Renault Koleos vs Ford Kuga vs VW Tiguan

Am adus faţă în faţă cele mai noi SUV-uri lansate în România, Renault Koleos şi Ford Kuga şi le-am comparat în premieră în România cu cel mai vandut SUV compact din ţară – hit-ul VW Tiguan.

Renault Koleos vs Ford Kuga vs VW Tiguan Renault Koleos vs Ford Kuga vs VW Tiguan

Touareg a făcut un număr de magie și s-a născut Tiguan, pe care lumea l-a îmbrățișat de îndată și față de care a manifestat o intensă dorință de a-l duce acasă.
Numărul de magie a fost reușit, căci Tiguan, cel puțin pe piața românească, se vinde ca pâinea caldă.

Și nu are rost să facem vreo asociere tipic dâmbovițeană care să ne conducă la ideea că tot ce se vinde bine este de calitate îndoielnică. Nici pe departe. Tiguan e un produs extrem de matur, cu o parte tehnică rafinată, care nu se prea lasă trădată de designul exterior ușor efeminat.

Ne-am permis să punem un semn de întrebare deasupra lui Tiguan prin simpla aducere în preajma lui a două modele extrem de talentate și de proaspete pe piața autohtonă.

Primul exemplar vine din Franța, mai precis din curtea celor de la Renault, și reprezintă debutul constructorului în acest segment. Renault a mai cochetat cu ideea de a lansa un SUV, dar s-a oprit undeva pe la jumătatea drumului, rezultatul numindu-se Scenic RX4.

Cel de-al doilea rival pentru confruntarea cu Tiguan l-a adus ProMotor de la Ford. Putem considera și modelul Kuga un debut al Ford în acest segment, deoarece Maverick a reprezentat un simplu implant american pe pământ european, neasimilat vreodată.


Exterior


Din punctul de vedere al designului, cel mai apetisant produs este fără îndoială Ford Kuga. Putem spune că el reprezintă apogeul designului kinetic al celor de la Ford. Aspectul compact contribuie la consolidarea imaginii de model cu aer deopotrivă sportiv și elegant. Cam cu aceleași arme luptă și Tiguan. În privința dimensiunilor, cele două modele sunt aproape identice.

Tiguan pierde niște puncte la capitolul estetică, semănând cu copilul care nu se poate ridica la înălțimea la care se află geniul tatălui. Și, fără nici o urmă de răutate, parcă la Tiguan aspectul de model combi înălțat este prea evident, iar linia caroseriei e ușor impersonală.

Designul modelului francez vine dintr-un cu totul alt registru și transmite, încă de la prima vedere, ideea că e o formă care trebuie să slujească o funcție. În schimb, surprinde faptul că designul nu urmărește tema lansată de noua Laguna și de proaspătul Megane III.

Este un cocktail între imaginea de ultimă oră a modelelor franceze și cea pe care acestea o lasă în urmă. Poate că francezii au dorit ca noul lor SUV să fie ușor de identificat ca marcă. În schimb, este interesantă ideea de SUV cu caroseria inspirată de cea a unui hatchback – dar unul care a trecut pe la bodybuilding.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.