Comparativ Fiesta vs i20 vs 207

Autor: Sergiu Tudose 25 iun. 2009 Teste comparative

Direcţia este foarte uşoară la parcări, întărindu-se apoi suficient la viteze de autostradă pentru a-ţi da o senzaţie de siguranţă absolut necesară în momente de genul ăsta. La doar 3,95 metri lungime, am descoperit şi că, dacă vrei într-adevăr un loc de parcare, noul Fiesta încape în spaţii de altfel destinate unor modele chiar mai mici, precum noul Ka sau Fiat 500.

Motivul? Inginerii Ford au reuşit să dezvolte noul Fiesta în aşa fel încât să păstreze relativ aceleaşi dimensiuni ca şi ale modelului precedent – spre deosebire de rivali, care au crescut semnificativ faţă de generaţia anterioară. O observaţie interesantă ar mai fi că noul Fiesta este mai uşor decât modelul precedent, dacă este să le comparăm la acelaşi nivel de echipare, formă de caroserie şi motorizare. Însă diferenţele nu există doar la capitolul greutate. Să fim sinceri, această maşină a crescut în multe alte feluri, printre care ţinută de drum, aspect şi dinamică.

Dar să începem totuşi cu cabina, adică locul unde îţi vei petrece timpul atunci când te vei afla la volan. La fel ca şi la exterior, designul interiorului este pur kinetic şi, în ciuda unor comenzi poate puţin prea futuriste, după câteva minute petrecute înăuntru te vei simţi ca acasă. Totul este acolo unde trebuie… mai puţin butonul pentru decuplarea sistemelor electronice de siguranţă activă.

La drum lung, Fiesta s-a dovedit a fi suficient de confortabilă, iar pe viraje şi-a arătat adevărata ei faţă – adică ne-a demonstrat că ne-ar fi foarte greu să găsim un model de clasă mică în stare să manifeste acelaşi comportament intuitiv.

Singurul dezavantaj al său dezvăluit în cadrul acestui comparativ ar fi motorul… care în sine nu reprezintă deloc un neajuns, însă HDi-ul şi CRDi-ul s-au dovedit a fi mai plăcut de exploatat.
Unul, însă, e mult mai plăcut decât celălalt.

Anume cel al Peugeot-ului 207. Cei 90 de cai-putere şi 215 Nm sunt cuplaţi la o transmisie manuală cu cinci viteze, nu foarte sportivă, dar foarte elastică. Atât în oraş, cât şi la drum lung, 207 s-a comportat cel mai bine în depăşiri, lăsându-mă să mă întreb cum oare au reuşit cei de la Peugeot acest lucru ţinând cont de faptul că maşina lor este mai grea şi mai mare decât a celor doi concurenţi de la Hyundai şi Ford.

Pe deasupra, m-a surprins plăcut atât pe viraje, cât la capitolul ţinută de drum. Direcţia lui 207 nu este dureros de artificială, iar şasiul oferă un compromis foarte bun între rigiditate şi confort. Printre cele mai bune din segment…

În materie de preţuri, cele ale lui i20 nu au fost anunţate încă, însă, dacă ai de ales între un Fiesta şi un 207, ambele diesel, ambele de 90 CP, ai face bine să ştii că Peugeot-ul pleacă de la 13.293 de euro, iar Fordul de la 11.830 euro (ambele preţuri sunt fără taxe). Însă acolo unde Fiesta poate fi configurat şi comandat în trei versiuni de echipare diferite, 207 vine deja cu un singur nivel de dotare, numit Premium. Jante din aliaj, kit frontal sport, climă automată, MP3, geamuri electrice; adică mai tot ce trebuie, înţelegeţi voi.

Dacă ar fi să trag o concluzie bruscă, aş spune că Fordul se luptă pentru poziţia de lider al clasei mici, în timp ce 207 rămâne un concurent surprinzător de performant şi atrăgător, iar Hyundai i20 reprezintă un răspuns solid şi deloc neaşteptat din partea constructorului coreean.

O zic pentru a… nici nu mai ştiu a câta oară. Maşinile de oraş nu sunt tocmai preferatele mele. Nu mă înţelegeţi greşit, le ştiu rostul, pot să le apreciez; înfigeţi două rachete NASA în spatele unui Matiz şi acesta va deveni jucăria mea preferată, dar nu mă puneţi să aleg între ele, pentru că voi răspunde cam la modul: Clio RS, Corsa OPC, 500 Abarth şi aşa mai departe.

Dar nu. Aici vorbim despre oameni normali, oameni care vor o maşină mică dar încăpătoare, economică dar agilă, bine dotată şi cu un preţ accesibil. OK, zis şi făcut, avem dintr-un foc trei candidaţi: foarte noul Hyundai i20, încă noul Ford Fiesta şi mai puţin noul Peugeot 207. În cazul în care nu este de ajuns, toate trei sunt dotate cu propulsoare diesel şi aproape toate ştiu să obţină consumuri medii care l-ar face pe un şofer obişnuit cu V6/V8-uri să-şi “recapete onoarea” în stil japonez.

Dar acum momentul adevărului, când ultimul venit va fi primul testat. Hyundai i20 este practic înlocuitorul lui Getz iar noi am fost suficient de norocoşi să conducem aici în România primul exemplar al acestui model, alături de rivalii săi europeni.

Să începem cu… primul lucru pe care-l observi la o maşină. Arată destul de bine i20-ul. Seamănă foarte mult cu Opel-ul Corsa al tatălui meu (într-o dimineaţă chiar am vrut să-i fac o glumă…) şi se poate pierde foarte uşor în acest ocean de automobile de clasă mică cu aspect occidental.

Dintr-un anumit punct de vedere, comparând înfăţişarea unui i20 cu cea a unei Fiesta ar fi ca şi cum ai compara un Hyundai Veracruz cu un BMW X6… nu poate exista decât un singur învingător. Însă formele exterioare ale lui i20 au ramificaţii şi în interior, unde acesta îţi dă senzaţia de maşină mai încăpătoare decât ar fi în realitate – este cu 18 mm mai înalt decât 207 şi cu 9 mm mai înalt decât Fiesta.

Înăuntru, Hyundai-ul are o planşă de bord practică, o consolă centrală ale cărei comenzi sunt poziţionate ergonomic şi nu oferă şoferului nici un fel de bătaie de cap atunci când îşi caută postul de radio preferat sau temperatura ideală.

La capitolul finisaje, este sub Fiesta şi 207. Aici Peugeot-ul stă parcă mai bine şi are cel mai relaxant şi aerisit interior. Revenind la i20, trebuie să recunosc că am fost impresionat de motorul CRDi de 1,4 litri şi 90 de cai-putere. Pe hârtie, maşina este cea mai lentă din comparativ, însă în trafic are reprize excelente şi-ţi permite nişte depăşiri pe care nu le-ai face în mod normal cu un vehicul care atinge 100 km/h în 13,6 secunde. Ce-i drept, are 220 Nm, cu 5 mai mulţi decât 207 şi cu 16 mai mulţi decât Fiesta.

Un alt lucru (de multe ori chiar important) care mi-a plăcut a fost iluminarea bordului pe timp de noapte. Un roşu predominant acoperă ceasurile şi comenzile de pe consola centrală, ca la Fiesta, doar că la Ford ceasurile sunt iluminate cu alb, iar la 207 totul este portocaliu închis.

Apropo de Ford Fiesta, aceasta este o maşină cu care am efectuat, cred eu, în jur de 1.000 km de la momentul lansării sale naţionale şi până în prezent. M-am obişnuit cu ea, îmi place şi am să vă spun şi de ce. În primul rând a reuşit să mă convingă de faptul că este o maşină extrem de uşor de manevrat prin traficul urban.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide