Pui de samurai: Toyota Yaris 1.3 VVTi vs. Honda Jazz 1.4 i-VTEC

Autor: Oraan Mărculescu 08 nov. 2011 Teste comparative

Toyota Yaris respectă tradiţia mărcii japoneze şi propune tarife relativ ridicate: cel mai ieftin model (cu motorul de 1,0 litri şi 69 CP) costă 12.691 euro – care coboară la 11.097 prin programul promoţional OPTIMO. Dacă ne referim, însă, la motorizarea din test, preţul de bază pentru Yaris 1.33 de 99 CP este de 13.611 euro (sau 12.110 euro în echiparea de bază Terra prin programul promoţional Optimo).

Toyota Yaris 1.33 porneste de la 13.611 euro cu TVA inclus

Modelul de test era în echiparea de top Sol, care costă 15.870 euro, dar beneficia şi de opţiunea Toyota Touch&Go (sistem de navigaţie şi servicii web) cu un cost de 1.120 euro, prin urmare preţul total ajungea la 16.990 euro. Puţin cam mult pentru o maşină de oraş, chiar dacă am remarcat că Yaris se poate plasa, fără probleme, printre cele mai dinamice din categoria ei.

Honda Jazz este oferită la noi cu o singură motorizare pe benzină, cea de 1,4 litri şi 100 CP din test, preţul de pornire (pentru echiparea de bază Trend) fiind de 14.235 euro. Echiparea superioară, Comfort, costă cu doar 620 euro mai mult, ajungând la 14.855 euro. Un preţ sensibil mai mare decât al celui mai ieftin Yaris cu motorul 1.33 VVTi de 99 CP, în condiţiile unui nivel de echipare mai bun în cazul lui Jazz.

Honda Jazz are un pret de pornire de 11.480 euro

Dacă ne raportăm la Yaris Sol, diferenţa ajunge la 1.000 euro în favoarea lui Jazz Comfort, dar Yaris e avantajată ca nivel de echipare, oferind câteva dotări pe care nu le regăsim pe cel mai scump Jazz: climatizare automată cu două zone (faţă de climatizarea automată normală de la Jazz), displayul tactil al sistemului Toyota Touch, cameră video pentru marşarier, conectivitate Buletooth, senzor de ploaie sau sistem Smart Entry & Push Start (pornire fără cheie).

Cu alte cuvinte, Toyota Yaris e dedicată celor mai pretenţioşi din fire, atât la nivelul echipamentelor de confort, cât şi ca temperament dinamic. Chiar şi în domeniul siguranţei, Yaris plusează cu airbagul pentru genunchii şoferului, în rest ambele modele beneficiind de şase airbaguri, ABS cu EBD şi ESP. În plus, cei de la Toyota au fost punctaţi suplimentar pentru indicaţiile privind cuplarea centurilor de siguranţă – deşi, personal, nu prea apreciez integrarea acestor indicaţii în bord…

Toyota Yaris pluseaza cu multe echipamente moderne, dar si cu airbagul pentru genunchii soferului

Pe de altă parte, Jazz îşi ia revanşa în ce priveşte consumul. Deşi, pe hârtie, Yaris este creditată cu un consum mediu de 5,2 litri/100 km (faţă de 5,5 litri/100 km în cazul lui Jazz), cu modelul Toyota e mai greu să consumi puţin, deoarece permanent simţi nevoia să apeşi mai tare acceleraţia, graţie caracterului dinamic mai bun. Totuşi, în realitate, într-un stil calm, este posibil să scoţi cu Yaris sub 6 litri/100 km în medie – însă, în aceleaşi condiţii, Jazz stă ceva mai bine, cu circa 0,2-0,3 litri, tocmai pentru că nu te îmbie să-i „dai bice”.

Honda Jazz are un usor avantaj in privinta consumului mediu, reclamand un stil mai calm de conducere

În final, mi-am dat seama că mi-ar fi foarte greu să aleg una dintre cele două maşini de faţă. Yaris reprezintă o evoluţie surprinzătoare din punct de vedere dinamic şi te gratulează cu sisteme moderne, precum sistemul Touch&Go, cu display tactil (chit că serviciile web sunt oarecum limitate, deşi eu mă aşteptam la ceva de genul „laptop în maşină…”). Jazz e excelentă pentru cine vrea mult spaţiu şi modularitate în oraş, oferind şi un preţ mai atractiv decât rivalul său.

Aşadar, dacă vrei o citadină mai nervoasă şi mai plină de gadgeturi, Yaris e răspunsul. Dacă te interesează spaţiul şi un buget ceva mai menajat, vei alege Jazz. Simplu, nu credeţi?

Departajarea intre Toyota Yaris si Honda Jazz este foarte clara: sportitivate vs caracter practic

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide