Citroen C4 vs. Mazda3

Autor: Andrei Nan 14 mart. 2011 Teste comparative

Pentru a concluziona vom verifica listele de preţuri în cazul
celor două modele şi ne vom referi la preţul de plecare a celor
două modele, evident în funcţie de motorizare.

Noul Citroen C4 1,6 e-HDI, 110 CP cu cutie pilotată,
nivel de echipare Seduction, poate fi achiziţionat la un preţ de
pornire de 20.300 de euro cu TVA.
În acest preţ este
inclusă şi tehnologia e-HDI, lansată cu ocazia noului C4, fiind
vorba de cea mai nouă generaţie a sistemului Start/Stop. Pe lângă
această tehnologie veţi mai beneficia de faruri halogen,
proiectoare de ceaţă cu funcţie „cornering”, volan îmbrăcat în
piele, volan reglabil pe înălţime şi în adâncime, ABS, AFU, EBD,
ESP, Airbaguri frontale, laterale şi cortină, Cruze Contol, plus
cutie pilotată.

Mazda 3 Sport CD 116 TX are un preţ de pornire de 21.490
la care se aplică un discount de 2.000 de euro, ceea ce înseamnă că
în perioada promoţiei (până la 31.03.20011) maşina poate fi
cumpărată la un preţ de 19.490 euro.

Din lista de dotări standard pentru nivelul TX spicum: faruri
halogen, volan reglabil pe înălţime şi adâncime şi îmbracat în
piele, EDB, EBA, DSC, TCS, ESS, airbaguri fromtale, laterale faţă,
cortină faţă şi spate, aer condiţionat automat, oglinzi electrice
şi încălzite, cruize control, jante aliaj, parbriz încălzit, scaune
faţă încălzite.

Pentru a avea un numitor comun, deoarece oricine poate să spună,
bine, bine, dar nu sunt nivele de echipare similare, vom lua în
calcul preţul de bază al celor două motorizări.

Mazda3 propune un preţ de plus preţ de bază 18.590 euro,
iar în perioada promoţiei are un preţ de 16.590 euro pentru
Mazda3.
Cel mai ieftină Citreon C4 cu cutie pilotată se
poate achiziţiona la preţul de 20.300 de euro, având nivelul de
echipare Seduction, iar acelaşi motor cuplat la o cutie manuală cu
5 rapoarte se poate cumpăra pentru preţul de 19.200 euro.

După cum bine se poate observa cele două maşini echilibrate,
astfel Mazda3 este pentru cine doreşte o maşină dinamică cum un
comportament pe măsură, iar cei care doresc o maşină orientată spre
confort cu un interior ieşit din comun şi un exterior care atrage
priviri pot să opteze pentru Citroen C4.

Lupte aprige, îndărjite se duc la nivelul preţurilor oferite de
producători, la nivelul paletei de dotări standard disponibile pe
modele, precum şi la nivelul spaţiului. Acest ultim considerent a
împins foarte mult dimensiunile acestei clase foarte aproape de a
clasei superioare. Orice pentru a oferii un plus clienţilor, în
speranţa că modelul va devenii cel puţin un succes de piaţă.

Putem exemplifica aceste aspecte cu oricare două concurente din
clasă, dar de data asta am ales să discutăm despre noul
Citroen C4 şi Mazda 3
.

Citroen C4 a fost încă de la lansarea ei din toamna anului
2004 o maşină interesantă
, mai ales în varianta de
caroserie în trei uşi. La acea vreme, maşina oferea o alternativă
în clasa compactă atât de design, cât şi de tehnologii, mai bine
spus, de soluţii tehnice, de exemplu volanul cu butuc fix.

Noul Citroen C4 aduce un plus substanţial produsului C4,
un design care atrage privirile trecătorilor.
Blocurile
optice au fost revizuite, păstrându-se subtil forma de bunerang,
dar per ansablu oferă un aer dinamic întregii părţi frontale.
Capota a fost şi ea redesenată, oferind astfel acea agresivitate de
care ducea lipsă modelul precedent, cel puţin în partea
frontală.

Din lateral maşina este impunătoare, robustă,
sobră,graţie unor linii special gândite pentru a crea aceste efecte
optice. Pe de altă parte şi dimensiunile exterioare i-au ajutat
foarte mult pe designeri la acest capitol (lungime: 4.329 mm,
lăţime: 1.789 mm, înălţime: 1.491 mm,ampatament: 2.607 mm) toate
dimensiunile având un plus faţă de generaţia precedentă. Per
ansamblu, designul noului C4 este o evoluţie care
surprinde în mod plăcut.

În ceea ce priveşte Mazda 3, modelul japonez este una
din cele mai frumoase şi bine desenate maşini din clasa
compactă
. Maşina prezintă un aer tineresc, dinamic, dând
impresia că este foarte „jucăuşă”. Aceste calităţi au fost posibil
de atribuit mărcii japoneze graţie farurilor alungite oblic, şi a
unei grile faţă de dimensiuni generoase în formă de zâmbet larg şi
o linie laterală foarte fluidă şi dinamică.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide