Renault Mégane RS vs Honda Civic Type R Championship White Edition

Megane RS a reuşit să se califice în liga maşinilor mitice, care impune respect. Dacă eşti pasionat şi cunoscător, poţi fi la volanul unui Nissan GT-R sau Ariel Atom, tot vei privi cu respect un Megane RS. Noi l-am scos la plimbare, dar am avut grijă să invităm şi un Civic Type R Championship White Edition, pentru o zi de poveste.

Renault Mégane RS vs Honda Civic Type R Championship White  Edition Renault Mégane RS vs Honda Civic Type R Championship White Edition

Nu este un comparativ, probabil ar trebui să repet acest lucru şi să-l scriu cu majuscule destul de des. Este un spaţiu unde s-au întâlnit Mégane RS şi Civic Type R Championship White Edition. De ce Honda Civic? În primul rând este o ultimă reverenţă a redacţiei ProMotor în faţa unui model care a ţinut aprinsă flacăra hothatch-urilor într-o perioadă în care Golf GTI urma nişte cursuri de perfecţionare în meseria de burghez, iar Focus abia se inventa. Renault 19 se transforma în Mégane, pentru ca, mai târziu, o dată cu a două generaţie, să descopere şarmul siglei RS.

Alţi jucători, evident, au fost, dar niciunul nu s-a putut apropia de rafinamentul mecanic al lui Civic Type R. Ultima generaţie poate fi consideră un mic downgrade, doar dacă ne raportăm la renunţarea la suspensia independentă pentru puntea spate şi optarea pentru una semi-independentă. Sufletele elevate au regretat în mod cert generaţia EP3, dar au găsit suficiente argumente şi în actuala generaţie, pentru a-şi hrăni pasiunea. La prima vedere, şi Renault merge pe acelaşi drum.

Mégane RS II a cunoscut numeroase declinări, chiar şi o versiune dCi. Dar, în mod cert, va rămâne în cărţile de istorie pentru versiunea R26.R, un hot hatch mai mult decât sălbatic. A treia generaţie Mégane RS se dezbracă de aerul adolescentin al celei de a doua generaţii. Din punct de vedere al designului, putem găsi o similaritate între ruptura dintre o generaţie şi alta atât la Honda cât şi la Renault.

Acum nici Mégane RS nu mai este un rezultat 100% al departamentului Renault Sport din Dieppe, fiind produs în fabrica din Spania. Vorbim despre un Mégane RS mult mai matur, mult mai rafinat şi mai atent cu proprietarul. Linia exterioară a câştigat enorm de multă agresivitate în comparaţie cu un coupé de serie. Dar nu este o agresivitate stridentă, dacă ne raportăm la un Focus RS.

Saltul uriaş se regăseşte la interior. La generaţia a doua, acesta părea opera unui copil de 5 ani. Un copil care a primit cele mai bune ingrediente, dar le-a amplasat prin maşină cum a crezut el că este mai bine. Mégane III RS oferă un post de pilotaj adecvat din punct de vedere al poziţiei la volan. Personal, cred că 2-3 cm ar fi putut fi scăzuţi la capitolul înălţime a şezutului, şi lucrurile ar fi fost perfecte.

Ambianţa interioară este completată de calitatea materialelor şi de finisajele bune. Interiorul noului RS este un loc plăcut! Completat discret de tuşe sport... un volan cu o priză excelentă, un schimbător poziţionat mult mai ergonomic decât la vechea generaţie, cu o timonerie precisă şi un plăcut feedback metalic. În rest, un interior cu suficiente tuşe sportive pentru a nu crede că ai urcat la volanul unui Mégane 1.5 dCi.

Scaune sport cu tapiţerie din piele, care oferă un bun suport lateral, dar care nu pot fi comparate cu cele opţionale de la Recaro, un volan extrem de plăcut, atât din punct de vedere al calibrului cât şi a prizei oferite, un pedalier sport... Şi un mic display în partea superioară centrală a planşei de bord, unul comun în gama Mégane, dar care ascunde un sistem unic în universul hot hatch-urilor - RS Monitor.

Între un Civic de serie şi Type R, diferenţele estetice nu sunt atât de radicale. Totuşi, în cazul seriei limitate de 2.000 unităţi, Championship White, fanii Honda s-au reîntâlnit cu un detaliu definitoriu pentru gama Type R - culoarea albă, o opţiune care a lipsit din ofertă o lungă perioadă. Dacă mai adăugăm şi jantele albe de 18 inch... un Type R cu un aer virgin, o imaculată creaţie pe patru roţi, care iese din scena hot hatch-urilor, dar nu înainte de a da naştere unor frustrări.

Nici Type R nu este scutit de contradicţii: scaune sport superbe, dar o poziţie de condus foarte înaltă. În rest, un peisaj care, din punctul de vedere al unui împătimit, cochetează cu perfecţiunea. Un levier al cutiei de viteze înnobilat de o bilă metalică pe care este gravată grila cutiei, un pedalier senzaţional pentru heel and toe şi un volan sport cu trei braţe, un volan subţire în spiritul vechilor hot hatch-uri. Pe tunelul median, lângă schimbătorul de viteze mai descoperiţi o mică plăcuţă cu numărul exemplarului.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.