina şi în Indonezia, ţări care chiar au nevoie de maşini mici şi foarte mici datorită aglomeraţiilor cu adevărat uriaşe din oraşe.

Pentru că fortwo este o maşină unică prin concept şi realizare, considerată de mulţi genială şi de alţii inutilă dar totuşi extrem de folositoare la nevoie, premiile nu au stat deoparte de smart. În 2008, la zece ani după lansarea pe piaţă a primei generaţii, smart fortwo a primit prestigiosul premiu de design Red Dot, o distincţie pe care o primesc doar câteva din cele mai originale produse din lume. Pentru că este de mărimea unei lăzi frigorifice mai mari, smart fortwo a încăput chiar şi în interiorul micului muzeu Red Dot din Germania.

Pentru că dacă eşti deosebit ţi se vor deschide mereu anumite uşi şi posibilităţi, smart fortwo este singura maşină din lume pe care o poţi închiria ca pe o bicicletă. Datorită programului experimental Car2Go din Berlin, despre care aţi putut citi în urmă cu aproximativ un an în revista ProMotor, locuitorii oraşului german pot închiria un fortwo pentru a-l utiliza prin oraş la fel de uşor cum românii închiriază acum biciclete. Planurile Mercedes-Benz legate de mobilitatea urbană, un viitor electric şi emisii poluante cât mai mici nu se termină aici şi chiar îşi pun bazele în smart. fortwo electric este un succes şi cele 1.000 de unităţi prevăzute spre a fi vândute în sistem de leasing pentru teste sunt insuficiente şi astfel vor mai fi produse încă 500 de maşini.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.