CONCERTUL: Audi A3 vs. BMW Seria 1 vs. Mercedes-Benz A-Class vs. Volvo V40

Autor: Adrian Mihălţianu acum 6 ani Teste comparative

În acest comparativ, modelul Mercedes este cel mai puţin pretenţios, varianta A180 CDI beneficiind de un diesel de 1,8 litri şi 109 CP, cuplat la o cutie automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj 7G-DCT.

Noul A-Class face o figură foarte bună din punct de vedere dinamic, deşi suspensia e cam dură în pachetul AMG

Cutia salvează destul de mult situaţia, schimbarea promptă şi eficientă a treptelor conferindu-i maşinii performanţe, însă e clar că lui A-Class i se pretează un motor mai puternic. Pentru că direcţia demonstrează o bună precizie, iar suspensia asigură o bună stabilitate. Singurul regret ţine de rigiditatea cam mare pentru drumurile noastre, din cauza suspensiei sport a pachetului AMG.

Volvo V40 ascunde sub indicativul D3 un motor diesel de 2,0 litri şi 150 CP, modelul de test fiind echipat cu o cutie automată cu şase trepte. Marele avantaj al grupului motopropulsor ţine de puterea generoasă pe care o ai tot timpul la dispoziţie, în timp ce suspensia pune accentul pe confort.

V40 pune accentul pe confort şi pe un nivel cât mai scăzut de stres la volan. E mai puţin sportiv, dar te simţi tot timpul în siguranţă

Volanul cam mare te avertizează de la început că V40 nu preferă bruscarea, demonstrând un comportament în primul rând sigur. Este o maşină foarte potrivită pentru cei care se grăbesc încet şi care pun accentul pe confort.

Nu la fel se poate spune despre Audi A3, care, echipat cu un TDI de 2,0 litri şi 150 CP, asociat cu o manuală cu şase trepte plăcută de manevrat şi cu o timonerie exactă, surprinde prin uşurinţa cu care răspunde la comenzi şi agilitatea foarte bună pentru o maşină cu tracţiune faţă.

Audi A3 Sportback denotă o bună agilitate şi este foarte uşor de condus. Are o dinamică mai mult decât pertinentă

Germanii au cizelat mult această a treia generaţie, care reuşeşte să ofere şi un confort peste aşteptări din partea unei maşini „made in Germany”.

Cea mai bună lecţie de dinamism însă ne-o dă BMW 120d, care în cazul nostru se prezintă la raport cu o carte de vizită impresionantă: motor de 184 CP, cutie manuală cu şase trepte delicios de manevrat şi tracţiune integrală xDrive.

Evident că senzaţiile la volanul bavarezului sunt incomparabile cu ale celorlalţi trei competitori, efervescenţa de care dă dovadă maşina la orice accelerare, mai ales în modul „Sport”, fiind pe gustul amatorilor de senzaţii mai tari. În plus, sistemul xDrive face maşina jucăuşă cât trebuie în viraje, ceea ce înseamnă porţii serioase de adrenalină.

În concluzie, fiecare maşină de faţă vine cu argumente puternice şi nu este deloc facil să fac o departajare între ele.

Premium înseamnă calitate şi gadgeturi. Spaţiul şi caracterul practic nu sunt prioritare

Din punct de vedere estetic, conduc detaşat A-Class şi V40, în timp ce la capitolul interior A3 Sportback rămâne un etalon. V40 se detaşează la capitolul confort, iar ca particularizare a interiorului împarte laurii cu A-Class.

Ca dinamică, pachetul BMW 120d xDrive este imbatabil (deşi asta înseamnă şi un preţ pe măsură), în timp ce A3 oferă un echilibru excelent între confort şi dinamism. Şasiul lui A-Class promite multe, dar în cazul de faţă plăteşte tribut motorului cu putere mică, iar V40 e cel care agreează cel mai puţin stilul agresiv.

Deci avem destule ingrediente pentru un concert exploziv.

Fiecare e pasionat de un anumit gen muzical, deci fiecare îşi va găsi un favorit între cei patru

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide