Mazda CX-7 vs Mitsubishi Outlander vs Subaru Forester

Autor: Constantin Ciobanu 18 mart. 2010 Teste comparative

Outlander este la a doua generaţie. Şi prima generaţie a
fost extrem de reuşită, dar în România nu prea poate fi zărită pe
străzi. Cauze? Greu de identificat. În schimb a doua generaţie
chiar poate fi considerat un succes. Este singurul model din test
care oferă 7 locuri.

Cele două locuri din portbagaj pot fi considerate potrivite pentru
copii, dar, la nevoie, şi doi adulţi le pot ocupa în cazul unor
călătorii pe distanţe scurte. Din acest punct de vedere, Outlander
are un atu practic, iar spaţiul redus al portbagajului, în
configuraţia cu 7 locuri, poate fi completat de unul
exterior.

Linia exterioară parcă este uşor efeminată, nu are nimic din
virilitatea unui Pajero. Şi Outlander se laudă cu o atmosferă
sportivă la interior, iar acest lucru vine firesc, ţinând cont de
pedigree-ul mărcii. On road, Mitsubishi îi aruncă mănuşa lui
CX-7.

Firesc, dacă ne gândim că SUV-ul Mitsubishi este construit
pe aceeaşi platformă cu Lancer, şi, de ce nu, Lancer Evolution.
Outlander este singurul model din test care oferă posibilitatea
selectării modului în care puterea este repartizată către
punţi.

Fie doar pe puntea faţă în modul 2WD, în 4WD – autodistribuţia
cuplului motor variază între punţi în funcţie de aderenţă, iar în
4WD lock – avem un raport de 50% faţă/ spate. Sunt opţiuni care
aduc beneficii atât onroad cât şi offroad.

Asta fie că vorbim despre economie de combustibil sau de o uzură
inutilă a unor componente, fie de capacităţi de trecere şi aderenţă
sporită… Un singur detaliu poate penaliza atât modelul Mitsubishi
cât şi Mazda: ambele au o greutate de 1.800 kg.

La limită, Outlanderul este extrem de controlabil, oferind
celui de la volan un feedback excelent. Aici are de luptat cu
Subaru, care păstrează, în ciuda noilor straie, rigoarea probelor
speciale din WRC. De asemenea, Outlander este modelul care renunţă
la asistarea sistemelor electronice.

Şi în Outlander, ca şi în Mazda, există o senzaţie de lipsă de
lumină, suprafaţa vitrată parcă nu este la fel de generoasă precum
în Subaru. Propulsorul de 2.2 litri livrează puterea extrem de lin,
este foarte agreabil în utilizare iar eu, unul, am scăpat de acea
lipsă de putere la turaţii joase manifestată la vechiul agregat
diesel de 2 litri.

Mitsubishi, deşi pare un model cuminte, are unul dintre cele mai
mature produse. Dar acest lucru se regăseşte şi în preţ.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide