Am vizitat centrul de design din Bucureşti unde iau naştere modelele Dacia şi Renault

O căsuţă din centrul Bucureştiului ascunde nucleul creaţional în care imaginaţia nu are limite şi unde câţiva băieţi talentaţi dau designului de viitor Dacia şi Renault. Noi am avut ocazia chiar să vizităm Centrul de Design Renault şi am avut probleme cu plecarea. Adică am încercat s-o evităm cât de mult posibil.

Am vizitat centrul de design din Bucureşti unde iau naştere modelele Dacia şi Renault Am vizitat centrul de design din Bucureşti unde iau naştere modelele Dacia şi Renault

Există o fascinaţie irefutabilă pentru maşini-concept. Faptul că reuşeşti să îmbini talentul cu imaginaţia într-un mod atât de constructiv nu poate fi decât de invidiat. Iar atunci când ajungi în punctul în care ideile tale devin, treptat, materializate pe maşini de serie, trebuie să înţelegi că ai tot dreptul să fii invidiat de lume. 

Dacă o vezi pe stradă, rămâi neimpresionat. Dacă o vezi aici, vrei s-o iei acasă

Săptămâna trecută am avut ocazia să păşesc pragul Centrului de Design Renault, ascuns într-o casă din Bucureşti al cărei exterior nu indică sub nicio formă magia care se desfăşoară în interiorul său. Nu, normal că nu e magie, ci e multă auto-exploatare a talentului, însă, ajuns acolo, copilul din tine vrea să ia cu el acasă tot ce vede. 

O vrem şi pe asta. Şi pe aia din dreapta. Şi pe aia din spate...

Cei 24 de angajaţi ai Centrului îşi împart cei 2.500 de metri pătraţi ai casei în două mari departamente, cel de creaţie şi cel de „calitate percepută”, unde liniile trecute în schiţele de desen sunt testate pe materiale concrete. În timp ce unul dintre ele (te lăsăm pe tine să ghiceşti care) dau frâu liber imaginaţiei, celălalt vede totul prin cifre, asigurându-se că elementele de design ale maşinii pot fi materializate pentru produsul final.

Aşa arăta grila de pe Dusterul tău înainte să fie pe Dusterul tău

Centrul de Design Renault din Bucureşti a fost înfiinţat în 2008 şi este unul dintre cele şase Centre de Design din lume - celelalte sunt situate în Paris (Franţa), Sao Paulo (Brazilia), Mumbai, Chennai (India) şi Seul (Coreea de Sud). 

Pentru tipii de la Calitate Percepută, desenul ăsta nu este frumos decât dacă toate componentele se întrepătrund cu o marjă cât mai mică de eroare

De la înfiinţare şi până acum, sediul din Bucureşti a câştigat concursurile pentru conceptele Duster şi Frendzy şi pentru generaţiile secunde Logan, Sandero şi Duster. (În momentul în care se iniţiază un proiect, cele şase centre de design Renault intră într-o competiţie „amicală”, fiecare venind cu ideile sale cele mai bune. Iar faptul că are trecut în portofoliu modelele de mai sus este o confirmare că Centrul de Design din Bucureşti are ce demonstra.) 

Şi, din când în când, se mai relaxează lumea cu un Alpine...

Probabil că te întrebi acum „Ce urmează?”. Asta am întrebat şi noi, în repetate rânduri. Şi niciodată nu nu s-a răspuns la o întrebare sâcâitoare cu atât de multe zâmbete. Şi nimic mai mult. Băieţii şi fetele de aici vor, în mod clar, să ne facă o surpriză. Nu vrem să facem acum presupuneri, însă ne stăruie în minte Dacia City.

Dacia City Sport, tu eşti...?

Accesul „personalului neautorizat” este restricţionat în totalitate aici. Desigur, nimic - dar NIMIC - din ce am văzut aici nu are nicio legătură cu ceea ce lucrează momentan cei de la Centrul de Design Renault. Deh, doar nu era să ascundă desenele la care lucrează şi să lase pereţii şi unităţile astea digitale goale.

La ce minunăţii am văzut pe pereţi, aproape că nici nu ne-am supărat că nu au nicio legătură cu ce lucrează acum băieţii

Cea mai neplăcută chestie legat de Centrul de Design Bucureşti? Că, la un moment dat, trebuie să pleci de acolo, în cazul în care eşti la fel de ne-talentat ca mine. Dacă desenele pe care le-ai văzut aici ţi se par floare la ureche, caută-le pe net căsuţa poştală şi trimite-le lucrările. După ce ajungi în echipă, scrie-ne, ca să-ţi trecem numele pe lista celor pe care îi invidiem amarnic.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.