Mercedes-Benz S600 Pullman

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 12 ani Teste speciale

Noul model oferă protecţie maximă împotriva atacurilor teroriste. Mercedes-Benz S600 Pullman are nivelul B6/B7 de protecţie. Acest tip de blindaj rezistă la atacurilor cu arme de mână, grenade şi alte dispozitive explozive. În plus, noul model este dotat cu anvelope run-flat, rezervor de combustibil protejat şi sistem de stingere al incendiilor.

Am avut şansa să fim transportaţi ca VIP-uri în două modele Mercedes-Benz Guard. Primul a fost un S600 Guard cu ampatament normal iar al doilea, generaţia anterioară a modelului S600 Pullman. Acesta din urmă a fost cu adevărat impresionat, lungimea maşinii, spaţiul pentru pasageri şi dotările de lux fiind impresionante.

Condusă de un şofer special antrenat pentru a struni un automobile semnificativ mai greu ca unul de serie, călătoria este incredibil de plăcută.
Gama actuală Mercedes-Benz Guard este alcătuită din modele S-Guard dar şi modele E-Guard şi G-Guard.

Istorie Mercedes-Benz Guard

An Serie model Nume model
1928 – 1939 W 08 Nürburg 460, Nürburg 500, Type 500
1930 – 1938 W 07 "Grand Mercedes" Type 770
1938 – 1943 W 150 "Grand Mercedes" Type 770
1942 – 1943 W 29 540 K
1965 – 1981 W 100 600, 600 Pullman
1971 – 1972 W 108 280 SEL 3.5
1973 – 1980 W/V 116 350 SE/SEL, 450 SE/SEL
1979 – 1992 G 460 280 GE
1981 – 1992 W/V126 380 SE/SEL, 420 SE/SEL, 500 SE/SEL, 560 SEL
1992 – 2000 V 140 500 SEL/S 500 long, 600 SEL/S 600 long
1995 – 1999 VV 140 S 600 Pullman
1996 – 2002 W 210 E 420 (B6), E 430 (B6)
1997 – 2002 W 210 E 320 (B4), E 430 (B4)
2000 – 2006 V 220 S 500 long (B4), S 600 long (B4)
2000 – 2006 V 220 S 500 long (B6/B7), S 600 long (B6/B7)
2004 – 2006 VV 220 S 500 Pullman (B6/B7)
Din 1999 G 463 G 500 (B6 şi B7)
Din 2002 W 211 E 320 (B4), E 350 (B4), E 500 (B4), E 320 CDI (B4)
Din 2006 V 221 S 600 (B6/B7) S 420 CDI (B6/B7)
Din 2008 VV 221 S 600 Pullman (B6/B7)

 

Pullman. O denumire care este sinonimă cu luxul. Pullman este numele ataşat celor mai speciale automobile Mercedes. Cele desemnate să transporte oficialităţi, preşedinţi şi oameni de stat. Am fost la Stuttgart pentru a fi prezenţi la dezvelirea celui mai nou model din gama Mercedes-Benz Guard: S600 Pullman.

Este vorba de un S-Klasse cu ampatament alungit şi protecţie de cea mai înaltă clasă. Este cea mai recentă limuzină dintr-un lung şir de modele de prestigiu.
Primul model Mercedes-Benz care a fost construit special a fost o limuzină Pullman bazată pe modelul 460 (W08) “Nurburg” din 1928.

La începutul anilor ’30, aceasta a fost urmată de modelul 770 (W07) “Grand Mercedes”. Cel mai de seama client al acestui model a fost Împăratul Hirohito al Japoniei.

Au urmat apoi versiuni ale modelului 500 (W08) şi 770 (W150). În anii ’60, legendarul model 600 a trecut la rampă şi în diverse forme şi configuraţii a servit drept maşină de stat timp de treizeci de ani atât pentru guvernul Germaniei cât şi pentru lideri şi oficialităţi din lumea întreagă. Cea mai nouă versiune este noul S600 Pullman Guard.

Ca şi luxoasele vagoane de tren ce purtau denumirea Pullman, noul S600 Pullman îşi tratează pasagerii regeşte datorită spaţiului imens din spate, protecţiei antiglonţ de cea mai înaltă clasă şi dotărilor de lux. S 600 Pullman are un ampatament de 4.315 mm (cu 115 cm mai lung decât cel al unul S-Klasse cu ampatament alungit).

Lungimea totală este de 6.356 mm ceea ce face din acest model special Mercedes o apariţie impresionantă. Locul său este în coloanele oficiale ce trasnportă în condiţii de maximă siguranţă preşedinţi şi oameni de stat.

Baza pentru acest model exclusiv este modelul S600 Guard. Acest model este motorizat cu un V12 biturbo de 5,5 litri ce dezvoltă de 517 CP şi 830 Nm. Suspensia şi structura de bază a automobilului a fost modificată în cadrul procesului de fabricaţie. Plafonul este mai înalt pentru un acces mai facil şi un spaţiu mai mare la interior. În compartimentul din spate pot lua loc patru pasageri, scaunele fiind aşezate faţă în faţă.

Citește și...


Comentarii
Inchide