Comparativul break-urilor

Autor: Dragoş Băltăţeanu 16 feb. 2009 Teste comparative

VW Passat Variant 2.0 TDI
Passat-ul nu mai este la prima tinereţe, însă nu şi-a pierdut din atractivitate. Pus un pic în umbră de modernul şi elegantul Passat CC, Passat-ul normal oferă o variantă break elegantă, care poartă clasicul nume Variant. Mai rece şi mai precis decât ceilalţi concurenţi, Variant se bucură de ultima versiune a motorului TDI de doi litri şi 140 CP.

Dacă în trecut acest propulsor era considerat unul dintre cele mai zgomotoase de pe piaţă, noua generaţie a rezolvat această problemă. Silenţios şi plăcut în utilizare, motorul dezvoltă 140 CP la 4.200 rpm şi un cuplu maxim de 320 Nm constant între 1.750 şi 2.500 rpm. Între automobilele prezente la test, Passat-ul abordează forma clasică a caroseriei break cu cele mai multe linii drepte.

Capacitatea portbagajului este de 513 litri (1.641 litri cu bancheta rabatată), mai mică decât a lui Mondeo, însă cu mai multe variante de organizare. Opţional, portbagajul poate fi dotat cu un sistem de compartimentare şi ancorare a obiectelor transportate. De asemenea, pe versiunile de top, opţional poate fi comandat un hayon electric, care poate fi deschis şi închis printr-o simplă apăsare de buton.

Un element care a necesitat un pic de obişnuinţă a fost frâna de parcare. Aceasta se armează şi se dezarmează prin apăsarea unui buton amplasat în partea stângă a bordului. Mai ciudat este faptul că, spre deosebire de concurenţă, frâna electrică nu se activează singură la oprirea motorului.Ţinuta de drum este una dintre cele mai bune din această clasă. Un pic mai fermă decât a modelului Mondeo, ea îl face pe Passat aproape la fel de bun ca Ford-ul. VW nu se face de ruşine nici în zona finisărilor şi a calităţii materialelor folosite. Un minus pentru volanul prea mare, aproape… camionesc.

Passat-ul Variant este însă campion absolut acolo unde fiecare şofer suferă cel mai tare: la capitolul consumului de carburant. Propulsorul TDI de doi litri de ultimă generaţie afişează un consum mediu, anunţat de constructor, de doar 5,7 l/100 km. La acelaşi capitol, Mondeo înregistrează 7,1 l/100 km, iar Laguna şi C5 se află undeva la mijloc, cu 6,1 l/100 km.

Renault Laguna Estate 2.0 dCi

După două nemţoaice, urmează două franţuzoaice. Renault Laguna Estate este interpretarea în stil francez a conceptului de break. Mai zveltă şi mai mică decât concurenţa, Laguna break vine cu câteva atuuri interesante. Francezii au preferat un hayon cu o lunetă puternic înclinată, care adaugă maşinii un plus de dinamism, dar hayonul se dovedeşte mai puţin practic în caz că dorim să încărcăm obiecte voluminoase.

Portbagajul are un volum de 508 litri, care poate fi mărit la 1.593 de litri prin rabatarea banchetei, accesul fiind mai facil decât în cazul concurenţei germane. Nu avem hayon electric ca la Citroen C5, dar Laguna îi oferă lunetei deschidere separată de hayon. În plus, prelata este montată pe şine şi se retrage singură, la o simplă apăsare de buton. Sunt lucruri extrem de utile în cazul depozitării câtorva pungi cu cumpărături, de exemplu, într-un spaţiu de parcare strâmt, care face imposibilă deschiderea completă a hayonului. Pentru a mări la nevoie spaţiul util din portbagaj, constructorul francez l-a dotat cu două clapete care, odată acţionate, rabatează instant spătarul banchetei.

Un alt atù al modelului Laguna este motorul de doi litri dCi, cel mai puternic dintre propulsoarele prezente în acest test. Acesta dezvoltă 150 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 340 Nm la 2.000 rpm. Cutia de viteze cu şase trepte are acţionare manuală şi îi permite Lagunei să atingă cea mai mare viteză de top în raport cu concurentele sale: 211 km/h.

A treia generaţie a modelului Laguna a adus şi cele mai bune finisări & materiale pe care constructorul francez le-a folosit vreodată. Bordul este clar şi uşor de citit, iar comenzile de pe consola centrală au un aer minimalist. Faţă de generaţia anterioară, ţinuta de drum s-a îmbunătăţit enorm, Laguna fiind acum una dintre cele mai confortabile şi mai plăcute la condus automobile din clasa medie. Renault a acordat foarte multă atenţie şi siguranţei pasive şi active. Dovada: Laguna se numără printre cele zece modele din gama Renault care au primit cinci stele la testele de impact EuroNCAP.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide