Dacia Sandero vs Skoda Fabia vs Chevrolet Aveo

Dacia deschide noi uși cu Sandero. Pentru prima dată în istoria mărcii autohtone, un model produs la noi în țară intră în luptă în clasa automobilelor mici.

Dacia Sandero vs Skoda Fabia vs Chevrolet Aveo Dacia Sandero vs Skoda Fabia vs Chevrolet Aveo

Am pus Sandero față în față cu noua Fabia, cel mai bine vândut model hatchback de clasă mică în România, și cu noul Aveo, cel mai nou model mic de pe piață.

Sandero a venit pe lume după o lungă așteptare. L-am văzut inițial în varianta Renault pentru piața sud-americană. Am crezut că numele nu va fi păstrat și pentru modelul Dacia, dar m-am înșelat. Dacia Sandero este al doilea model care se alătură gamei producătorului autohton, după succesul nebun al Loganului și al variantelor sale.

În principiu, Sandero este tot un Logan. Deși Dacia îl prezintă ca pe un model separat, platforma tehnică este aceeași. Diferă doar lungimea totală a caroseriei și ampatamentul. Astfel, un Logan are 4.290 mm lungime și un ampatament de 2.630 mm. Sandero măsoară doar 4.020 mm lungime, iar ampatamentul i-a fost redus la 2.588 mm. Așadar avem de a face cu Logan mai scurt și fără fund. Sandero intră astfel în bătălia pentru clasa mică. Și pentru că primul contact a fost deja făcut la lansarea din Croația, am decis să punem modelul față în față cu concurența.
Și a făcut față cu brio.

La prima vedere, Sandero nu seamănă cu ceea ce am văzut în poze. În realitate, însă, pare mai înalt și chiar un pic prea cocoțat pe suspensii. Din profil, silueta este actuală și decentă, iar partea frontală arată chiar interesant. Noul calandru și linia cromată fac casă bună cu noile blocuri optice și cu noua siglă Dacia. Din spate însă, opiniile sunt împărțite. Dintr-un anumit unghi, acesta este chiar urât. Însă gusturile nu se discută.

Pe lângă aspect, Sandero impresionează prin calitatea finisărilor. Să nu înțelegem prin asta că e finisat ca o mașină germană, dar portierele se închid cu un sunet plin, aproape nemțesc. La interior, au apărut plastice moi, finisaje ce imită aluminiul și o consolă centrală cu butoane redesenate. Mașina condusă de noi era versiunea Laureate, care avea în plus toate opțiunile posibile. Versiunea Prestige, cel mai complet model Sandero, nu este încă disponibilă. Poziția de condus este la fel de înaltă ca în Logan și, cu toate că scaunul are reglaj pe înălțime, nu se duce suficient de jos.

Volanul se poate regla doar pe înălțime, suficient însă pentru a-ți oferi o poziție de condus bună. Oglinzile retrovizoare sunt acum mari, identice cu ale Loganului MCV. Păcat însă că nu se renunță la câteva elemente învechite moral. Ca și la Logan, butonul pentru acționarea claxonului a rămas pe maneta de semnalizare, nu pe volan, așa cum ar fi normal. Al doilea neajuns îl reprezintă spălătorul de parbriz, care nu acționează și ștergătoarele. Tragi de manetă, parbrizul e curățat, dar ștergătoarele trebuie acționate manual. Înțelegem că obsedantele costuri de producție trebuie ținute cât mai jos, dar atât Sandero, cât și Logan se vând și se vor vinde din ce în ce mai bine și pe piețele occidentale. Și e păcat că aceste modele nu intră în rândul lumii inclusiv la nivel de detalii.

În ceea ce privește motorizarea, Sandero debutează cu două propulsoare pe benzină. Am ales pentru test motorul 1,6 MPI, care dezvoltă 90 CP. Este vechiul propulsor Renault cu opt supape, deja arhicunoscut de pe Logan. Își face bine treaba mai ales în zona de mijloc a turometrului, iar consumul este relativ decent. Însă puterea dezvoltată de acest motor e mică în comparație cu a concurenței, la această capacitate cilindrică. Puteri de 90-100 CP sunt dezvoltate acum din motorizări de 1,4 litri de către propulsoarele moderne. Suspensia este un pic mai fermă decât la Logan, iar cu un motor mai puternic, Sandero va deveni o combinație interesantă. Cutia de viteze are un levier precis, mult mai precis decât cel al lui Aveo, de exemplu.

Dintre cele trei modele prezente, Sandero are probabil cel mai echilibrat pachet. Atuurile modelului românesc sunt însă garanția de trei ani, cele patru airbaguri în standard și prețul imbatabil. Dacia Sandero Laureate costă 9.350 de euro în versiunea standard. Modelul testat mai avea în ofertă vopsea metalizată (255 euro), jante de aliaj de 15 inci (300 euro), airbaguri laterale față (200 euro), geamuri electrice spate (100 euro), radio-CD cu MP3 (50 euro). Total: 10.255 euro cu TVA.

 

 

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.