GOLF 6 vs. Focus vs. Bravo vs. Auris vs. Leon (2)

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Teste comparative

După cum spuneam ieri, am ales patru modele, acele modele care pot face o concurenţă reală viitorului VW Golf 6, care, deşi este un model care arată bine, nu este vreun trendsetter în materie de stil şi rivalii pot specula acest lucru. Deci să vedem cum se prezintă comitetul de primire la proba aspectului.

Toyota AurisToyota Auris

În ordinea inversă frumuseţii menţiunea va fi înmânată modelului Toyota Auris. Compacta niponă pare un Yaris care a mâncat toate prăjiturile şi acest lucru se vede, arâtând un pic supraponderală în raport cu rivalele de sorginte europeană. De asemenea, este cea mai înaltă compactă disponibilă la momentul actual, dar asta se traduce într-un spaţiu interior generos, aspect pe care îl vom dezbate mai târziu.

Designerii japonezi nu se laudă cu a lor “meravigliosa creatura” – sau cum se spune în japoneză – şi nici cu o abordare kinetică realizată de vreun Walter Da Silva cu ochi oblici. Pur şi simplu modul cum arată Toyota Auris reflectă filozofia niponă, maşina fiind relativ apropiată ca stil de actualul VW Golf 5. Dar, faţă de iminentul VW Golf 6, Auris nu pare un model foarte masculin, fiind lipist de forme agresive care să emane testosteron.

Deci nu îi va prea sensibiliza pe cei care caută un model în genere mai bărbătesc, Auris fiind mai mult dedicată şoferiţelor la prima vedere.

Ford FocusFord Focus

După cum spuneam anterior, kinetic este curentul care guvernează designul Ford Focus şi o face destul de bine. Prin blocurile optice mai expresive, noua grilă trapezoidală şi liniile fluide, Focus se scutură de sobrietatea cu care se identificase în trecut. Faţă de VW Golf 5 a câştigat puţin la identitatea vizuală, varianta de dinainte de facelift fiind ceva mai cuminte şi mai sobră.

Acum, cu suprafaţa vitrată ionizată, dotare standard pentru versiunile superioare, arată chiar foarte casual. Stopurile posterioare au sticlă clară, iar Titanium oferă chiar şi LED-uri. Ford Focus facelift va fi clar un rival pentru VW Golf 6. Merg cam pe aceeaşi filozofie, dar aplicată diferit: Golf 6 se anunţă mai matur, în timp ce Focus apelează la o latinizare a stilului prin facelift, deci adevăratele dileme se vor soluţiona în plan subiectiv. Până le vom pune faţă în faţă, exteriorul lui Focus ni se pare o idee mai sofisticat.

Seat LeonSeat Leon

La modelul spaniol se vede magistrala tuşă a lui Walter da Silva, care a reuşit să schimbe radical întreaga faţă a gamei Seat cu un design foarte actual, chiar şi peste ani. De fapt, se vede că estetica a fost în capul listei atunci când modelul a fost conceput – ba chiar, faţă de VW Golf 5, este o propunere mult mai tentantă pentru spiritul estetic din fiecare.

Maşina are multe linii sofisticate, care decurg în mod foarte cursiv, suprafaţa vitrată nu este prea generoasă, dar desăvârşeşte tema generală, iar mânerele uşilor din spate sunt mascate, pentru a accentua ideea de sportivitate şi automobil libertin în genul unui coupe.

Se ştie că Golf şi cu Leon sunt pe dedesubt aceeaşi maşină, dar, pentru a nu se canibaliza, învelişul este complet diferit. Foarte probabil atitudinea mai macho a lui Seat Leon ar putea să îl facă să stea mândru alături de noul VW Golf 6, mai ales că pe drum se află şi întăririle, sub forma unui facelift. Trebuie să fii un fan înrăit al stilului teuton pentru a nu fi sensibilizat, chiar şi într-o mică măsură, de aspectul latin al lui Leon.

Fiat BravoFiat Bravo

Primul în ierarhia noastră şi cel mai elogiat hatchback din punct de vedere al stilului este Fiat Bravo. Italienii au dovedit cu acest model că ştiu să aprecieze frumuseţea şi, prin liniile fluide şi formele bine proporţionate, au dat naştere “chipeşului clasei”.

După aproape deloc pasionalul Stilo, cei de la Fiat sunt de apreciat că au reuşit să schimbe macazul şi să ne arate o evoluţie a curentului de design lansat de Fiat Grande Punto. Constructorul italian avea nevoie de fantezie pentru a-şi marketa noile produse şi acum marşează pe dragostea la prima vedere între potenţialii cumpărători şi Fiat Bravo.

Nu degeaba i-au închinat un imn chiar… Dacă ar fi să îl raportăm la laitmotivul acestui test, avem de a face cu două atitudini complet diferite, latină vs germanică, fantezie vs rigoare. Cu siguranţă, însă, fanii Bravo nu se vor lăsa impresionaţi de aspectul lui Gof 6 şi nici adepţii modelelor germane nu vor alege o italiancă doar pentru modul cum arată – însă e clar că vor scăpa priviri admirative în direcţia unui Bravo.

CONCLUZIE

Din punct de vedere estetic, se pare că germanii mizează mai mult pe notorietatea căpătată de VW Golf în timp şi pe stilul familiar al caroseriei. Forma modernizată a lui VW Golf 6(cu partea frontală inspirată de la VW Scirocco) nu pare de natură să îi confere supremaţia absolută în acest segment, drept dovadă stând cel puţin doi concurenţi, Fiat Bravo şi Ford Focus. Aşa încât adevăratele atuuri le aşteptăm din altă parte.

Mâine vom vedea dacă frumuseaţea vine (şi) din interior şi vom constata dacă latinii sunt la fel de pasionali şi pe dinăuntru sau ierarhia este răsturnată.

VEZI TOATE ARTICOLELE DIN DOSARULGOLF 6 VS FOCUS VS BRAVO VS LEON VS AURIS

Citește și...


Comentarii
Inchide