SSangyong Kyron vs. Honda CR-V vs. Kia Sorento

Autor: Daradics Csaba 22 sept. 2006 Teste comparative

Masinile de test erau echipate cu propulsoare diesel, ce dezvoltau intre 140 si 170 CP. Nu o sa insist prea mult asupra datelor seci, le aveti in casetele tehnice. As vrea, in schimb, sa vorbesc despre dinamica motoarelor. Cel mai rafinat (si pe undeva cel mai bun) il are Honda CR-V. Nu degeaba lauda toata lumea acest propulsor. Eu am facut cunostinta cu el pe Accord, insa masa sensibil mai mare in acest caz nu-l deranjeaza. Acceleratiile sunt viguroase, elasticitatea e foarte buna, in timp ce acul turometrului alearga nestingherit pana la 5.000 rpm, daca-i ceri! Singura masina din test dotata cu transmisie manuala, CR-V a fost o placere. Ambreiajul este usor de dozat, la fel ca si franele, in timp ce directia reprezinta compromisul perfect, daca ne raportam la concurenti. In situatii-limita subvireaza decent, iar cateva urcari (destul de inclinate) nu l-au dovedit, desi s-a luptat din greu cu ele, neavand reductor (sistemul 4×4 este gestionat electronic). 

Kyron este clar submotorizat. Propulsorul, de origine Mercedes, il egaleaza in putere pe cel de pe CR-V, dar are de luptat cu o greutate mare (2.300 kg) si o cutie automata cam autista. Aceasta, in multe cazuri, nu prea stie ce sa faca: sa retrogradeze, sa schimbe-n sus, sa pastreze treapta curenta… 1 Misissippi, 2 Misissippi, am dat deja de mult kickdown-ul… 8 Misissippi… hopa, parca se-ntampla ceva… Nu trebuie sa duci masina in situatii-limita ca sa vezi ca este foarte subviratoare. Un 30 la ora este destul. Daca mergi mai tare, verdictul este acelasi, dar sunt momente (cand conditiile de aderenta se schimba brusc) in care subvirarea pronuntata se metamorfozeaza intr-o supravirare violenta, foarte periculoasa (cu tot cu ESP-ul cuplat). Grija mare in modul 2H! In teren greu Kyron se revanseaza, alaturi de Sorento absolvind la relanti micile probe la care l-am supus. Pe sosea, datorita puntii spate rigide, te zgaltie constant, denivelarile mici fiind un cosmar. De acest fenomen sufera si Sorento, dar un pic mai atenuat. Tot subvirator, acesta este tinut mai bine-n frau de ESP (care intervine fara sa deranjeze sau sa strice avantul deplasarii). Totusi, nu uitati de masele implicate! Motorul este puternic (dar si cel mai zgomotos), iar cutia automata e cam lenta, una manuala fiind de preferat.

Chiar si asa, Sorento castiga, urmat de CR-V si Kyron. Daca off road-ul este prioritar, batalia se da intre coreene (fiecare sa aleaga dupa gust), Honda cazand pe trei.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide