Toyota Corolla a ajuns la generatia a zecea si se poate considera o invingatoare a timpului.

Toyota Corolla Toyota Corolla
Putem spune ca unul dintre modelele caruia i se datoreaza notorietatea marcii Toyota este Corolla. Nu cred ca exista pe planeta producator auto care sa nu-si doreasca in “curte” o Corolla. Niponii au muncit enorm pentru a ajunge aici, dar a meritat.

Totusi, uneori, notorietatea poate fi o povara. Numele Corolla a devenit o institutie la Toyota, deoarece el este cel care isi alege clientii si nu invers. Asa s-a descoperit ca Toyota nu poate comunica prin intermediul acestui model cu anumite categorii sociale si de virsta. Este punctul in care se produce desprinderea hatchback-ului de sedan, pentru prima versiune de caroserie fiind inventata titulatura de Auris. Dar asta e o alta discutie. Pentru moment, haideti sa ne concentram asupra noii Toyota Corolla si asupra a ce are ea de oferit.

La prima vedere, designul exterior pare a fi o revolutie, pentru ca masina are ceva din Lexus IS. Daca, in schimb, modelul actual si cel de perspectiva sunt puse in paralel, devine vizibil faptul ca liniile reprezinta de fapt o evolutie. S-a trecut de la sobrietate si functionalitate la emotie si sportivitate fara sa fi fost neglijate primele doua caracteristici. Linia masinii este unitara, deoarece inginerii care au desenat Corolla au gindit modelul ca pe un sedan, nu ca pe un hatchback care, ulterior, a primit portbagaj. Iar exteriorul are puterea de a sugera, din prima, faptul ca masina ofera un interior generos si confortabil. Corolla beneficiaza de un mare avantaj, si anume acela ca stii la ce te sa astepti de la ea, fiind previzibila in sensul bun al cuvintului. Interiorul este un spatiu in care chiar iti doresti sa te afli. Plansa de bord reprezinta evolutia celei de la Avensis, orientata ceva mai mult spre ideea de sportivitate – aici incluzind si volanul cu trei brate. La volan pot spune ca am regasit o ergonomie corecta. Am avut nevoie de ceva momente ca sa descopar comenzile electrice pentru reglajul oglinzilor exterioare, comenzi pozitionate usor incomod, sub volan in partea stinga. As mai critica pozitia usor prea inalta la volan, desi exista un reglaj pe inaltime al scaunului soferului.

Dupa o introducere atit de generoasa, trebuie sa va marturisesc ca testul cu noua Corolla s-a desfasurat in Spania, mai exact in Barcelona si imprejurimile acesteia. Am degustat Corolla asezonata cu 2 garnituri: 1.6 VVT-i si 1.4 D-4D, doua propulsoare care cred ca vor avea succes pe noul model. Atit din punctul de vedere al performantelor pe care le ofera, cit si al nivelului de taxe la care se incadreaza. In cazul propulsorului pe benzina VVT-i de 1,6 litri, care dispune de 124 CP la 6.000 rpm si de 157 Nm la 5.200, am avut ocazia sa-l testez atit echipat cu o cutie manuala cu 5 rapoarte, cit si cu una automata, tot cu 5 trepte. Cutia automata se numeste MultiMode si este in realitate una manuala actionata electric. Prima reuseste sa te bucure si ca timonerie, si ca etajare. Cei 124 CP se simt, doar ca necesita din plin cele 6.000 rpm, moment in care zgomotul motorului parca nu este tocmai placut. In schimb, am apreciat directia exacta si faptul ca nu este prea “pufoasa”.

Din punctul de vedere al tinutei de drum, masina este o reusita, suportind lejer un stil sportiv de condus. Personal, as fi preferat niste scaune care sa ofere ceva mai mult suport lateral. In spate se sta bine, exista spatiu suficient, iar portbagajul de 450 litri este indeajuns de incapator pentru nevoile unei familii. Nu am apreciat cutia MultiMode, care necesita luarea piciorului de pe acceleratie si in regim automat pentru schimbarea unei trepte. Nu cred ca isi cumpara cineva masina pentru a se face ascultator de motor si privitor de turometru in scopul de a gasi momentul optim pentru ridicarea piciorului din gaz. In schimb, propulsorul 1.4 D-4D m-a bucurat enorm, caci reuseste sa miste cele 1.300 kg ale masinii in chip fluid. Mai exista si 1.4 VVT care ofera 97 CP la 6.000 rpm si 130 Nm la 4.400 rpm, precum si un 2.0 D-4D ce dispune de 126 CP la 3.600 rpm si de 300 Nm de la 2.000 rpm pina la 2.800 rpm. Pentru cineva familiarizat cu Toyota Corolla, noul model va fi o continuare fireasca a povestii; pentru cei care abia descopera modelul, va fi o surpriza placuta.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.