Opel Astra versus concurenţa – Buget şi costuri de exploatare

Autor: Dan Vache 19 feb. 2010 Teste comparative

Intretinere la 15.000 kmCosturile
de exploatare reprezintă un aspect care de multe ori este neglijat,
chiar dacă importanţa acestuia e deosebită. Dacă ne referim la
consum, diferenţele, aşa cum am mai spus, sunt destul de
mici între modele
. La nivelul taxelor, cele influenţate de
cilindree pot fi diferite.

Diferenţele semnificative apar în timp la costurile de
întreţinere
. Întreţinerea perioadică şi aceea legată de
reparaţia pieselor. La primul capitol Opel Astra se
prezintă cu revizii la fiecare 15.000 de km, fiecare în valoare de
895 de lei.
La 30.000 de km se adăugă un schimb de bujii
care costă aproximativ 500 de lei, iar distribuţia se schimbă şi ea
la fiecare 60.000 de km, costul întregii revizii ajungând la
aproape 3000 de lei. Preţurile sunt fără TVA.

Garanţia de 2 ani fără limită de km poate fi extinsă
până la 5 ani. Un alt model cu garanţie de 2 ani fără limită de
kilometri este şi Volkswagen Golf.
Din păcate, până la
momentul realizării acestui articol, nu am primit un desfăşurător
de revizii şi nu vă putem furniza informaţii cu privire la acest
aspect. Însă imediat ce aceastea sosesc de la importator vom face
un update la acest articol.

Revizii ieftine la SeatNici
la Renault Megane 3 nu avem datele cu privire la
revizii, însă vă putem spune că se oferă o garanţie de 3
ani plus un an oferit gratuit
, una din cele mai bune în
standard din acest test. Opţional se poate ajunge până la 5
ani
fără griji. Citroen oferă 2 ani fără limită de
kilometri
, însă numărul de ani poate fi extins cu până la
doi ani.

Reviziile la propulsorul 1,6 HDI se fac la fiecare
15.000 de km
, 407 lei fiind preţul de bază La fiecare 3
revizii, se mai adaugă încă 467 de lei, pentru filtrul de aer şi
filtrul de combustibil. Ford Focus are o garanţie de 4 ani
fără limită de kilometri şi revizii la fiecare 15.000 de
km
. Preţul acestora variază alternativ, între 120 şi 145
de euro, doar costul pieselor, preţuri fără TVA. Distribuţia se
schimbă la fiecare 90.000 de km şi mai scoate din buzunarul
posesorului încă puţin peste 200 de euro.

La Fiat Bravo, garanţia standard este de 3 ani,
dar aceasta poate fi mărită până la 5 ani. 2 ani fără
limită de kilometri este şi garanţia la Seat, costurile de
întreţinere fiind la un nivel scăzut: 378 de lei revizia de 15.000
de km şi 873 de lei la aceea de 30.000 de km.

Mâine vom reveni cu penultimul episod, preferinţele
redactorilor ProMotor.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide