5 Pick-uri

Autor: Alexandru Banu 18 feb. 2008 Teste comparative

Toyota Hilux

Nu încearcă nici un moment să pară altceva decît ceea ce este în realitate şi poate că asta este calitatea sa definitorie. Primul lucru care te frapează sînt dimensiunile: ai în faţă un automobil extrem de masiv, care îşi atrage foarte repede respectul în trafic.

Dacă vei sesiza că lumea se grăbeşte să-ţi acorde prioritate, nu te mira; în schimb, e nevoie de atenţie la manevrele pe care le faci în spaţii de dimensiuni reduse, pentru că Hilux are 5.255 m lungime şi 1.760 m lăţime. Încet, dar sigur, vei descoperi că la volan eşti obligat să gîndeşti la scară macro, orice loc de parcare capabil să-ţi găzduiască maşina fiind echivalent cu suprafaţa necesară “construirii unei vile”.

Dimensiunile nu reprezintă însă elementul care trebuie amendat, pentru că maşina nu are nimic în comun cu urbanul. Cine se gîndeşte la achiziţionarea unui Hilux pentru a-l utiliza preponderent în oraş seamănă cu cel care îşi cumpără la pantofi şireturi de 7 metri lungime.

Versiunea testată era echipată cu propulsorul diesel 3.0 D-4D, care dezvoltă 171 CP la 3.600 rpm şi un cuplu motor de 343 Nm disponibil între 1.400 şi 3.400 rpm. Exact ce îi trebuie unui Hilux, deoarece propulsorul diesel de 2,5 litri şi 102 CP este cam rahitic pentru potenţialul modelului nipon. Hilux e singurul dintre modelele din test care în echiparea de bază se cere pe şantier. În cazul în care înghesuieşti în el toate opţionalele, nu te face de ruşine nici la cazinou.

Mitsubishi L200

Designul, mai ales al părţii frontale, este clar inspirat de cel al lui Pajero EVO, model care a cîştigat Raliul Paris-Dakar. L200 produce o mică revoluţie în acest segment. Din punct de vedere estetic, poate fi declarat VIP, masivitatea sa, combinată cu un design extrem de reuşit, acaparînd şi priviri “rezervate” unor modele mult mai scumpe şi mai exotice.

Interiorul lui Mitsubishi este uşor altceva decît la restul, forţînd puţin nota (aş spune că poţi furniza pînă şi prognoza meteo pentru INMH, graţie barometrului din interior). Sistem audio, climatizare, altimetru, busolă şi o atmosferă veselă şi primitoare, care nu are mai nimic în comun cu munca. Are de-a face în schimb cu vacanţele la mare sau la munte.

L200 dispune de un propulsor DI-D de 2,5 litri care dezvoltă 136 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 314 Nm la 2.000 rpm. Pentru cei nemulţumiţi, există versiunea Ralliart, care pune la bătaie din aceeaşi cilindree 167 CP.

Ţinuta de drum, tipică unui pick-up, necesită o minimă experienţă de căpitan de vas, deoarece trebuie să te obişnuieşti cu tangajul şi ruliul, în eventualitatea “rară” în care întîlneşti o groapă în carosabil sau pe viraje. Iar acest lucru este valabil şi în cazul celor 3 pick-up-uri din test… mă scuzaţi, patru. O analiză corectă a ţinutei de drum ar fi necesitat minimum 300-500 kg în benă, dar nu am reuşit să convingem oile să îşi coafeze lîna la 80 km/h.

TATA Telcoline Pick-up

La capitolul design indianul nu stă chiar aşa de rău, de la depărtare reuşind să te păcălească. Privit din capul străzii, chiar ai impresia că poţi rupe cu el munţii. Cu cît se reduce distanţa, însă, realizezi că ai în faţă ceva ce rivalizează la aspect şi asamblare cu o jucărie LEGO.

Poate lucrurile nu ar fi aşa de tragice dacă mulţimea de accesorii montate pe modelul de test nu l-ar fi transformat pe acesta într-un ilustru reprezentant al culturii auto indiene. Propulsorul e unul corect, un 2 litri diesel care a rămas cam cu 10 ani în urma concurenţei. El oferă doar 90 CP la 4.300 rpm şi un cuplu motor de 190 Nm la 2.500 rpm. Totuşi, este liniştitor să ştii că sub capotă ai ceva ce te poate pune în mişcare. Însă totul se întîmplă “în altă treaptă de viteză” atunci cînd 90 de căluţi au de urnit două tone…

Oricum, TATA Telcoline Pick-up reprezintă o provocare: accesul în maşină, găsirea unei poziţii cît de cît umane la volan, accesarea comenzilor. Maşina vine în dotarea de serie şi cu o cutie de viteze, chiar una manuală cu cinci rapoarte. Aţi nimerit o treaptă, e bine, nu are sens să mai căutaţi alta. Să vorbim despre zgomotele de la interior?

Nu are rost, important este faptul că există un sistem audio care face gălăgie. Modelul indian nu îşi are rostul într-o astfel de companie, mai e mult pînă să poată fi numit automobil. Nu vreau să mă gîndesc la cît de sigur este un astfel de vehicul în caz de impact.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide