10 SUV-uri

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 13 ani Teste comparative

Honda CR-V

Actuala Honda CR-V este a treia generaţie a unui SUV de succes. Din 1996 şi pînă astăzi, s-au vîndut peste 2,5 milioane de unităţi. Aşadar Honda se poate lăuda cu ceva tradiţie în acest domeniu. Ultimul CR-V este mai mare din toate punctele de vedere. A crescut ca dimensiuni faţă de generaţia anterioară atît la exterior, cît şi la interior. Caroseria a fost îmbunătăţită şi este acum cu 85% mai rigidă.

E şi mai aerodinamică decît generaţia precedentă, dar şi mai ciudată din punct de vedere vizual. Designul exterior al noului CR-V a stîrnit discuţii pro şi contra. Un lucru e cert: Honda CR-V nu-i cea mai frumoasă maşină de pe piaţă. Are însă destule calităţi prin care compensează acest neajuns.

Impresionează în mod plăcut calitatea interiorului. Atît materialele folosite, cît şi calitatea finisărilor se ridică la un nivel nemaiîntîlnit pînă acum la un model Honda. În plus, lista de dotări-standard este bine garnisită. Avem cameră de luat vederi pentru asistarea mersului cu spatele la nivelul superior de dotări şi senzori de parcare. Ba există chiar şi un sistem de atenţionare în caz de coliziune.

Un radar amplasat în calandru estimează viteza cu care ne apropiem de automobilul din faţă. Dacă aceasta e prea mare, radarul va emite sunete de avertizare. Dacă persoana de la volan nu reacţionează, va activa frînele şi va strînge centurile de siguranţă. Este o măsură de siguranţă bună, dar nu substituie atenţia şoferului.

Însă domeniul unde noul CR-V se dovedeşte suprem este şoseaua. Ţinuta de drum şi suspensia sînt absolut impresionante. Pe viraje, Honda nu îşi trădează silueta înaltă, comportamentul fiind identic celui al unei berline. Aceată ţinută de drum este asociată cu un motor diesel de 2,2 litri ce pune la lucru 140 CP şi 340 Nm la 2.000 rpm.

Cuplul motor dezvoltat la turaţii joase îşi spune cuvîntul, CR-V avînd rezerve bune pentru depăşiri fără probleme. Peste toate acestea, cutia de viteze manuală exte extrem de precisă, levierul avînd o cursă foarte scurtă.
Honda CR-V nu îşi neagă condiţia. Este un SUV gîndit pentru jungla drumurilor asfaltate şi nu are pretenţia de a fi altceva.

Tracţiunea integrală permanentă reprezintă un atu în plus cînd apar condiţii meteo nefavorabile sau cînd se pune problema parcurgerii unui drum de macadam. Aşadar, Honda CR-V nu este cel mai arătos SUV, dar reprezintă o opţiune excelentă pentru o familie care îşi doreşte un automobil performant.

E spaţios şi, deşi nu oferă şapte locuri, este extrem de practice, uşor şi excelent de condus. În plus, motorul diesel oferă performanţe şi nu cere la schimb prea multă motorină. În opinia noastră, CR-V este cea mai bună opţiune pentru automobilistul entuziast, dar cu o latură pragmatică. Ţinuta de drum va fi un bonus neaşteptat.

Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe este un paradox. Împreună cu modelul mai mic, Tucson, formează cuplul de SUV-uri cel mai bine vîndut în România. Atît Tucson, cît şi Santa Fe au sedus incredibil de mulţi clienţi români prin preţul de achiziţie interesant şi calitatea în creştere. Deşi Hyundai Santa Fe nu este, probabil, cel mai bun SUV de pe piaţă, excelenta imagine de care bucură marca la noi în ţară şi-a adus contribuţia la remarcabilele cifre de vînzări înregistrate.

Santa Fe se află la a doua generaţie. Primul model a avut un design ciudat, cu forme destul de dificil de îndrăgit. Cînd a apărut noul model, mulţi clienţi au rămas cu gura căscată. Hyundai renunţase la liniile bizare în favoarea unui design fluid şi cursiv, care şi-a cîştigat o groază de adepţi. De asemenea, Santa Fe a fost poziţionat extrem de inteligent în momentul lansării. Coreenii au exploatat atunci golul dintre SUV-urile compacte şi marile automobile offroad.

Santa Fe este ceva mai mare decît orice SUV compact, fiind unul dintre cele mai mari automobile prezente la testul nostru, alături de Nissan X-Trail. În comparaţie cu VW Tiguan, pare chiar uriaş. Santa Fe se foloseşte de dimensiunile sale sporite şi oferă opţional şapte locuri.

Un alt atu al modelului este motorizarea. Propulsorul are 2,2 litri şi dezvoltă 150 CP. Elastic şi bine izolat în ceea ce priveşte zgomotul, motorul propulsează sprinten masivul Santa Fe. 0-100 km/h sînt parcurşi în 11 secunde, în ciuda faptului că, dacă am pune o Santa Fe pe cîntar, acesta ar indica peste 1,8 tone.

Dotările reprezintă o altă calitate pentru SUV-ul coreean. Există trei nivele de echipare, care satisfac orice pretenţie. Listele de opţionale şi configurările infinite ale maşinii lipsesc, aşa încît stocurile sînt mai uşor de făcut, iar timpii de livrare pentru un automobil nou se reduc drastic. Poate acesta este secretul succesului acestui model, ca şi al altor modele Hyundai pe piaţa românească.

Santa Fe a început însă să îmbătrînească. Interiorul este corect finisat, dar calitatea lui nu se ridică la cea pe care am găsit-o în Freelander, Tiguan sau Rav4. Inserţiile imitaţie de lemn nu sînt pe gustul nostru, dar ele reprezintă un minus minor. Santa Fe e un jucător extrem de important pe piaţa de la noi şi va mai rămîne aşa o bună bucată de vreme.

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Citește și...


Comentarii
Inchide