Citroen C5, Passat CC si Honda Accord

Autor: Sergiu Tudose acum 12 ani Teste comparative

Dacă stăm să ne gândim unde intră acea diferenţă de aproximativ 6.000 de euro, răspunsul “pe scurt” ar fi acesta: cutie automată, trapă electrică, faruri cu xenon, cameră video pentru marşarier, scaune electrice încălzite, sistem audio premium cu subwoofer şi 10 incinte acustice, sistem de navigaţie prin satelit şi compatibilitate Bluetooth (o opţională pe varianta Dynamique a lui C5).

Bineînţeles, Citroen-ul vine şi el dotat cu minimul necesar şi nu numai: climă automată, senzori de lumină şi ploaie, radio-CD cu MP3 (a cărui calitate ne-a surprins plăcut), Cruise Control, computer de bord, geamuri şi oglinzi electrice, 7 airbaguri, ESP şi jante din aliaj. Sistemul de navigaţie este opţional şi costă 2.100 de euro. Astfel, Accord-ul începe încet-încet să pară chiar prea ieftin pentru ceea ce oferă.

În sfârşit, Volkswagen Passat CC. Mai exact, un Sportline 1.8 TSi de 160 CP şi 250 Nm, disponibili de la 1.500 rpm. Spre deosebire de propulsoarele de 2,0 litri ale rivalilor din Japonia, respectiv Franţa, Passat-ul beneficiază din plin de avantajul unei turbine care-i permite o acceleraţie 0-100 km/h în numai 8,8 secunde. Viteza maximă este de 222 km/h, iar la 1,4 tone, e cu 100 kg mai uşor decât Citroen-ul.

Preţul de bază al CC-ului este de 26.000 euro cu tot cu taxe. Modelul condus de noi mai avea în plus câteva opţiuni precum scaune din piele, pregătire telefon, Park Assist, volan multifunţional, trapă electrică, climă automată şi alte dotări care duc preţul cu taxe incluse mult peste 30.000 de euro.

Acum, că am scăpat de formalităţi, putem trece la lucruri mai serioase, precum diferenţele exterior-interior între aceste trei maşini. Din start, Passat-ul ridică trofeul, întrucât arată de-ţi vine să-ţi vinzi un rinichi pentru a-l avea. Forma de coupe, uşile fără ramă şi prezenţa în sine pe şosea fac din Passat CC de departe cea mai frumoasă maşină din test.

Am fi tentaţi să trecem Citroen-ul pe locul doi la acest capitol, însă acesta, nefiind accesorizat din plin (jante mai mari, plus o culoare mai interesantă a caroseriei), nu e atât de impresionant. Odată maşinile puse una lângă cealaltă, Accord-ul arată mai “business”, mai elegant.

La interior, lucrurile stau cam la fel. Passat-ul îmbină impresia de calitate cu cea de sportivitate şi îi oferă şoferului o ambianţă extrem de… premium. Da, “premium” este cuvântul pe care îl căutam.

Cât despre Honda Accord, aceasta are “în mână” un fel de chintă roială. La un preţ mult mai mic decât cel al CC-ului, oferă un interior aproximativ identic din punctul de vedere al calităţii materialelor. Nu este cu nimic mai prejos, ba din contră: planşa de bord, consola, volanul – toate arată mai moderne şi în acelaşi timp mai sofisticate decât ce-am văzut la interiorul Volkswagen-ului.

C5-ul este şi el pe aproape, dar nu tocmai. Spre deosebire de multe modele ale segmentului mediu, Citroen C5 oferă o cabină updatată, care ne-a lăsat o plăcută impresie de calitate şi robusteţe. Totuşi, aspectul anumitor butoane dau puţin maşina de gol, iar din punctul de vedere al ergonomiei, se poziţionează clar în spatele rivalilor prezentaţi mai sus.

 

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide