Tili şi Fiat Grande Punto

Ce credeţi că mi s-a întîmplat vineri, 11.05.2007? Uhmmmmmmmmmmmm?

Tili şi Fiat Grande Punto Tili şi Fiat Grande Punto

Am condus noul Fiat Grande Punto Starjet, 1,4 litri şi 95 CP, pe benzină. HI-HI-HI-HIHI,TA-NA-NA-NA. Am atîtea de povestit despre maşinuţa asta, încît nici nu ştiu cu ce să încep.

Hai mai bine s-o fac prin a spune că sînt mîndra posesoare a unui Fiat Grande Punto multijet, 1,3 litri şi 75 CP, diesel. O maşinuţă neagră, superbă, în 3 uşi, cu un interior demenţial şi o combinaţie de negru cu portocaliu, plus multe multe opţiuni pe ea. Dar ca să nu mă pierd în amănunte şi să trec direct la subiect, am să vă povestesc despre Fiat-ul pe care l-am condus în acea vineri într-un drive-test cu băieţii de la ProMotor.

Fiat-ul despre care vă tot povestesc avea culoarea roşie şi, spre deosebire de al meu, era în 5 uşi, un lucru foarte bun pentru cei care au o familie, pentru că din punctul ăsta de vedere este mai comod. Mi-a plăcut foarte mult că pe exterior nu avea bandouri laterale şi nici geamurile fumurii din fabrică. Eu am optat pentru cele de mai sus din două motive: unul – bandouri pentru că am maşinuţă în 3 uşi şi asta face ca uşile pasagerilor, în număr de două, să fie mai grele, fiind mai mari decît ale unei maşini cu 5 uşi. Acele bandouri laterale au menirea de a-ţi proteja uşile în momentul în care, într-o clipă de neatenţie, poţi deschide uşa mai larg decît este cazul şi atunci inevitabil poţi lovi atît maşina ta, cît şi maşina altcuiva. Iar cum eu sînt o persoană extrem de grăbită, am optat pentru aceste bandouri.

Geamurile fumurii care au venit la comandă din fabrică le-am dorit dintr-un motiv foarte simplu: îi dau maşinii un aspect mai sportiv. Deci din punctul ăsta de vedere, consider că am făcut o alegere potrivită. Recomand aceste geamurii fumurii tuturor celor ce doresc ca în viitorul apropiat să-şi achiziţioneze un Fiat Grande Punto, pentru că nu te încurcă absolut deloc, iar în trafic ai o vizibilitate foarte bună.

Vorbind despre motorizarea de 95 CP pe benzină, se observă din start diferenţa de 20 CP faţă de varianta pe motorină de 1.3 l. Aceasta trage încă de la 1.800 rpm, dar cei 20 căluţi în plus ai variantei pe benzină sînt ajutaţi şi de cutia de viteze în 6 trepte, astfel încît, per total, maşinii îi este imprimat un comportament mai vioi. Reprizele obţinute sînt mai bune, fapt ce ajută cel mai mult în depăşiri. Caracterul sportiv al maşinii era accentuat de schimbător şi de volanul din piele.

Mi-a plăcut foarte mult că avea comenzile de la sistemul audio pe volan, un fapt foarte comod atunci cînd te afli în trafic, deoarece privirea este în permanenţă în faţă şi asta te scapă de multe neplăceri. Tapiţeria nu pot să zic că era tocmai pe gustul meu, fiind de culoare neagră, dar cum contrasta cu culoarea maşinii, se acceptă. Gemurile erau electrice, oglinzile la fel, scaunul şoferului era reglabil pe înălţime; un amănunt care mi-a scăpat este acela că nu m-am uitat să văd dacă avea şi reglaj lombar, care este excepţional la drum lung şi pentru cei care au probleme cu spatele.

*Nota Redacţiei: Maşina era echipată cu reglaj lombar pentru scaunul şoferului.

Nu se mai pune problema scaunelor încălzite, o optiune care este atît de binevenită iarna. Este o maşină reuşită şi a luat multe steluţe la EuroNCAP, ceea ce înseamnă că e o maşină sigură, cu un preţ accesibil (atît pentru ea, cît şi pentru opţionale). Aşa că, viitori cumpărători, vă aştept în trafic!!!

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.