Renault Symbol – primul comparativ în România

Autor: Dan Vache 17 oct. 2008 Teste comparative

Deja vu? Evident!În interior, noul Clio Symbol este cu adevărat un facelift puternic al vechii generaţii. E adevarat, avem un design nou, dar manetele de semnalizare au rămas la fel, de asemenea comenzile pentru climatizare, sistemul audio, în mare parte feţele de uşi şi afisajul central. Scaunele au un nou sistem de configurare, mai uşor de acţionat, tapiţeria fiind şi ea un punct nou forte.

În ceea ce priveşte ergonomia, noul Symbol a rămas la nivelul vechii generaţii, cu un volan cu reglaj doar pe înălţime, satelit de comandă pentru sistemul audio fară cotieră, o poziţie înaltă de condus şi un inel al schimbătorului de viteze greu de acţionat. Interesant este că din cele 200 de milioane de euro cheltuite cu proiectul noului model, nici măcar un singur euro nu pare a fi fost cheltuit pentru sistemul de ştergere a parbrizului, ale cărui stergătoate se odihnesc în câmpul vizual al şoferului, pentru ca în timpul lucrului să nu acopere complet parbrizul pentru a lăsa să se scurgă pe mijlocul parbrizului apa în exces. Dacă acest lucru este de înteles în cazul lui Logan, la Symbol ne-am fi aşteptat la o evoluţie la acest capitol.

Capatul e elegant, baza e primitivaInteriorul noului Symbol este unul plin de contraste: pe de o parte avem materiale placute la atingere în zona butoanelor comenzilor sistemului audio sau cele ale climatizării, tapiţerie de pluş şi volan de piele şi pe de altă parte regăsim multe plastice tari asamblate cu rosturi foarte mari, finisări defectuoase şi soluţii tehnice nu foarte fericite, precum balamalele de uşi sudate, ce vor pune serioase probleme în cazul unor reparaţii. Un element de un contrast dezarmant este levierul frânei de mână, cu un buton din crom satinat în comparaţie cu spaţiul lăsat gol atunci când frâna este acţionată, ce lasă la vedere tot mecanismul său intern.

Kia Rio pe de altă parte se prezintă cu o calitate decentă a materialelor, asamblate corect care lasă în final impresia de robusteţe şi fiabilitate. Ambianţa sobră nu poate fi pe placul tuturor, însă Rio are alte capitole la care iese în avataj. Ca de exemplu vizibilitatea, foarte bună graţie oglinzilor mari sau spaţiile de depozitare, unde modelul coreean se impune cu un torpedou generos, suporturi de pahare pe tunelul median şi buzunare în uşi. La aceste două capitole, Kia este urmată îndreaproape de Logan, pentru ca Symbol să situeze pe locul trei.

Interiorul e sobru la KiaS

caunul şoferului la Kia Rio se poate regla foarte uşor pe înălţime, poziţia de condus urmând a fi apreciată de majoritatea şoferilor ca fiind cea mai bună. Volanul aspru oferă o aderenţă semnificativă, chiar dacă nu este foarte plăcut la atingere. Comenzile climatozării sunt orientate uşor spre şofer facilitând o manevrare mai uşoară.

Comenzi usor de actionatCotiera este un avantaj pe care-l are Kia Rio faţă de cele două modele concurente, care îţi oferă posibilitatea schimbării vitezelor doar prin intermediul unor degete îndemânatice. Cu toate acestea, în momentul folosii centurii de siguranţă, amplasarea cotierei poate creea disconfort.

La nivelul spaţiul interior, Loganul se detaşează în mod clar, cu suficient loc pentru cap şi picioare atât în faţă cât şi în spate. Kia Rio este şi ea aproape iar Clio Symbol vine din nou pe locul 3.

O tusa sportiva la LoganŞi dacă tot am ajuns la punctele forte ale Loganului, trebuie să menţionăm, că în mod surprinzător, acesta vine cu cel mai plăcut material de bord, care deşi este realizat tot dintr-un plastic tare, reuşeşte cel puţin la nivel vizual să ne facă să credem că vorbim de un material moale. Finisările sunt corecte, chiar dacă modelul de test avea o problemă cu spătarul scaunului şoferului, ce avea un joc nepermis de mare, un defect care cred că este izolat.

În ceea ce priveşte ergonomia, Loganul plăteşte tribut costului redus comenzile pentru geamurile electrice şi claxonul pe maneta de semnalizare necesitând un timp de acomodare. Dar la uşurinţa utilizării claxonului nici Kia nu stă mai bine, care deşi îl are montat pe capacul airbagului, acesta este prea departe de degetul mare al şoferului, o amplasare a avertizorului acustic pe cele două detalii din crom satinat fiind mai fericită.

Şi dacă vorbim de sedanuri din clasa mică nu putem să nu aducem în discuţie volumul portbagajului. Un factor determinant în alegerea maşinii. Logan are 510 litri, Symbol 506 litri iar Rio doar 390.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide