Can-Am Spyder

Mulţi dintre bărbaţii cu bani caută mereu jucării noi pentru a-şi umple timpul liber cât mai spectaculos. Pentru că momentan un Transformers nu se poate cumpăra de la dealerul de peste drum, doritorii de ceva special se pot orienta către un Can-Am Spyder.

Can-Am Spyder Can-Am Spyder

Într-o dimineaţă extrem de călduroasă, mi-am ridicat gulerul tricoului polo şi am pornit spre Amckart. Din păcate cei de la Euro Nautica nu ne vor lăsa să ducem Spyderul prin oraş mai ales la o oră de vârf. "Trebuie să te obişnuieşti cu el!", spuneau, iar eu mă gândeam ce mare obişnuinţă e necesară pentru o "chestie" cu trei roţi aflată la graniţa dintre un scuter, o motocicletă şi un smart.

Brabus.Spuneam "scuter" pentru că, pentru mine, a te deplasa prin oraş cu orice seamănă a motocicletă, a triciclu sau a quad este echivalentul ideii de scuter, adică, ajungi pe ea la destinaţie mult mai repede decât ai reuşi să faci asta cu o maşină.

Imediat ce am ajuns la Amckart şi mi-au adus Spyderul, am înţeles însă de ce nu trebuie să rostesc cuvântul "scuter" lângă creaţia asta. Gulerul mi s-a înmuiat imediat şi, începând să studiez atent detaliile lui Can-Am Spyder, mi-am dat seama de ce aveam nevoie de circuit.

Acest triciclu supersport este de fapt o motocicletă în toată regula căreia i-au montat două roţi pe puntea faţă. Sau un snowmobil cu roţi. Sau un quad căruia i-au montat partea din spate a unei motociclete supersport. Sau un skijet cu trei roţi.

Toatea astea îţi trec prin minte când te urci în şa şi o parte a creierului tău începe să-ţi contrazică gândurile care îţi spun că te vei face praf în primul viraj în care vei intra cu viteză pentru că te simţi foarte în siguranţă.

Can-Am Spyder este construit pe un cadru ultrauşor din oţel, iar configuraţia suspensiilor vine din cele două lumi care se contopesc în creaţia aceasta: auto şi moto. Suspensia spate este formată dintr-un amortizor monoshock ajustabil, legat la un braţ oscilant tradiţional, de motocicletă. În faţă, cele două roţi sunt legate de şasiu printr-o suspensie cu braţe duble.

Motorul este un Rotax de un litru cu doi cilindri în V şi două axe cu came, răcit cu lichid. Produce o putere de 106 cai, asta în condiţiile în care greutatea la gol a lui Can-Am Spyder este de doar 316 kg.

Asta înseamnă că, odată urcat pe el, aveam împreună aproape 400 kg. Pentru că poate fi condus cu permisul de categoria B, Spyder este o jucărie care poate fi achiziţionată de oricine. Marele avantaj este că poţi opta pentru o versiune cu transmisie secvenţială cu cinci rapoarte.

În cazul acesteia nu există ambreiaj, iar treptele se schimbă de sub maneta din stânga a ghidonului, dintr-o padelă +/-, pe care o acţionezi cu degetul arătător pentru retrogradare şi cu cel mare pentru minus.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.