Chevrolet Aveo Sedan, Ep. 3: bagaje şi pasageri spate

După un drum prin ţară de circa 1.800 km sunt în măsură să trag nişte concluzii despre cât de mult spaţiu oferă Chevrolet Aveo Sedan pentru pasagerii din spate şi pentru bagaje. Aşadar, iată detalii despre aspectul practic de familist al lui Aveo Sedan.

Chevrolet Aveo Sedan, Ep. 3: bagaje şi pasageri spate Chevrolet Aveo Sedan, Ep. 3: bagaje şi pasageri spate

VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN

Dacă în episodul precedent v-am arătat mai multe despre ergonomia şi spaţiile de care beneficiază şoferul şi pasagerul din dreapta în Chevrolet Aveo Sedan, acum e cazul să îmi concentrez atenţia pe partea din spate a maşinii. Şi voi începe cu spaţiul şi confortul oferit pasagerilor de pe banchetă.

În primul rând, accesul în spate e unul normal: nu eşti forţat să te contorsionezi, dar nici nu pot spune că e extrem de facil să îţi introduci corpul în maşină. Murdărirea pragului este inerentă, iar cei mai corpolenţi s-ar putea să lase urme şi pe tapiţeria scaunelor şoferului şi pasagerului.

O dată ce ai luat loc pe banchetă, se poate observa că spaţiul pentru genunchi este în limite rezonabile, ampatamentul de 2,52 metri fiind în media clasei mici, dar sub ceea ce oferă Logan (2,63 metri, deci Aveo are un ampatament mai redus cu 11 cm). Doar dacă în faţă stau persoane foarte înalte apar mici probleme pentru genunchi - în cazul meu (am o înălţime de 1,78 metri), cei din spate nu s-au plâns, având loc suficient.

Bancheta este foarte uşor profilată, atât cât să nu fie deranjantă la drumuri mai lungi, dar nici nu pot spune că oferă un confort peste media clasei. Pasagerii din spate se vor declara, în majoritatea cazurilor, satisfăcuţi, câtă vreme gradul de deteriorare al drumului rămâne ceva mai bun decât acceptabil. Prin urmare, pentru condiţiile din România, bancheta mi se pare suficient de comodă.

Trei persoane normale aş spune că stau relativ înghesuite, deşi tunelul central nu e neapărat intruziv. Bancheta lui Aveo Sedan e potrivită mai degrabă pentru două persoane adulte, de constituţie medie. Totuşi, atenţie la cap, deoarece distanţa până la lunetă e destul de mică, iar cei mai înalţi de 1,8 metri vor simţi de multe ori cum părul le intră în contact cu sticla.

Am spus cu sticla, nu cu tapiţeria plafonului: în mod inexplicabil, luneta se continuă foarte mult deasupra capului, ceea ce le dă unora senzaţia că, la un hop mai accentuat, ar putea sparge sticla. Nu cred că s-ar putea ajunge chiar până aici, dar rămâne, pentru moment, o enigmă de ce au ales inginerii această soluţie, a unei lunete prelungite. Probabil din raţiuni de luminozitate...

Ce mi se pare cu adevărat de blamat, mai ales că vorbim de nivelul superior de echipare LTZ, este lipsa cu desăvârşire a unei cotiere centrale. În plus, şi cotierele de pe feţele interioare ale uşilor spate sunt foarte înguste, nefiind comod să-ţi ţii coatele pe ele. Acest aspect negativ este vizibil în principal în viraje, unde, chiar şi dacă ţi-ai pus centura în spate, tot simţi că aluneci în laterale prea mult.

Spaţiile de depozitare pentru pasageri se rezumă la unul pentru o sticlă de 1,5 litri, la baza tunelului central, între spătarele scaunelor faţă, plus un buzunar pe spătarul scaunului pasagerului, în care se pot pune mape sau hărţi, ba chiar şi sticle de 0,5 litri. Pe feţele interioare ale uşilor nu a mai fost loc pentru buzunare, deşi cred că se puteau monta mici plase sub cotiere.

Per total, confortul şi spaţiul pentru pasagerii de pe banchetă mi se par mulţumitoare, cu observaţiile ţinând de lipsa cotierei centrale sau de luneta cam coborâtă (un compromis dictat, pun pariu, de designeri). La drumuri lungi prin ţară, este recomandabil ca în spate să ia loc doar două persoane, care nu vor reclama pauze prea dese.

Să vedem pe pagina următoare ce am descoperit în privinţa portbagajului şi a modularităţii interioare.

VEZI AICI DOSARUL DE ANDURANŢĂ CU CHEVROLET AVEO SEDAN

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.