Care sunt, de fapt, beneficiile umflării anvelopelor cu azot?

Autor: Marius Vișan 11 sept. 2020 Utile
Care sunt, de fapt, beneficiile umflării anvelopelor cu azot?

Probabil că de multe ori ați fost tentați să umflați roțile mașinii cu azot în loc de aer. Deşi unii vor insista că e absolut necesar să foloseşti azot, realitatea e că beneficiile sunt minime, în special dacă obişnuieşti să ai grijă de maşina ta şi să verifici des presiunea în anvelope. În acest caz, trebuie să știți care sunt beneficiile.

Lipsa variațiilor de presiune

Anvelopelor umflate cu azot pierd mai greu presiunea, deoarece gazul din anvelopă scapă mai greu decât aerul. Cu o presiune mai stabilă a anvelopelor, veți obține un consum mai mic de combustibil și veți obține o durată de viață mai mare a cauciucurilor. Lipsa variațiilor de presiune din cauza temperaturilor reci / calde este tot un avantaj.

Azotul poate reduce consumul de carburant

Umflarea cu azot permite păstrarea mai mult timp a unei presiuni optime sau lejer mai crescute, cu efectul scăderii consumului de carburant. Atenţie însă, vorbim de scăderi de circa 2-7%, în funcţie de regularitatea cu care obişnuieşti să verifici presiunea în roţi. Dacă sunteți leneş, atunci mai bine puneți azot.

Previne „putrezirea” anvelopelor

Oxigenul provoacă oxidarea anvelopei. Oxidarea poate face cauciucul fragil, crescând șansele unei explozii. Azotul din anvelopă blochează oxidarea cauciucului pe interior. Umezeala din aerul atmosferic cu care e umflată anvelopa are acelaşi efect de uzură. Studiile arată că umflarea cu azot elimină practic acest neajuns.

Azotul în anvelope poate fi o alternativă „verde”

Azotul are potențialul de a fi mai ecologic pentru mediu. Deoarece anvelopele umplute cu azot mențin o presiune adecvată, obținând un consum mai mic asta înseamnă emisii reduse și o durată de viață mai lungă, iar cererea de anvelope ar putea scădea. Acest lucru înseamnă mai puține anvelope fabricate, reducând utilizarea resurselor naturale. De asemenea, producătorii ar putea reduce transporturile de anvelope, ceea ce, desigur, ajută mediul.

 

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide