Citroen C5, Passat CC si Honda Accord

Limuzinele de clasă medie din Japonia, Germania şi Franţa aşteaptă sosirea lui Insignia pe piaţa auto din România. Până atunci, află care din cele trei modele echipate cu motoare pe benzină este cea mai bună soluţie pe care o poţi adopta pentru o limuzină familială.

Citroen C5, Passat CC si Honda Accord Citroen C5, Passat CC si Honda Accord

Suntem oficial obsedaţi de segmentul berlinelor de dimensiuni medii. Dar ăsta este un lucru bun pentru toată lumea, întrucât aceste maşini sunt ideale pentru familiile care nu mai încap în Golf-uri, dar nu-şi permit ceva mai mare, de pildă un SUV.

Tocmai de aceea am insistat să fim primii care aruncă noul Renault Laguna în ring cu Mondeo, Passat şi Mazda6. Apoi, am fost primii care au testat noua Honda Accord împreună cu rivalii săi japonezi de la Mazda şi Toyota. Iar acum a venit rândul noului Citroen C5 – o maşină care speră să devină ceva mai mult decât o simplă berlină de clasă medie.

Francezii de la Citroen vor să poziţioneze noul C5 undeva în topul segmentului. De fapt, la fel ca Renault sau Honda, ei vor să “guste” puţin şi din clasa premium, acolo unde activează modele precum Audi A4 sau Mercedes-Benz C-Klasse. Din păcate, nu este niciodată aşa de uşor pe cât ne-ar lăsa să credem diverse mape de presă sau prezentări video. Dacă s-ar ajunge dintr-un pas la Audi, BMW sau Mercedes, nu ar mai exista maşini pentru buzunarul fiecăruia, nu?

Dar noi am spus OK. Citroen vrea să atace segmentul premium, aşa că nu-i vom sta în cale... ba din contră. Am ales să punem C5-ul lângă un Passat CC şi o Honda Accord din mai multe motive. Passat-ul CC este într-adevăr încadrat 100% în clasa premium, iar noul Accord are poate cel mai bine finisat interior din clasa berlinelor medii.

Maşinile
Să începem cu nou-venita Citroen C5. În numărul trecut, am condus versiunea “full-options” a acesteia, cu motorul V6 HDi, suspensia hidractivă şi transmisia automată cu 6 trepte. Superb. Ne-a plăcut atât de mult, încât am zis că o versiune mai “cheală” cu siguranţă n-ar putea fi aşa de bună.

Evident, am avut dreptate. Modelul 2.0i 16v Dynamique este penalizat din start de cei 200 Nm (uşor insuficienţi pentru o maşină de 1,6 tone) şi de lipsa suspensiei hidraşmechere de mai sus. Surprinzător, însă, nu e penalizat şi de celelalte două maşini.

Dar vom reveni mai încolo la acest subiect. Ideea este că preţul de listă depăşeşte cu puţin 22.000 de euro cu taxe incluse (scaune încălzite şi senzori parcare ca opţional), ceea ce înseamnă că Citroen C5 este de departe cea mai ieftină maşină din comparativul nostru.

Acum, Honda Accord. Este vorba de versiunea 2.0 Executive cu motor de 156 de cai-putere şi cuplu maxim de 190 Nm. Unul dintre avantajele sale îl reprezintă transmisia automată cu 5 rapoarte, care vine cu paddle-shift-uri în spatele volanului, iar pe modul manual te lasă să ţii motorul turat la limită fără să intervină.

Adică genul nostru de cutie. În schimb, pe hârtie, dezavantajele sunt iarăşi cuplul scăzut şi faptul că transmisia automată nu se ridică tocmai... la nivelul unui DSG, să zicem. Preţul modelului din imagini: 27.346 de euro DDP. Auch. Realmente auch!

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.