ProMotor a fost prezent la prima ediţie ContiTech

Autor: Laurenţiu Florescu acum 10 ani Teste speciale

Continental este una dintre cele mai prezente companii în dezvoltarea de sisteme şi tehnologii noi în industria auto. Chiar dacă, în mare parte, este cunoscută pentru producţia de anvelope, Continental produce de la sisteme head-up display până la componente mecanice complexe.

Continental îşi împarte activitatea în cinci categorii mari: Şasiuri şi Siguranţă, Transmisii şi Motoare, Interior, Anvelope şi ContiTech. Pentru a înţelege aportul adus de această companie în industria auto o sa luăm pe rând fiecare categorie pentru a vă prezenta mai detaliat cele mai importante sisteme şi tehnologii.

Şasiuri şi siguranţă:

Unul dintre cele mai importante şi uimitoare sisteme din această categorie este Emergency Steer Assist (Asistenţă la Virarea de urgenţă). Maşina pe care am putut să testăm acest sistem a fost dotată cu un radar performant, care poate recunoaşte viteza de deplasare a unui vehicul sau obiect aflat pe traiectorie. Atunci când computerul „simte” că există posibilitatea unei coliziuni transmite un semnal sonor către şofer. În cazul în care conducătorul auto nu evită obstacolul sau nu frânează, sistemul preia controlul şi virează într-o direcţie sigură acţionând şi frânele dacă este cazul.

Alte tehnologii dezvoltate de Continental pentru această categorie sunt: Rear Cross Trafic Alert (sistemul averitează şoferul la ieşirea cu spatele din parcări), Stereo Camera (detectează pietonii sau obiectele periculoase de pe şosea) şi introducerea etrierului fix în clasa medie (componentă a sistemului de frânare regăsită până acum numai pe maşinile super-sport).

Transmisii şi Motoare:

Tehnologiile din această categorie sunt deja în producţia serie pe modele existente şi pe piaţa din România. Continental s-a axat în ultima perioadă pe downsizing şi vehicule hibride şi electrice. Unul dintre cele mai recente modele care este echipat cu un propuslor „downsized” este Ford Focus 1.0 Ecoboost. Compania germană a proiectat componentele turbocompresorului care îi oferă motorului liliputan puterea necesară pentru a oferi performanţe la nivelul unui motor cu cilindree mai mare.

În secţiunea vehiculelor hibride şi electrice, Continental este responsabil pentru fabricarea motoarelor electrice şi a bateriiilor pentru modelele Audi Q5 Hybrid şi Renault Kangoo ZE. De asemena, compania germană a construit un vehicul full electric bazat pe platforma lui Renault Magane. Motorul electric dispune de 200 Nm şi are o autonomie de 120 km, viteza maximă fiind de 160 km/h.

Vehicul electric construit de Continental pe platforma unui Renault Megane

Pagini: 1 2

Citește și...



Comentarii
Inchide