Test cu bicicleta electrică BMW Cruise E-bike. Hot rod cu pedale

Autor: Iulian Dnistran 16 sept. 2014 Teste speciale

Puncte slabe:

1. Nu e chiar cea mai uşoară bicicletă din lume. BMW Cruise E-bike are o greutate de 22 de kilograme, ceea ce însemnă că o să ai destul de mult de lucru dacă rămâi fără baterie sau dacă trebuie să urci cu ea pe scări până în casă.

2. Şaua nu e extraordinar de confortabilă. După câteva ore de pedalat am avut nevoie de o pauză.

3. Motorul electric te ajută doar până la viteze de 25 km/h, după care se opreşte complet, aşa că nu poţi să goneşti fără să faci febră musculară.

4. Preţul. Costă 3.100 de euro cu TVA, ceea ce e mai mult decât o maşină veche la mâna a doua. Sigur, e high-tech şi chiar funcţionează cum scrie în textele oficiale, dar până la urmă cred că plăteşti mai mult pentru logoul BMW decât pentru tehnologie.

Iar acum o să îţi spun cum a fost pentru mine experienţa pe două roţi prin Bucureşti.

Pe de-o parte, nu am murit şi nu m-a claxonat nimeni (în afară de un şofer de dubă care probabil avea o problemă personală cu mine, fiindcă părea destul de concentrat la jobul de a claxona). Ştiu, am rămas şi eu impresionat de această performanţă. Nu ştiu dacă s-a întâmplat aşa pentru că am circulat doar în weekend, poate în timpul săptămânii e mai rău (aştept nişte opinii de la biciclişti adevăraţi în secţiunea de comentarii pe tema asta).

Pe de cealaltă parte, e groaznic să fii biciclist în Bucureşti. Pistele de biciclete sunt o glumă extrem de proastă – am ştiut că au fost făcute doar de dragul de a fi făcute din postura de pieton şi şofer, dar acum că am fost nevoit să circul pe aceste pseudopiste sunt sigur că nimeni nu s-a oprit măcar cinci minute să se gândească la o soluţie cu adevărat folositoare pentru circulaţia bicicletelor.

Pe aici ar trebui să fie o pistă de biciclete. Aham…

Pentru început, majoritatea pistelor sunt făcute pe trotuare foarte înguste, unde nu au loc să circule biciclete alături de pietoni în siguranţă. În acelaşi timp, pe trotuarele foarte late (cum e cel de pe şoseaua Cotroceni, pe sensul de mers dinspre Politehnică spre grădina botanică) nu există nici măcar o urmă de pistă de bicicletă, deşi ar fi loc pentru cinci.

Aici nu facem piste de biciclete, că e prea lat. S-ar simţi bicicliştii prea importanţi…

Ca să nu mai spun de nenumăratele situaţii în care trebuie să strângi din dinţi ca să treci peste borduri mult prea înalte pentru o bicicletă.

Stai, deci eu pe unde ar trebui să urc cu bicicleta?

Era să uit, mai există un scenariu: mergi liniştit pe pista ta de biciclete, înduri pietonii care stau cu ochii-n telefoane şi zdruncinăturile cauzate de bordurile montate aiurea, când te trezeşti că ar trebui să treci printr-o maşină. Da, o maşină parcată pe trotuar, fix pe unde trece pista de biciclete.

Nici dacă vrei să mergi pe glumele numite piste de biciclete din Bucureşti nu poţi, fiindcă dai de maşini parcate care îţi blochează drumul

Iar acum probabil te întrebi de ce nu am circulat pe şosea, alături de maşini. Păi, am făcut asta, fiindcă la un moment dat nu am mai suportat jalnicele piste bucureştene, dar aici am avut de-a face cu şoferul de dubă de mai sus, care mi-a comunicat foarte suav (bine, de fapt urla la mine pe geam) că ar trebui să circul pe pista de biciclete.

Aşa că unde e progresul? Ne lăudăm că locuim în capitala unui stat european şi că vrem să circulăm modern (iar modern înseamnă cu bicicleta şi cu mijloacele de transport în comun, nu singur într-un SUV în care încap cinci oameni), dar odată ce încercăm să experimentăm pe propria piele ce înseamnă traficul sănătos suntem bombardaţi din toate părţile cu incompetenţa autorităţilor şi cu graba şoferilor închişi la minte care nu încearcă niciodată să se pună în pielea celuilalt.

Concluzia? Bicicleta electrică BMW Cruise E-bike e foarte bună pentru cineva care vrea să facă mişcare până la birou şi înapoi, dar nu vrea să transpire în ultimul hal pe drum. E o unealtă numai bună pentru transportul personal, însă nu sunt foarte sigur că e cea mai bună alegere pentru Bucureşti, unde – mi-au spus câţiva biciclişti din parcul Herăstrău – se fură biciclete de 1.000 de lei, darămite una de 3.100 de euro. Sigur, poţi să scoţi bateria, dar cu ce te ajută dacă nu mai ai un cadru pe care să o pui înapoi?

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide