Fiat Linea 1,4 T-Jet – raport 26.10.2008

Autor: Andrei Nan 27 oct. 2008 Teste anduranta
Fiat Linea 1,4 T-Jet – raport 26.10.2008

VEZI TOATE INFORMAŢIILE DESPRE TESTUL DE CONCEDIU CU FIAT LINEA 1,4 T-JET EMOTION!

Pentru că nu mi-a păsat de condusul economic, iar în periplul prin ţară, pe la prieteni şi rude, mi-am neglijat familia virtuală, am ajuns la un divorţ rapid de consoartă, care îşi ia şi gemenii şi dispare. Aşa încât nu îmi rămâne decât să împărtăşesc impresii ale persoanelor de sex feminin care au intrat în contact cu Fiat Linea în această perioadă. Şi vorbim de un spectru larg de vârste, de la 20 până la 60 de ani!

  • În prima zi de concediu, în traficul din Bucureşti, ajung lângă un Seat Cordoba, cu anunţ de vânzare. În faţă, o pereche de bătrânei, cam pe la 60 de ani, ea la volan. Văd priviri insistente spre Fiat, după care geamul coboară şi mătuşica mă întreabă cât costă. "Porneşte de la 10.950 euro" îi spun foarte informat, pentru că, de fapt, am pliantul chiar în uşă. "Nu, nu, maşina asta, aşa cum e ea, cât e?". "E motoizarea pe benzină de top şi nivelul de echipare de top, e 14.710 euro" spun eu, crezând că se va cam dezumfla. Însă mina ei mirată m-a făcut să înţeleg că următoarea oprire urma să fie la un dealer Fiat, unde mătuşica l-ar fi stresat pe agentul de vânzări: "vreau şi eu o bombonică din aia vişinie!"
  • Dacă ar fi să rezum părerile "la prima privire", rezultatul este universal valabil: "Ce culoare faină are!". Atunci când este curată şi străluceşte în soare, Fiat Linea vopsit în vişiniu este un magnet pentru toate amatoarele de stil şi frumos. Pe lângă asta, maşina în sine are o linie foarte reuşită, care inspiră spaţiu, siguranţă şi, mai ales, stil. Pentru majoritatea femeilor, maşina familistă este neapărat un automobil în trei volume, cu tentă de limuzină. Chestiile astea nu le-am inventat eu, ci sunt un rezumat al părerilor lor!
  • Ce poate merge mai bine ca şi culoare complementară pentru vişiniu decât bejul? Orice femeie, tânără sau… mai puţin tânără (era să fac greşeala şi să spun "bătrână"!), rămâne efectiv fermecată atunci când intră prima oară în maşină. Ba mai mult, "nu tu ar trebui să fii la volan, ci eu!" este o frază care mi s-a adresat nu de puţine ori. Femeia tot femeie – spiritul pragmatic remacă imediat că tapiţeria este cam predispusă la murdărire. Bine, de asta mi-am dat şi eu seama încă de la început, dar le-am lăsat pe ele să descopere totul, din punctul lor de vedere. Totuşi, gri-ul consolei centrale şi amenajarea acesteia a primit mici reproşuri în unele cazuri. Ar fi fost chiar de mirare să nu fie gagici care să găsească nod în papură maşinii!
  • În general, am remarcat că femeile nu prea au o impresie bună despre Fiat. Despre Alfa Romeo sau Ferrari, da. Însă nu despre Fiat, care şi-a creat notorietatea că face maşini mici şi ieftine, deci fade şi neinteresante. Uite că Fiat Linea le-a schimbat concepţia multora dintre cele care gândeau aşa: "Cu Fiatul ăsta, italienii chiar au făcut o maşină reuşită". Nici faptul că e fabricat în Turcia nu le-a mai dat motive de cârcoteală acestora.
  • Nu ascund faptul că sunt misogin de felul meu, aşa că nu mi-e teamă să spun că fetelor le place mare. Viteza (dar ce altceva credeaţi?). Iar Fiat Linea 1,4 T-Jet este capabilă de acceleraţii surprinzătoare, urmate rapid de chicoteli de plăcere. Pentru că, atunci când exagerezi cu pedala de acceleraţie, chiar le dai pe spate pe fete... Menţiune specială pentru mama mea, care a apreciat cel mai mult "cum zboară maşina asta!". Cred că e mai ahtiată după viteză decât mine.
  • Absolut toate femeile spuneau "Scump!" când auzeau cât costă maşina. Aproape 15.000 euro este o sumă considerată încă mare pentru o maşină familistă, mai ales dacă ne gândim că Dacia Logan are un preţ de pornire la jumătate de preţ! Psihologic vorbind, femeile gândesc foarte basic, nu-i aşa? Chiar şi după explicaţiile mele referitor la raportul preţ/calitate sau nivelul de echipare sau motorizarea de sub capotă, impresia rămânea aceeaşi, poate puţin mai estompată: Fiat Linea e o maşină scumpă. Dar, cu toate acestea, cam toate preferă ţoalele scumpe de calitate…

Mai am o remarcă în privinţa femeilor: Fiat Linea nu este nicidecum o maşină de agăţat! Fiat 500 este mult mai potrivit pentru acest lucru, însă Fiat Linea îţi pecetluieşte imaginea: ori indisponibil, ori disponibil, dar cu intenţii serioase.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide