Seat Ibiza vs Mazda2 vs Peugeot 207

Seat Ibiza este o prospătură în clasa mică, un motiv de stat cu bărbia în pumn și de meditat, după o comparație cu Mazda2 și Peugeot 207. O porție de relaxare într-un parc bucureștean și o sesiune de manevrabilitate în poligonul unde altădată pionierii învățau regulile de circulație.

Seat Ibiza vs Mazda2 vs Peugeot 207 Seat Ibiza vs Mazda2 vs Peugeot 207

Adică din vârsta la care ar trebui să se afle aceste mașinuțe din segmentul B, buburuzele din clasa mică. 207 nu mai este la prima tinerețe, fiind chiar cel mai bătrân model din test. Poate tocmai de aceea, le poate preda concurenților câteva lecții.


Din punctul de vedere al designului, consider că are cea mai matură linie, în familia Peugeot, 207 reprezentând apogeul liniei lansate cu 206 și continuate cu 307, 407 și 308. Detalii extrem de “suculente”, nu găsești linii castrate de dimensiunile automobilului și forțate să se termine mai repede decât trebuie.

Și așa ajung la capitolul dimensiuni, 207 fiind cel mai mare din test și aflându-se oarecum la granița superioară a segmentului pe care ar dori să-l reprezinte. Poate de aici și maturitatea liniei: designerii au avut unde să se exprime. Peugeot domină comparativul în ceea ce privește calitatea materialelor, vizibilitatea și habitabilitatea.

Plasticele sunt de extracție superioară, chiar și materialele din zonele inferioare ale habitaclului, acolo unde “nu prea ajunge lumina”, fiind satisfăcătoare. În față, mult spațiu, enorm de mult, fapt ce te conduce la o plăcută stare de relaxare.

La volan poziția este corectă, la ajustarea ei perfectă contribuind și reglarea în profunzime a coloanei de direcție. Un mic disconfort vor descoperi persoanele înalte, dar nu din cauza lipsei de spațiu: levierul schimbătorului de viteze se află cam departe.

Vizibilitatea este de asemenea la cote maxime, parbrizul față imens și oglinzile laterale generos dimensionate scutindu-te de gimnastica necesară explorării împrejurimilor în timpul mersului.

Din punct de vedere estetic și al modului în care reușește să te îmbrace în viața de zi cu zi, 207 se află în pole position, dar este oare suficient atâta lucru ca să câștigi un război?

207 nu se dovedește la fel de rafinat când vine vorba de anumite detalii tehnice. Direcția este excesiv asistată și are un grad de artificialitate care nu îți temperează pornirea de a arunca în ture propulsorul.

Apropo, acesta este corect și nu are nici o vină că trebuie să pună în mișcare peste 1.200 kg. Mașina nu satisface dinamic așa cum ar trebui să facă o buburuză din clasa mică. Aștepți o mașinuță fâșneață, ușor de parcat, de strecurat, dar descoperi ceva ce vine parcă din segmentul compact. Am apreciat în schimb dozarea pedalei și eficiența frânelor, care dau încredere celui de la volan.

207 este un produs remarcabil, surprinzător de plăcut, în schimb nu prea mai are ce căuta în segmentul B: s-a maturizat excesiv, de fapt cineva l-a maturizat excesiv și nu prea cred că era cazul.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.