Opel Astra versus concurenţa – Concluzii

Autor: Dan Vache 21 feb. 2010 Teste comparative

Mai jos vă prezentăm principalele
caracteristici ale modelelor testate.

Fisele tehnice

Aşa cum am mai precizat până acum, stabilirea unui câştigător
este irelevantă. Ce putem face însă, este să realizăm un portret
robot al cumpărătorului ideal pentru fiecare maşină. Iar în final,
voi să decideţi care vi se potriveşte cel mai bine. Să începem în
ordine alfabatică.

Clientul ideal pentru Citroen C4 este un om
pragmatic
, care pune utilitatea pe primul loc. Spaţiul
interior, locurile de depozitare numeroase şi preţul de
achiziţionare foarte bun sunt capitolele la care modelul francez
punctează foarte bine. De asemenea, confortul este şi el ridicat
iar designul îndrâznet, mai ales interior este un punct de
atracţie. Dacă nu acorzi o mare importanţă silenţiozităţii şi
calităţii ireproşabile de fabricaţie iar ideea că în câteva luni
apare o nouă generaţie pe străzi nu te deranjează, alegerea este
naturală.

Fiat Bravo se va înţelege de minune cu un public
tânăr
, care apreciază designul şi puterea. Motorul model
asigură cel mai mare cuplu din test, este silenţios şi economic.
Interiorul sportiv este atrăgător chiar şi pentru persoanele
sexului frumos, funcţia CITY fiind doar o dovadă a acestui lucru.
Bazându-se mai mult pe legătura emoţională care se stabileşte între
şofer şi maşină, Fiat Bravo reuşeşte totuşi să puncteze cel puţin
bine la fiecare capitol.

Cei care apreciază un tren de rulare sigur şi o direcţie
precisă plus un motor potent vor lua cu siguranţă în vedere şi Ford
Focus
. Chiar dacă bătrâneţea îşi spune cuvântul, de la
materialele folosite până la zgomotul motorului sau designul
general, compacta americană îşi păstrează punctele forte chiar şi
azi. Garanţia oferită în standard este cea mai bună din test.

Opel Astra va atrage oamenii interesaţi de noutate, de
un design modern şi tehnologie pe măsură
. Clientul ideal
doreşte să iasă în evidenţă, foloseşte maşina în acest scop şi se
bucură de avantajul celor mai noi tehnologii pe maşina sa. În
aceleaşi timp, aspecte precum preţul de achizţionare, costurile de
întreţinerea sau spaţiul interior nu sunt foarte importante.

Renault Megane este potrivită omului de
familie
, care doreşte o siguranţă la un nivel înalt, un
portbagaj mare iar pe bancheta din spate îşi transportă copiii.
Trenul de rulare bine adaptat drumurile româneşti asigură o rulare
confortabilă iar motorul se ocupa de reducerile de cheltuieli ale
familiei, cu un consum foarte bun. Ergonomia perfectibilă, spaţiile
de depozitare reduse ca de altfel şi insonorizarea sunt capitole
unde mai este loc de evoluţie semnificativă.

Seat Leon se adresează şi el publicului tânar sau celui
care pune mult accent pe sportivitate
. Iar asta se poate
vedea de la desing până la forma volanui. Poziţia joasă de condus
şi accesul uşor la principalele comenzi de „pilotaj” asigură
şoferului clipe de neuitat pe drumurile virajate. „De neuitat” vor
fi însă şi drumurile pe suprafeţele denivelate. Motorul 1.9 TDI
atrage prin forţa brută, regăsită de la modul de cuplare al
ambreiajului până la zgomotul produs.

Volkswagen Golf îşi menţine imaginea unei maşini
serioase
, cu o calitate ridicată, ergonomie exemplară şi
numeroase detalii atent calculate. Motorul TDI reuşeste să fie
surprinzător de economic, chiar dacă nu se ridică totuşi la nivelul
de cizelare al clientului tipic. Client pentru care aspectul
financiar este unul mai puţin important, imaginea fiind
prioritară.

În final, alegerea vă aparţine vouă. Şi atunci noi vă întrebăm.
Voi ce maşină aţi alege din test şi de ce?

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide