Cele 5 capcane de sub capotele maşinilor SH

Publicat: 01 02. 2017, 07:02

V-aţi stabilit un buget şi sunteţi gata să investiţi bani într-o maşină la mâna a doua, dar achiziţionarea unui model second-hand nu e chiar floare la ureche. Iată 5 puncte pe care trebuie să le aveţi în vedere pentru a nu fi păcăliţi de samsarii de maşini rulate. 

Pentru că achiziţionarea unui model second-hand poate da bătăi de cap multora, ne-am gândit că nu ar strica o listă care să puncteze câteva aspecte vitale de luat în seamă înainte de a bate palma. Aceasă listă ne este propusă de inspectorauto.ro.

Maşini avariate grav sau daune totale

În aceasta categorie se gasesc masini care costa peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, astfel încât pentru un samsar merită să le repare cu costuri minime şi să le vandă cu profit. Acestea sunt periculoase pentru ca au structura de siguranţă compromisă, iar reparaţiile sunt făcute de mântuială.

Filtrul de particule pentru motorizarile diesel

Multe maşini Euro 4 şi Euro 5 au filtrul de particule aproape înfundat. El are un termen de 250.000 km, dar se poate infunda si mult mai repede. Un filtru de particule costă peste 2.000 euro. Chiar si filtrele aftermarket sunt relativ scumpe, intre 500 si 1.000 euro. Din acest motiv cei mai multi recurg la anularea acestui filtru. Din pacate operatiunea nu este considerata ilegala in Romania, desi poate transforma o masina Euro 4 sau Euro 5 in una cu norma Euro inferioara. Asadar este atat o problema de cost, cat si o problema de poluare, care, la un moment dat, poate face masina incapabila sa treaca testele RAR. 


Turbina, injectoare, EGR, galerie de admisie

Multe dintre aceste probleme decurg din faptul ca masinile au rulaj foarte mare (evident, kilometri dati inapoi). Fiind componente de baza ale motorului diesel modern, turbina, injectoarele, EGR si galeria de admisie sunt interconenctate, iar o problema la una dintre ele genereaza o reactie in lant. 

Kilometri dati inapoi

Se estimeaza ca circa 80% dintre masinile second hand aduse din alte tari si scoase apoi la vanzare in Romania au kilometri dati inapoi. Decizia de a cumpara sau nu o astfel de masina este bazata strict pe starea automobilului din momentul vanzarii si pe uzura verificabila a diverselor componente. O negociere serioasa cu vanzatorul poate aduce masina la un pret rezonabil, astfel incat economia obtinuta sa fie folosita ulterior pentru eventuale cheltuieli imprevizibile generate de rulajul mare.

Probleme interne ale motorului

La maşinile cu rulaj foarte mare incepe sa fie evidenta uzura motorului: probleme de compresie si consum mare de ulei, batai ale motorului, zgomote metalice si antigel scurs in baia de ulei.Aceste probleme sunt in general greu de depistat pentru un ochi neavizat. insa daca pot fi observate simptome in momentul cumpararii ele sunt de netrecut cu vederea, chiar daca estetic masina se prezinta bine. Problemele motorului presupun cheltuieli de reparatie mari si imprevizibile.

Sursă: inspectorauto.ro.