5 greşeli făcute de şoferi în timpul condusului, care îi duc în service

Greşelile care îţi bagă maşina în service!

5 greşeli făcute de şoferi în timpul condusului, care îi duc în service 5 greşeli făcute de şoferi în timpul condusului, care îi duc în service

Cu toţii ştim că orice maşină aduce beneficii celui care o deţine, însă condusul unui automobil presupune şi responsabilitatea întreţinerii şi menţinerii sale. Mecanicii de la Autokappa.ro au identificat câteva erori produse de şoferi atunci când se află la volan.

1. Pedala de ambreiaj călcată permanent, inclusiv la semafor

O greşeală frecvenţa a şoferilor este condusul cu piciorul pe ambreiaj sau chiar obiceiul de a ţine pedala călcată inclusivlasemafor. Această cutumă va conduce la uzură prematură a plăcii de presiune, a rulmentului, dar şi a sistemului hidraulic.

2. Frânarea agresiva sau stilul „smuls”

Mulţi şoferi sunt adepţii unui stil agresiv de condus, particularizat prin accelerări şi frânări bruşte sau frânări scurte şi multiple. Multiple sunt şi riscurile la care se expune maşină: deteriorarea plăcuţelor şi a discurilor de frână, dar şi a unor componente din sistemul de suspensie.

3. Condusul cu rezervolul aproape gol

De cele mai multe ori, şoferii alimentează puţîn câte puţîn rezervorul cu carburant şi circulă cu acesta aproape gol, lucru ce va genera defecţiuni ale unor componente auto şi reparaţii destul de costisitoare în service.

Este cazul anumitor tipuri de maşini al căror filtru de particule nu se regenerează automat dacă nivelul de combustibil este scăzut.

Nu neglija nici faptul că pompă de carburant nu se răceşte corespunzător în cantitate insuficientă de combustibil, ceea ce diminuează durata de viaţă a acesteia. Preţul uneia noi depăşeşte, în medie,  1000 lei.

4. Nerespectarea cerinşelor de service semnalata de computerul maşinii

Şoferii ignoră reviziile periodice: schimburile / completările de lichide ( antigel, lichid servo, lichid de frână ), revizia de ulei la motor.

Un ulei vechi, încărcat de impurităţi, circulă greu prin sistemul de răcire al turbinei, iar depunerile pot afecta axul turbocompresorului. Sunetul motorului (zgomotos), indicatorul din bord, nivelul de ulei şi depăşirea perioadei de un an sunt markeri pentru programarea unei revizii.

5. Martorii aprinşi în bord

Majoritatea şoferilor ignoră martorii aprinşi în bord şi consideră că soluţionare o simplă resetare din computerul maşinii. În realitate, martorii neafisati nu garantează soluţionarea tehnică.

Dacă se aprinde martorul ABS, este stringentă vizită la service. O defecţiune la sistemul de ABS relevă că la frânări bruşte se poate pierde mai uşor controlul maşinii.

Martorul CHECK ENGINE aprins poate indică o defecţiune minoră la un senzor,  un voltaj scăzut al bateriei, înfundarea supapei EGR , uzarea unor bujii sau fişe, dar şi defecţiuni grave ale motorului, care pot fi foarte costisitoare. Se recomandă o diagnoză computerizată urgenţă a maşinii.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.