Volvo S40 şi V50 facelift

Gama S40/V50 este acum mai fresh ca look şi feeling. Cea mai plăcută surpriză este interiorul, cu o puternică notă burgheză.

Volvo S40 şi V50 facelift Volvo S40 şi V50 facelift
Orice facelift înseamnă îmbunătăţiri mai mari sau mai mici. La prima vedere, berlina S40 şi breakul V50 par aceeaşi Mărie cu aceeaşi pălărie. Dacă dăm pălăria jos, vom descoperi că Maria s-a mai schimbat puţin, a trecut pe la solarium şi pe la un salon de cosmetică high-class şi merge regulat la sala de fitness.

Deşi la lansarea oficială designerii au încercat să ne convingă de avantajele modificărilor minore ale aspectului exterior, nu au reuşit. Modificările rămân atât de discrete încât au doar rolul de a conferi o tuşă mai pregnantă de stil unei maşini care, oricum, era stilată şi până acum. Pentru cei care chiar ţin la detalii, spoilerul este redesenat, botul fiind mai impozant, iar blocurile optice spate au luminile rearanjate, căpătând o alură mai serioasă. Dacă designerii nu ar fi insistat pe diferenţele între spoilerele celor două variante de caroserie, nici nu le-am fi observat - pentru că aceste modele Volvo au arătat foarte ok încă de la început.

Bineînţeles, varianta S40 T5 a fost cea mai atractivă pentru promotor.ro, aşa încât primele impresii se referă la ea. Pe hârtie ni se anunţă o creştere a puterii de 10 CP, herghelia de sub capotă ajungând la 230 CP, turbo. Adică propulsorul de pe Ford Focus ST, deci adrenalină. Prima piedică în avânt a fost aspectul maşinii - noua paletă coloristică face din S40 un bibelou foarte... feminin. Dacă ne gândim din nou la alura unui Focus ST, contrastul este cu atât mai mare, S40 fiind mult mai potrivit pentru un businessman tânăr şi cu aspiraţii clare. Adică mai degrabă pentru o femeie de afaceri cu gusturi rafinate şi fără pretenţii opulente.

IKEA! Nu, nu îi facem reclamă cunoscutului producător suedez de mobilă, ci asta a fost prima impresie când am dat cu ochii de furnirul din habitaclu. Faţă de inserţiile din lemn obişnuite (o fi lemn sau e, totuşi, plastic?...), ceea ce regăsim la Volvo schimbă total percepţia asupra interiorului. De foarte mare efect este consola centrală, celebră pentru "subţirimea" ei, acum învelită în furnir. Păcat că nu se poate descrie în cuvinte sentimentul la plimbarea degetelor peste acele curbe - din nou, simţul estetic al femeilor a fost vizat, cu siguranţă. Mai ales dacă se optează pentru tapiţeria din piele bej, care face din S40 un mic prinţ. Pardon, din proprietarul acestuia...

Ca să contracarăm puţin organizarea evenimentului (suedezii au făcut o lansare la nemţi - ce poate fi mai riguros de atât?!), ne vom lega subtil de prinderea îndoielnică a mânerelor interioare ale portierelor sau de aspectul cam spartan al ceasurilor de bord. Na, că am găsit şi neajunsuri!

Pardon, nu am terminat cu neajunsurile - deşi ne bucuram că avem varianta T5, ne-am dezumflat când am remarcat schimbătorul cutiei de viteze automate. Well, so long adrenalină, aşa că maşina am abordat-o din punctul de vedere al targetului menţionat mai sus. Bineînţeles, din perspectiva masculnă. Ceea ce înseamnă că S40 T5 preferă, ca şi înainte, un stil de conducere dinamic, dar fără bruscări inutile; că răspunsul la acceleraţie este prompt, dar nu te îmbie la sportivitate; că direcţia este precisă, dar nu incisivă (volanul este clasic, nu sportiv); că ambianţa interioară este foarte plăcută, dar nu complet izolată de zgomotele aerodinamice.

Cu alte cuvinte, în ciuda surplusului celor 10 CP, maşina se conduce şi se comportă ca înainte de facelift. Ceea ce nu este rău absolut deloc, numai că pasionaţii senzaţiilor la volan nu trebuie să se aştepte la senzaţii noi. Acestea le sunt rezervate celor care apreciază mult mai mult stilul şi savoarea interiorului - practic, dacă sunteţi undeva pe la 25-30 de ani, vă lăudaţi cu gusturi şi un statut elevat, aveţi un S40 şi vreţi să vă schimbaţi maşina, noul S40 este cea mai bună alegere.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.